MuscleMeat

Kutleven

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Nee
 
Duidelijk
 
Mooi dan doe ik het juist. Volgens hem was zijn methode de manier om ook kracht uit je core te gebruiken.
waarschijnlijk omdat je de lucht dan vasthoud in je "core" en dan meer ondersteuning lijkt te hebben. Wordt wel eens bij deadliften toegepast. Het is idd zoals je het doet, inademen bij ontspanning, uitademen bij inspanning. Zuurstof is belangrijk om te hebben tijdens de training :-)
 
Mijn workout van vandaag:

Push 1:
Military Press
20kg x 12
30kg x 8
35kg x 8
40kg x 8
40kg x 7
40kg x 7

Incline Bench Press (Barbell)
20kg x 12
45kg x 9
47,5 x 8
47,5 x 7
47,5 x 7

Incline Chest Fly (dumbell)
10kg x 12
12kg x 7
12kg x 7
12kg x 6

Lateral raises (dumbell)
5kg x 12
8kg x 8
8kg x 7
8kg x 6

Tricep pushdown (cable)
14kg x 12
18kg x 7
18kg x 7
18kg x 7
 
Ik gebruik de link niet omdat ik niet zo handig ben in excel. Dat ik dit documentje aan de praat heb gekregen vind ik al een wereldwonder en ik vind het ook geen probleem om het met de hand uit te rekenen.

Bekijk bijlage 470741

Ik ga morgen verder met het voedingsschema. Ik zit nu zonder avondeten al bijna op 2500 cal maar zit nog lang niet op het gewenste niveau vetten per dag. Ik word er een beetje radeloos van

Voeg walnoten en avocado's toe aan je voedingsschema, leg thuis een groot bakje met walnoten neer, kan gewoon in de woonkamer en dan kan je het tussendoor pakken. Avocado's kan je rauw eten (raad ik je niet aan als je geen sterke maag hebt) of gewoon helemaal fijnmalen en dan als beleg gebruiken op een rijstwafel. (niet gaan koken of bakken, dan ben je de essentiële voedingsstoffen kwijt)

Zorg dat je visolie in huis hebt, elke dag een halve eetlepel. (vloeibaar)
 
Laatst bewerkt:
Voeg walnoten en avocado's toe aan je voedingsschema, leg thuis een groot bakje met walnoten neer, kan gewoon in de woonkamer en dan kan je het tussendoor pakken. Avocado's kan je rauw eten (raad ik je niet aan als je geen sterke maag hebt) of gewoon helemaal fijnmalen en dan als beleg gebruiken op een rijstwafel. (niet gaan koken of bakken, dan ben je de essentiële voedingsstoffen kwijt)

Zorg dat je visolie in huis hebt, elke dag een halve eetlepel. (vloeibaar)

Thanks voor je tip, maar ik heb mijn voedingsschema recent (licht) aangepast. Ik zal vanavond denk ik het voedingsschema plaatsen, nu onderweg naar de gym
 
-
 
Laatst bewerkt:
Mijn workout van vandaag was als volgt:

Pull 1

Bent over row (barbell)
20kg x 12
60kg x 8
60kg x 7
60kg x 6
60kg x 6
60kg x 6

Pull up (assisted)
-23kg x 8
-23kg x 6
-23kg x 6
-23kg x 4

Seated row
32kg x 12
45kg x 8
45kg x 8
45kg x 8

Face pull
9kg x 12
16,3kg x 8
16,3kg x 8
16,3kg x 8
16,3kg x 8

Bicep curl (barbell) (preacher curl was bezet :( )
20kg x 15
25kg x 8
25kg x 8
25kg x 8

Preacher curl (Barbell)
25kg x 7
25kg x 7
25kg x 5
20kg x 8
 
Das wel erg weinig vet en eiwitten zitten ook laag
Eet je alleen droog brood bij je lunch?
 
Das wel erg weinig vet en eiwitten zitten ook laag
Eet je alleen droog brood bij je lunch?

Het is niet helemaal duidelijk (excuus daarvoor) maar de volkoren bolletjes zijn met pindakaas van XXL.

Vet is al behoorlijk meer dan met het vorige voedingsschema, dus er is wel vooruitgang :)

Ik krijg gegarandeerd ook een behoorlijk aantal eiwitten binnen via het avondeten. Of raad je aan dat ik ook een aantal gekookte eieren (zonder eigeel) eet?
 
-
 
Laatst bewerkt:
Oke met beleg dus :thumb:

Als je je eiwitten redt prima!
Als je eieren gaat eten... met dooier!!! Goede micros en je hebt vetten.
En nee.... het is niet slecht voor je cholesterol. Cholesterol uit ei wordt bijna niet opgenomen. Bovendien heb je cholesterol nodig voor de opbouw van celwanden. Dus ook spieren!
Ga je cholesterol uit voeding mijden dan maakt je lichaam meer aan omdat je t nodig hebt.
 
Oke met beleg dus :thumb:

Als je je eiwitten redt prima!
Als je eieren gaat eten... met dooier!!! Goede micros en je hebt vetten.
En nee.... het is niet slecht voor je cholesterol. Cholesterol uit ei wordt bijna niet opgenomen. Bovendien heb je cholesterol nodig voor de opbouw van celwanden. Dus ook spieren!
Ga je cholesterol uit voeding mijden dan maakt je lichaam meer aan omdat je t nodig hebt.

Ik ga het voorlopig zo doen, wellicht later eieren erbij
 
Legs 1:

Squat (barbell)
20kg x 12
40kg x 8
45kg x 8
45kg x 8
45kg x 8

Lunge (barbell)
20kg x 8
20kg x 7
20kg x 7
20kg x 6

Leg curl (machine)
45kg x 8
45kg x 8
45kg x 8
45kg x 8

Seated calf raises
30kg x 10
30kg x 8
 
Vanochtend voor het ontbijt (wel snel twee banaantjes + pre workout gehad voor de workout en BCAA’s tijdens) push 2:

Shoulder press (dumbell)
12kg x 12
16kg x 12
22kg x 6
22kg x 4
22kg x 3

Bench press (barbell)
20kg x 12
50kg x 8
52,5 x 7
52,5 x 5
52,5 x 4

Chest fly (machine)
52kg x 8
66kg x 6
66kg x 7
66kg x 8
66kg x 8

Lateral raises (machine)
38,3kg x 8
38,3kg x 8
38,3kg x 8
38,3kg x 8

Tricep pushdown
18kg x 8
18kg x 8
20,3kg x 8
20,3kg x 8

Wel moet ik zeggen dat ik vind dat deze push 2 minder goed verliep dan de push 2 van vorige week vrijdag. Geen idee of dit komt omdat ik vandaag voor het ontbijt trainde (alhoewel ik vorige week vrijdag om 17:00uur trainde en voor het laatst om 12:00uur had gegeten) of een andere oorzaak had.
 
Februari is inmiddels begonnen! Ik ga vanmiddag een vetmeting laten doen. Ook heb ik mijn schema aangepast. Waar ik eerst 8-12 reps deed, zal ik nu 8 reps doen. Verder is een groot verschil in het nieuwe schema dat ik niet meer soortgelijke oefeningen (bijv. latt pulldown en pull up, of bent over row barbell en dumbell) in dezelfde workout doe. Het schema is nu als volgt:

Push 1:
4 sets Military Press (Barbell)
4 sets Incline Bench Press (Barbell)
4 sets Incline Chest fly (Dumbell)
4 sets lateral raises (Dumbell)
4 sets Tricpes pushdown (cable)

Push 2:
4 sets Shoulder Press (Dumbell)
4 sets Bench Press (Barbell)
4 sets Chest Fly (machine)
4 sets Machine Lateral Raises
4 sets Triceps pushdown (Cable)

Pull 1:
4 sets Bent over row (Barbell)
4 sets Assisted Pull up
4 sets Seated Row
4 sets Face Pulls
4 sets Preacher Curl (Barbell)

Pull 2:
4 sets Bent over row (Dumbell)
4 sets Latt pulldown
4 sets Seated Row
4 sets Face Pulls
4 sets Preacher Curl (barbell)

Legs 1:
4 sets Squats
4 sets Lunges
4 sets Leg curls
4 sets Calf raises

Legs 2:
4 sets Front Squats
4 sets Leg Press
4 sets Hip adductor
4 sets Hip abductor

Verder ga ik vanaf nu na iedere workout 20 minuten cardio doen met een hartslag van 155. Volgens de formule van Karvonen zou dat de hartslag zijn waar ik het best vet mee kan verliezen.

Zouden jullie aanraden dat ik deadlifts opneem in mijn schema? Ik heb nog nooit gedeadlift, maar is het zinvol gezien mijn doel?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven