1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

vaag mailtje?

Discussie in 'Allerlei' gestart door Dennis69, 12 jun 2006.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Dennis69

Dennis69 Advanced Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    7
    Geslacht:
    Man
    hej dan, weet niet of dit hier hoort maar kreeg vandaag dit in mijn mail:

When people break our policies, violate consumer trust and the law of the land, eBay and PayPal work with law enforcement throughout the world to apprehend and prosecute fraudsters. Our diligence in this area is evidenced by the arrests that are made and the trust that is built both within the community and with law enforcement. Most importantly, we do this without compromising our commitment to our member's privacy. eBay, Inc., has established a Fraud Investigations Team (FIT) to promote safe use of our platforms, and to collaborate with law enforcement throughout the world to enforce policies, prosecute fraudsters and help keep our Community safe.

Valued eBay Member,

We are contacting you to remind you that on 08 JUN 2006 we identified some unusual activity in your account coming from a foreign IP address :capitol.guatemala-203-pc.in ( IP address located in India ) . We have been notified that a card associated with your account has been reported as lost or stolen and involved in fraudulent transactions, or that there were additional problems with your card.

According to our site policy you will have to confirm that you are the real owner of the eBay account by completing the following form or else your account will be marked as fraudulent , and will remain open for investigation. You will pay for the fees wich will result from the financial transactions between eBay and FIT ( Fraud Investigations Team ) .

(link om in te loggen)

eBay's Privacy Policy and Law Enforcement Disclosure: We care deeply about the privacy of the eBay community and will protect the privacy of our members even while working closely with law enforcement to prevent criminal activity. If you are unsure about our privacy practices, please visit eBay's Privacy Central for more information.

nou weet ik niet wat ik hier mee moet? ten eerste ben ik al 3 maanden ofzo niet ingelogged geweest daar, heb ik net gekeken op mijn account en daar heb ik helemaal geen bericht van wat dan ook. Weet iemand wat dit is en wat ik er mee moet doen?

groeten dennis

2. EricR

EricR Super Moderator Super Mod

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
    Phishingmailtje, je wordt doorgeleid naar een website die niet van Ebay is. Doel is om je gegevens te bemachtigen, meestal je creditcard gegevens.

3. EricR

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
  4. Dennis69

Leuk Bevonden:
    7
    Geslacht:
    Man

thnx, had net zelf al dit gevonden

Wees op je hoede als je e-mails ontvangt met links en aanvragen voor persoonlijke gegevens.

Een spoofbericht dat van eBay afkomstig lijkt, bevat meestal een link waarmee je naar een namaaksite wordt geleid. Vervolgens wordt je verzocht in te loggen en persoonlijke en accountgegevens te verstrekken.
    eBay vraagt je nooit gegevens in te voeren op een pagina die je niet op eBay zelf kunt openen. Klik bij voorkeur niet op links. In plaats daarvan kun je beter het adres kopiëren en in de adresbalk van de webbrowser plakken. eBay stuurt weliswaar e-mails die links bevatten, maar deze worden alleen gemakshalve in berichten opgenomen. Je wordt niet naar persoonlijke gegevens gevraagd als er een rechtstreekse link naar een eBay-pagina wordt geboden.

dus het is mij wel duidelijk, ze worden btw wel steeds slimmer zeg met dit soort dingen.

5. EricR

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
    Gewoon nooit je creditcard gegevens doorgeven als daar om gevraagd wordt.

Welke url stond er trouwens in dat mailtje?

6. Dennis69

Leuk Bevonden:
    7
    Geslacht:
    Man
  7. EricR

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
    Dat is op zich een legitieme url, maar kom je daar ook op uit via je mailtje?

8. Dennis69

Leuk Bevonden:
    7
    Geslacht:
    Man

neen krijg ik dit

[Link niet meer beschikbaar]

pagina kan niet worden weergeven...

dus hoop niet dat ik nu wat verkeerds heb geklikt :P

Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2017
  9. Anoniem744

Anoniem744 Freaky Bodybuilder Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    heb je ook niet, je hebt niet de goede url gegeven. Maar wel vage shizzle dit. EricR heeft het allemaal al uitgelegd...

10. Dave Hawk

Dave Hawk Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    31
    Geslacht:
    Man
  11. acidreign

acidreign Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    nooit je wachtwoord geven als daar in een mail om gevraagd wordt :)

12. den_dimi

den_dimi Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    46
    Geslacht:
    Man
    in de Terms van ebay (en soortgelijke sites) staat altijd dat ze je nooit een email zulle sturen om je login gegevens te bevestigen (tenzij bij inschrijving)

13. Dennis69

Leuk Bevonden:
    7
    Geslacht:
    Man
    stfu ouwe ruk beer of ik geef je nega karma :D

Soortgelijke Topics

Deel Deze Pagina