MuscleMeat

V12 + R-ala

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
Waardering
5.498
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Jah, de zoveelste topic over V12.... Sorry..... Maar ik kan het nergens vinden :(

Ik ben vandaag begonnen aan een potje V12 creatine. Op de gebruiksaanwijzing staat:

In nemen een half uur voor de training.

Ik ben dus ook van plan me hier aan te houden. Maar ik heb toch nog enkele vraagjes.

Is het slecht als ik het neem vlak na een maaltijd? Kijk, ik eet meestal ongeveer een uurtje voor ik ga trainen een maaltijd. En dan zou ik dus een half uur na die maaltijd de V12 moeten nemen zodat het weer een half uur voor de training is. Kan dit niets kwaad? En zou het ook een kwartier na een maaltijd kunnen?

Ik las op b&f forum ook een discussie over dit onderwerp en daar waren ook gasten die het ná de training pakte (reden voor hem was dat het voor de training je pomp zou vergroten en na de training je herstel). Is dit dom of maakt het weinig uit?

Hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan verschaffen. bvd

Laatst bewerkt:
Ik heb altijd gehoord, dat het beste is na de training. Omdat creatine voor herstel zorg en nog een reden, maar daar kan ik zo snel niet opkomen. Ook op nuchtere maag is goed i.v.m. goede opname.

• Topic Starter Topic Starter
Tja, ik ga me maar gewoon aan de gebruiksaanwijzing houden. Maar ik moet nu wel smorgens een half uur eerder op staan om die v12 smorgens een half uur voor de maaltijd te pakken (en ja, een half uur is véél smorgens vroeg! :)).

Zelfde probleem heb ik met de NOX3 van Universal. Op lege maag, dus min. 3 uur na een maaltijd. Dat is 's morgens minder lastig, maar 's middags wel. En dan een half uur wachten met eten.

Terwijl ik juist dacht dat je arginine juist voor het slapen gaan moet nemen, maar ik heb toch maar besloten de gebruiksaanwijzing te volgen.

als je het 1x per dag neemt doe het dan na de training.

Haal je veel meer voordeel uit

Je neemt sowieso dextrose, en daardoor wordt je crea weer beter opgenomen

Of je kunt het 2 or 3x verdelen

sochtends
(voor trainen)
na trainen

Wat zouden deze supplementen je eigelijk moeten brengen?

Meer energie, krachttoename, spiermassa en een lege portemonnai. Maar hobby mag geld kosten!

ik eet gewoon 2 uur voor de training, dan is je eten ook beter verteerd en dan 1,5 uur later v12 en 0,5 uur later weer trainen....

Tjibbe zei:
ik eet gewoon 2 uur voor de training, dan is je eten ook beter verteerd en dan 1,5 uur later v12 en 0,5 uur later weer trainen....

En smorgens? Half uur voor eten? Of samen met whey?

Ennuh, heb je al wat gains of zo? Hoe lang ben je bezig?

's ochtends half uur voor het ontbijt inderdaad. ik ben nu 10 dagen bezig, dus ik kan er nog weinig over zeggen. ik zal vanavond met trainen eens zien of ik er al wat van kan merken. Ik heb al wel eerder creatine gebruikt en toen merkte ik dat ik veel meer kon presteren op de training na 1,5 week ofzo. Mischien wel een goed idee 's chtends met whey, omdat je snel were eiwitten nodig heeft. maar ik neem een half uur later gewoon 4 eitjes (alleen eiwit) zijn ook snelle en hele goede eiwitten. Elke chtend whey en ook nog naar de training word zo duur..

Ik ga aanstaande maandag beiginnen met v12 + R-ala. Ben benieuwd :)

Rob G zei:
Jah, de zoveelste topic over V12.... Sorry..... Maar ik kan het nergens vinden :(

Ik ben vandaag begonnen aan een potje V12 creatine. Op de gebruiksaanwijzing staat:

In nemen een half uur voor de training.

Ik ben dus ook van plan me hier aan te houden. Maar ik heb toch nog enkele vraagjes.

Is het slecht als ik het neem vlak na een maaltijd? Kijk, ik eet meestal ongeveer een uurtje voor ik ga trainen een maaltijd. En dan zou ik dus een half uur na die maaltijd de V12 moeten nemen zodat het weer een half uur voor de training is. Kan dit niets kwaad? En zou het ook een kwartier na een maaltijd kunnen?

Ik las op b&f forum ook een discussie over dit onderwerp en daar waren ook gasten die het ná de training pakte (reden voor hem was dat het voor de training je pomp zou vergroten en na de training je herstel). Is dit dom of maakt het weinig uit?

Hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan verschaffen. bvd

Heb je al vooruitgang geboekt met die V12?

Creatine werkt meestal na een dag of 10.

Waar heb je eigenlijk die V12 gekocht, hier in Ned of de Usa?

Besteld in de USA, samen met R-ALA en Swole V2.

He Rob,

zoals je weet werk ik in een fitness-speciaalzaak, we verkopen wel 50 potten creatine per week. Wij adviseren altijd om de eerste 5 a 6 dagen, 4 maal dags 5 gram te nemen. Dit is nodig om je lichaam te laden met creatine. Hierna pak je gewoon elke dag 5 gram en dan 1 uur voor de training. Daarbij ervan uitgaand dat je 2 uur voor de training goed eet!!

Creatine kan het beste voor optimaal resultaat op nuchtere maag genomen worden, dus 1 uur ervoor en 1 uur erna geen voeding. Wetenschappelijk is het niet goed om crea te nemen met eiwitten, hoewel sommige merken het als combinatie verkopen ( zie ook supplementen forum )

Succes!!

Ik start volgende week met creatine-glutamine-taurine en vanadyl sulfate...

Er staat wel op veel potten dat je crea in moet nemen bij of voor de maaltijd.
Ik denk ook dat je crea (althans: monohydraat) beter in kan nemen icm dextrose en bv r-ala en taurine. Wat vit C erbij is ook niet verkeerd. De insulinepiek die veroorzaakt wordt door de dextro en r-ala zorgt voor een betere opname v/d creatine.

Maar als je flink laad (4x 5gr./dag) dan komt er toch wel genoeg crea in de spiercellen.

Terug
Naar boven