Fitness Seller

Gestopt (v) Sp's summer shred 2018 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

SP1988

Huge Freak
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2014
Berichten
8.835
Waardering
14.656
Lengte
1m77
Massa
76kg
Vetpercentage
19%
INTRO
Even ik het kort (tenminste dat probeer ik) wie ik ben en waarom ik ook dit jaar weer mee doe aan de contest.

Ik ben 30 jaar en moeder van een dochter van bijna 9. Vanaf mijn 15e kwam ik al in aanraking met bodybuilding. Mijn eerste gym was nogal oldskool. Geen luxe machines en de mannen (en vrouwen) waren daar bizar gespierd. Ik vond het in ieder geval heel indrukwekkend en wou ook zo gespierd worden! Helaas was ik een dikke puber en vond andere dingen belangrijker worden (uitgaan etc) en heb eigenlijk nooit doorgezet. De wens om droog en gespierd te worden is altijd gebleven, maar ook later heb ik niet de motivatie vast kunnen houden tot 2013. Wel heb ik mij in die tijd verdiept in sport en voeding (daar heb ik uiteindelijk ook mijn diploma's in behaald).

In 2013 heb ik het trainen opgepakt nadat ik gigantisch veel was afgevallen. Toen ik weer begon met trainen was ik maar 57 kg, mijn doel was dan ook om massa te winnen en niet zozeer om droog te worden (wat ik overigens nog steeds niet was, ondanks het lage gewicht). Ik ben allereerst begonnen met bootcamps en vanaf januari 2014 heb ik het trainen weer opgepakt. In die zelfde tijd ben ik actief geworden op dit forum en tot aan de dag van vandaag ben ik blijven trainen. In 2015 heb ik na een periode van bijna alleen maar bulken een lange cut gestart onder begeleiding (ik ging van 21% naar 9%) met als doel om op podium te staan. Dit heb ik door omstandigheden toen niet gedaan, maar ik besef mij nu dat ik daar ook niet alles voor in huis heb en ik heb niet de wens om daar de nodige middelen voor te gebruiken dus dat is dat:)

In 2016 heb ik een uitstap gemaakt naar powerlifting, nadat ik was geopereerd aan mijn buik (ivm huidoverschot). Dit heeft vanaf het begin al mijn interesse gehad, maar de wens voor meer massa was in het begin groter. In dat zelfde jaar (8 weken later ongeveer:P) heb ik meegedaan aan de fox pl meet en in 2017 heb ik mij tijdens de DRC weten te kwalificeren voor het NK. Helaas had ik al een tijdje klachten aan mijn schouderblad wat uiteindelijk een gescheurd ligament bleek te zijn (HAGL). Er werd mij afgeraden om verder te gaan met powerlifting wedstrijden en op dat punt verloor ik ook mijn motivatie voor het powerliften. Begin dit jaar heb ik weer het bodybuilden opgepakt. Echt kunnen bouwen heb ik niet, want ik ben in februari met een cut gestart van 7 weken lang. Ik was serieus een fatty pl-er aan het worden:D

Tijdens mijn cut ben ik van ca 24% en 76 kg naar 67 kg en 15.5% gegaan. Ik heb hierna nog een reversed diet gevolgd, wat erg goed ging tot ik 2 weken op vakantie ging (ayce). Daarna is mijn gewicht nog even op en neer gegaan, maar inmiddels weer omhoog (onder het mom van nu kan het nog ff:P). Mijn stats nu zijn iig beter dan mijn begin stats vorig jaar dus hopelijk eindig ik dit keer rond de 12% vet.

Ik had graag nog een langere periode willen bulken (maar dan met de focus op bodybuilding), maar dit komt wel na de zomer:)

HUIDIGE STATS
1.77 m
71 kg (vorige week was dit 69 dus ik hou heel veel vocht vast nu)
taille 67
buik 82.5
billen 95
bovenbeen 58.5
Vet% 4 punts 18.5%
om 12% te halen zou ik 5.2 kg vet moeten verliezen. Inclusief vocht schat ik zo in dat ik totaal 7 kg moet verliezen. Dit komt neer op 0.7 kg per week.

VOEDINGSSCHEMA
Week 1 2123 kcal
koolhydraten 244 g
eiwitten 154
vetten 59 g
a la IIFYM, maar de focus ligt op volwaardige voeding (hoog in vezels, laag in suiker).

TRAININGSSCHEMA
UPPER/LOWER (ca 5 x p. week)

UPPER A
PULLUPS WIDE GRIP 4X8-12
BENCHPRESS 4X8-12
CLOSEGRIP PULLDOWN 4X8-12
HAMMER STRENGTH SH. PRESS 4X8-12
BICEP CURL CROSSBODY 4X8-12 / TRICEP ROPE PUSHDOWN 4X8-12
BICEP ROPE CURL 4X12-15 / TRICEP OVERHEAD EXTENSION 4X12-15
LATERAL RAISES 4X12-15
FACEPULL 4X12-15

UPPER B
HAMMER STRENGTH SH PRESS 4X8-12
PULLUPS WIDEGRIP 4X8-12
BOR CABLE 4X8-12
UPRIGHT ROWS 3X8-12
LATERAL RAISES 3X12-15
FACEPULL 3X12-15
BICEP CURL CROSSBODY 4X8-12 / TRICEP ROPE PUSHDOWN 4X8-12
BICEP ROPE CURL 4X12-15 / TRICEP OVERHEAD EXTENSION 4X12-15

LOWER A
BOXSQUAT 4X6-8
LEGPRESS 3X8-12
BANDED HIP THRUSTS 3X12-15
LEGEXTENSION 4X8-12 / HIPADDUCTION 4X8-12
GHR 3X12-15 / HANGING KNEE RAISE 3X12-15
SISSYSQUAT 3X12-15 / CALVE RAISES 3X12-15

LOWER B
BOXDEADLIFT 4X6-8
GLUTEBRIDGE 3X8-12
BANDED HIP THRUSTS 3X12-15
LEGEXTENSION 4X8-12 / HIPADDUCTION 4X8-12
GHR 3X12-15 / HANGING KNEE RAISE 3X12-15
SPLIT SQUATS 3X12-15 / CALVE RAISES 3X12-15

Qua schema ligt de focus vooral op het ontzien van de knieën en mijn schouderblad. Het is niet optimaal, maar ik kan zo in ieder geval zonder al teveel klachten blijven trainen.

Foto's 70.7 kg ca 18.5% bf
Screenshot_20180607-114937_Gallery.jpg

Screenshot_20180607-114950_Gallery.jpg

Screenshot_20180607-120903_Instagram.jpg
 
Laatst bewerkt:
In!
 
In
 
In.
 
In, succes!
 
In natuurlijk !
 
Jeejj.. in!! Veel succes meid, lekker knallen!
 
Succes. Ik ben in!
 
In! Succes :thumbs:
 
Ik ben in, ben benieuwd hoe je het gaat doen, ik heb er alle vertrouwen in :thumbs:
 







In natuurlijk !

Jeejj.. in!! Veel succes meid, lekker knallen!

Succes. Ik ben in!


Ik ben in, ben benieuwd hoe je het gaat doen, ik heb er alle vertrouwen in :thumbs:


Iiiiin, zet 'm op!

leuk dat jullie allemaal volgen:)

Inmiddels in de openingspost aangepast. Alleen de foto's moeten nog worden toegevoegd. Ik ga in ieder geval mijn best doen!
Ik heb afgelopen 3 dagen al getraind, dus vandaag een rustdag. Ook behoorlijk veel spierpijn in de glutes O.o. Morgen zal ik mijn eerste training hier posten.
 
Volgens mij is er al weinig mis met je huidige shape zoals te zien in je normale log.

Veel succes, zowel sportief als privé! :rolleyes:
 
Succes, ik zal ook regelmatige hier komen kijken.
Ik heb diepe respect voor je wat je allemaal bewerkstelligd, er zijn er maar weinig
van dat kaliber, harde tante :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven