XXL Nutrition

Vaak per dag eten?

Bezoekers in dit topic

Raii

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2011
Berichten
325
Waardering
7
Lengte
1m79
Is het van belang om minimaal zes keer per dag te eten zoals BFFM dat aangeeft? Als dat zo is maakt het dan uit of de ''tussendoortjes'' maar weinig calorieën bevatten of moet alles maaltijden bestaan uit dezelfde aantal calorieën?

Ik eet zelf Ontbijt, Lunch en Diner, daarnaast nog een PWO en mijn kwark voor het slapen gaan. Maar ik wil weten of ik dit beter kan verdelen zodat de uiteindelijke resultaat ook beter is.
 
Als je maar voldoende eten binnen krijgt..

Het verspreiden is meer bedoeld zodat je makkelijker meer kan eten.

Als je in 1x 4000 kcal naar binnen kan werken zou dat geen probleem zijn.
 
Als je maar voldoende eten binnen krijgt..

Het verspreiden is meer bedoeld zodat je makkelijker meer kan eten.

Als je in 1x 4000 kcal naar binnen kan werken zou dat geen probleem zijn.

Ik dacht dat dit uitmaakt voor je metabolisme? Zo staat het in ieder geval wel beschreven in het boek BFFM. Daarom dacht ik dat dit zou kunnen helpen bij het cutten.
 
BFFM is al verouderd. De auteur heeft ook zijn mening al bijgesteld. Het gaat er meer om wat je eet in plaats van wanneer je het eet.
 
Als je wilt cutten en niet vaak wilt eten kun je IF (intermediate fasting of hoe je t ook schrijft) proberen.. Dacht dat je dan 2x per dag eet en verder niets..
 
ik neem aan dat je BFFM wel hebt gelezen???
ik neem aan dat dit niet gebeurd is en dat je net begint met een dieet, dan is het raadzaam om te beginnen met 6 maaltijden en probeer ze allemaal te verdelen (Koolhydraten/eiwitten/vetten). rond om je training is het net wat anders maar tot die tijd kan je BFFM lezen. succes ermee.

Is het van belang om minimaal zes keer per dag te eten zoals BFFM dat aangeeft? Als dat zo is maakt het dan uit of de ''tussendoortjes'' maar weinig calorieën bevatten of moet alles maaltijden bestaan uit dezelfde aantal calorieën?

Ik eet zelf Ontbijt, Lunch en Diner, daarnaast nog een PWO en mijn kwark voor het slapen gaan. Maar ik wil weten of ik dit beter kan verdelen zodat de uiteindelijke resultaat ook beter is.
 
Als je maar voldoende eten binnen krijgt..

Het verspreiden is meer bedoeld zodat je makkelijker meer kan eten.

Als je in 1x 4000 kcal naar binnen kan werken zou dat geen probleem zijn.

U srs?
 
Wat gebeurt er dan met het eten in je maag, als je 4000kcal eet 's ochtends vroeg en je voor de rest van de dag niets meer eet? Ik ging ervan uit dat eten dat niet kon gebruikt worden op het moment zelf, opgeslagen werd als vet of op andere manier (weet niet juist het lichaam stoffen opslaagt).
 
Wat gebeurt er dan met het eten in je maag, als je 4000kcal eet 's ochtends vroeg en je voor de rest van de dag niets meer eet? Ik ging ervan uit dat eten dat niet kon gebruikt worden op het moment zelf, opgeslagen werd als vet of op andere manier (weet niet juist het lichaam stoffen opslaagt).

Denk dat het gewoon langzaam door je darmen zal gaan. Je poept toch ook niet 6x per dag?

Al lijkt het me wel moeilijk om 4000 kcal aan normaal voedsel naar binnen te werken:p
 
ik neem aan dat je BFFM wel hebt gelezen???
ik neem aan dat dit niet gebeurd is en dat je net begint met een dieet, dan is het raadzaam om te beginnen met 6 maaltijden en probeer ze allemaal te verdelen (Koolhydraten/eiwitten/vetten). rond om je training is het net wat anders maar tot die tijd kan je BFFM lezen. succes ermee.

Stukken er van, nog niet helemaal en gronding en nee ik ben al ongeveer ander half jaar bezig met ''diëten''. Heb ook zeker wel resultaat geboekt, maar als het beter kan dan wil ik dat ook!
 
Wat gebeurt er dan met het eten in je maag, als je 4000kcal eet 's ochtends vroeg en je voor de rest van de dag niets meer eet? Ik ging ervan uit dat eten dat niet kon gebruikt worden op het moment zelf, opgeslagen werd als vet of op andere manier (weet niet juist het lichaam stoffen opslaagt).
Bijvoorbeeld koolhydraten worden omgezet naar glycogeen, dat je later weer gebruikt voor energie (wanneer je het nodig hebt). Eiwitten worden gewoon opgenomen totdat je ze hebt gebruikt.
 
Bijvoorbeeld koolhydraten worden omgezet naar glycogeen, dat je later weer gebruikt voor energie (wanneer je het nodig hebt). Eiwitten worden gewoon opgenomen totdat je ze hebt gebruikt.

Zozo, dus "je wordt dik omdat je teveel ineens eet" is een fabeltje? (Zolang het totaal aantal kcal onder je dagelijkse behoefte zit?)
 
Ik eet ontbijt lunch tussendoor avondeten tussendoor kwark

Thats it :)
 
Tjeezus!

Of course is verspreid eten altijd beter dan je in één keer vol te proppen, denk eens goed na wat er allemaal zou gebeuren met je bloedsuikerspiegel als je 4000 kcal in één keer opvreet!!!

BLOODY HELL!
 
Zelfs Martin (Leangains) beweert dat het meeste deel van je dagelijkse voeding NA de training genuttigd moet worden. Dit zal te maken hebben met het anabolic window, het aanvullen van je glycogeenvoorraden en dus het herstel. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt wanneer je bepaalde hoeveelheden eet.
 
Tjeezus!

Of course is verspreid eten altijd beter dan je in één keer vol te proppen, denk eens goed na wat er allemaal zou gebeuren met je bloedsuikerspiegel als je 4000 kcal in één keer opvreet!!!

BLOODY HELL!

Beweert hier iemand het tegendeel dan? :scratch:
 
Tjeezus!

Of course is verspreid eten altijd beter dan je in één keer vol te proppen, denk eens goed na wat er allemaal zou gebeuren met je bloedsuikerspiegel als je 4000 kcal in één keer opvreet!!!

BLOODY HELL!
Maar dan heb je die overige 16 uur dat je niet eet ook geen insuline aangemaakt en dus komt ook je maag tot rust.
 
Tjeezus!

Of course is verspreid eten altijd beter dan je in één keer vol te proppen, denk eens goed na wat er allemaal zou gebeuren met je bloedsuikerspiegel als je 4000 kcal in één keer opvreet!!!

BLOODY HELL!

Als je 4000 kcal aan suiker opeet wel..

Wat complexe koolhydraten betreft

Spijsvertering van koolhydraten
De vertering van koolhydraten begint pas in de mond. Het speeksel bevat een enzym dat koolhydraten afbreekt. De maag bevat geen enzymen die inwerken op koolhydraten. Pas in de dunne darm gaat de vertering van koolhydraten verder. Zetmeel en tweevoudige suikers worden afgebroken tot enkelvoudige suikers, namelijk glucose, fructose en galactose. De glucose, fructose en galactose worden via de darmwand in het bloed opgenomen.

Je dunne darm kan echt niet in 1x 4000 kcal aan koolhydraten verteren lijkt mij?

Zelf lijkt het mij aan 1 kant ook onlogisch dat het goed is om in 1x je dagelijkse hoeveelheid naar binnen te stouwen... Aan de andere kant denk ik dat het gewoon langzamer door je darmen zal gaan.
 
Tjeezus!

Of course is verspreid eten altijd beter dan je in één keer vol te proppen, denk eens goed na wat er allemaal zou gebeuren met je bloedsuikerspiegel als je 4000 kcal in één keer opvreet!!!

BLOODY HELL!

Niets dramatisch. Het is niet zo dat alles ineens vrijkomt he, duurt wel ff voor je lichaam alles verteert heeft. Zeker als er nog vetten in die maaltijd zitten (wat ik toch mag hopen) wordt de opname en stijging van de bloedspiegel erg vertraagd.
 
Back
Naar boven