XXL Nutrition

Vaccin tegen roken: bij de DKTP doen?

Bezoekers in dit topic

wateengedoe2

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
980
Waardering
1
Wat vinden jullie: als dat nieuwe vaccin tegen nicotine (wat ervoor zorgt dat nicotine weggevangen wordt voor het je hersenen inkomt) eenmaal getest is en effectief en veilig is bevonden, moet het dan aangeboden worden bij de DKTP-vaccinatie voor kinderen? Als het net zo'n dekkingspercentage krijgt als die vaccinatie, zal roken binnen enkele generaties niet meer verslavend zijn en dus ook zijn aantrekkingskracht op jongeren verliezen. Een rookvrije maatschappij in het vooruitzicht! Of zien jullie dat toch anders?
 
Originally posted by wateengedoe2
Wat vinden jullie: als dat nieuwe vaccin tegen nicotine (wat ervoor zorgt dat nicotine weggevangen wordt voor het je hersenen inkomt) eenmaal getest is en effectief en veilig is bevonden, moet het dan aangeboden worden bij de DKTP-vaccinatie voor kinderen? Als het net zo'n dekkingspercentage krijgt als die vaccinatie, zal roken binnen enkele generaties niet meer verslavend zijn en dus ook zijn aantrekkingskracht op jongeren verliezen. Een rookvrije maatschappij in het vooruitzicht! Of zien jullie dat toch anders?

ehm zal niet gebeuren...

Aan roken word goed verdiend door de overheid enz..

dus die vinden het niet erg..

Anders worden de mensen ook veel te oud...

en dat kost de overheid ook geld..

Klinkt hard maar zo denkt de overheid
 
het kost de overheid toch echt meer geld als mensen blijven roken ivm gemiste dagen door ziekte (rokers worden eerder ziek ook als ze jong zijn) en giga-kosten voor het oplappen ervan.. Mijn vader is aan longkanker overleden en dat kostte heel veel extra geld. Mijn moeder was veel goedkoper. Als vrouw werd ze volkomen genegeerd toen ze zei last van haar hart te hebben en ze is buiten de hartbewaking om op het ziekenhuis aan een massieve hartaanval overleden.. ze was net 1 maand 65 jaar. Lekker goedkoop :evil2: voor de regering.

Ik hoorde het vanochtend ook en het leek me uitstekend nieuws.

De nicotine-delivering devices (oftewel sigaretten) kunnen dan niet meer doen waar ze voor worden gemaakt: mensen verslaafd maken aan een van de allergiftigste stoffen ter wereld.

Espi, overtuigd lid van de nietrokersvereniging CAN
 
Re: Re: Vaccin tegen roken: bij de DKTP doen?

Originally posted by nilsjei1234


ehm zal niet gebeuren...

Aan roken word goed verdiend door de overheid enz..

dus die vinden het niet erg..

Anders worden de mensen ook veel te oud...

en dat kost de overheid ook geld..

Klinkt hard maar zo denkt de overheid

Dit vind ik wel heel hard geconcludeerd! Denk dat er veel meer geld gaat naar de gezondheidzorg dan naar de bejaarden.

Behoorlijke onzin dus.
 
Ik denk wel dat de overheid dit altijd gedacht heeft (accijns op tabak), maar daar zijn ze danig vanafgestapt. Waarom anders die enge zinnen op tabak/sigaretten, verbod op tabaksreclame? Ik denk dat ze ingezien hebben dat mensen met longkanker, hartklachten e.d. veel meer kosten dan dat tabak opbrengt, en dat ze er graag vanaf willen!
 
Dat is dus het dubbele eraan, ze proberen het verbruik te verminderen, maar anderzijds is het een enorme inkomstenbron. Ik ben vanaf half december minder gaan roken, wat is minder? 2 wkn niet, avondje wel, week niet etc etc. Voor m'n gezondheid en het laten toenemen van de eetlust.

Maar 'antirookverenigingen' dat vind ik echt, persoonlijk, de allergrootste onzin die er is. Dat je zoiets achterlijks zou toepassen bij het gebruik van alcohol, is nog wel voor te stellen, hoeveel mensen worden er niet agressief en slaan vrouw/kinderen, en gevaar door alcohol in het verkeer etc etc...

Maar tegen het roken, tjah, en mensen ga nu niet zeggen dat je helemaal gek wordt van die rokerige ruimtes overal, want dan lees je de krant niet. In treinen wordt het binnenkort helemaal verboden, mij hoor je niet, in bijna alle openbare gebouwen wordt het ook meer en meer verboden. En tuurlijk is het soms vervelend dat je 'traan' ogen krijgt omdat het zo'n rookhol is (kan ik zelf, als roker zijnde, ook niet tegen), maar die zielige hetze tegen de rokers, zielig.......

ps.
over die stelling, Als je dat bij die DKTP-spuit doet, dan is het einde zoek....... Nooit doen dus. Laat mensen lekker zelf beslissen.

later
 
De meeste jongeren raken niet verslaafd aan nicotine maar aan het roken zelf. Jongeren vinden roken een stoere bezigheid. Anderen roken om ergens bij te kunnen horen. Ik heb het hier over jongeren van 12 t/m 16 jaar. Een vaccin doet daar weinig aan.
 
Vaccins zijn niet altijd zonder gevaar. Mijn kind (nog ongeveer 2 maanden en dan is hij/zij er :) ) zal daarom geen anti-roken vaccin krijgen.

Trouwens, als hij/zij net zo wars is van kuddegedrag als zijn/haar papa dan zal hij/zij nooit gaan roken :p

Zo, mijn eerste ferme uitspraak op dit board. Excuses als ik sommige rokers beledig met mijn ongezouten mening over het 'sociale' fenomeen roken. ;)
 
Ik voel me niet aangevallen, want ik ga niet met die heilige kudde 'we zouden roken(rs) moeten uitroeien' mee. En ik ga ook niet mee met de rokende kudde, die altijd overal een sigaret moet en zal roken, mee.

En wat betreft dat vaccins, ik vind dat trouwens achterlijk. Dat je iemand wilt behoeden voor iets owkee, maar daar moet die persoon nog altijd zelf over kunnen beslissen. En nicotine is nog altijd wat anders dan de pokken. het is geen ziekte. Gadver, wat een walgelijk idee, doet me denken aan 1 of ander Nazi experiment, van dokter mengele.
 
Originally posted by Gamer
De meeste jongeren raken niet verslaafd aan nicotine maar aan het roken zelf. Jongeren vinden roken een stoere bezigheid. Anderen roken om ergens bij te kunnen horen. Ik heb het hier over jongeren van 12 t/m 16 jaar. Een vaccin doet daar weinig aan.
Idd en ook als men eraan begint dan is dat niet door de drang maar om erbij te horen.
Waarom zouden ze dan stoppen, dan verliezen ze hun 'reputatie'.
Ik denk niet dat dit uitvoerbaar of nuttig is.
 
wat is dan het volgende, een vaccin tegen XTC. Ik denk dat je mensen zelf de keus moet laten. Tegen polio inenten vind ik normaal daar heb je geen keus in om te kiezen dat zijn ziektes die je krijgt. Tegen Roken inenten is niet normaal. Zo ga je mensen een eigen wil ontnemen.
 
Jup, is duidelijk, ik denk dat ik ook iets te ver doorschoot in mijn extreem-linkse (in dit geval -rechtse?) ideeën. Zelfs mijn vriendje, die toch echt zo links is als .. ja als wat eigenlijk? was er zwaar op tegen ;) Dus ik heb mijn mening aangepast (wat ik echt niet vaak doe, dus aan jullie en hem de eer), nl. wel vaccineren, maar alleen als mensen dat zelf willen (volwassenen dus, of op zijn minst kinderen v.a. 16 jaar bijv.).
 
Nou, ik ben heel blij met de nietrokersverenigingen (niet anti-rokers, maar hooguit anti-rokenvereniging.
Zonder hen was het nog steeds zo dat overal in openbare gelegenheden gerookt mocht worden.
En nog steeds kan ik niet uitgaan ,want:
- alle cafés en disco's zijn rookholen..
- bijjna geen enkel restaurant is rookvrij of ze hebben zeer slechte roken/niet-roken indelingen
- de bioscopen staan het roken in de bar toe.. wateengedoe deed heel vervelend laatst toen we samen naar de film gingen en ik niet tegen de rook kon daar. Zij merkte er nl. niets van... ik kan er trouwens ook niet tegen als er een hoofd in beeld is (dus liever op de eerste rij in de bios met niemand ervoor, dan achterin en op de stoel moeten gaan staan ahw).
Maar ik dwaal af.. het is dus ook al zo dat sportscholen niet vanzelfsprekend rookvrij zijn en ik dus 15 km verderop moest zijn voor een sportschool, die spinninglessen aanbiedt.
Mijn lidmaatschap op de lokale fietsclub heb ik ook opgezegd.. de mannen daar reden(rijden?) veel harder dan ik en het enige aardige zou zijn om samen in de kantine na te kletsen over de rit en/of andere fiets-nieuwtjes uit te wisselen... kan niet. Je wordt doorrookt. En er is me te verstaan gegeven, dat dit beleid nooit gewijzigd zal worden toen ik een jaar na opzegging vroeg of er nog eens een rookvrije kantine kwam (want in privé bezit).. de druppel was de doorrookte jaarvergadering geweest...

En zo weet ik er nog wel een paar...
Maar gelukkig rookt onder mijn vrienden bijna niemand, want Esperantist en/of humanist en/of hoog opgeleid. Onder mijn familieleden zijn de rokers bijna allemaal gestopt of overleden.

O ja.. bijna vergeten. Die rookvrije werkplek moet je ook maar zien te bevechten. Heb een tijdje bij de papierfabriek gewerkt als documentalist.. heb na 6 weken pas de moed gehad om een rookvrije werkplek te eisen.. vond dat ik me niet moest aanstellen en wilde mijn collega's niet voor het hoofd 'stoten'. na terugkeer van 2 wkn fietsvakantie ben ik in niet-rokenstaking gegaan (zij een sigaret roken, dan ik naar buiten voor een frisse neus).. is toen in 1 dag zonder wanklank opgelost. Elders betrapte ik mijn baas op het roken van een sigaret in een gebouw, waar off. het roken op de werkplek verboden was.. als blikken hadden kunnen doden was hij ter plekke neergevallen. Het was dus geen wonder dat ik 2 weken later werd ontslagen.. (karakters kwamen niet overeen was de motivatie)

Espi, die over 4 weken naar rookvrij California mag, waar bars ook geheel rookvrij zijn! Naar ik hoor is nu de omzet daar na een aanvankelijke dip behoorlijk gestegen..
 
Laatst bewerkt:
Ach waarom ook niet, zolang ze maar met geen vaccin tegen THC afkomen, want wat heb je dan nog aan je leven...
 
Maar ik begrijp die heisa rond roken niet. Als je lang wil leven doe het dan niet te veel. Is toch ook niet zo heel erg dat je maar 65 jaar leeft in plaats van 80 toch?
 
Originally posted by Olimantado
Maar ik begrijp die heisa rond roken niet. Als je lang wil leven doe het dan niet te veel. Is toch ook niet zo heel erg dat je maar 65 jaar leeft in plaats van 80 toch?
Daar gaat het niet alleen om, het gaat erom dat kanker en andere aandoeningen ten gevolge van roken aan de gemeenschap geld kost. Maw gezonde, niet rokende mensen moeten al die rokers hun ziektekosten wel betalen want dood gaan ze niet maar leven als een invalide dat wel...

Voor mij mogen ze dan ook een verbod van verkoop aan jongeren onder de 18 opleggen en die prijs van een pak sigaretten/tabbak kan niet hoog genoeg zijn.

Nog een leuk weetje: een (dikke) joint roken is even ongezond als 1 pak sigaretten oproken.... (laatst door een prof gezegd)
 
Originally posted by admin


Nog een leuk weetje: een (dikke) joint roken is even ongezond als 1 pak sigaretten oproken.... (laatst door een prof gezegd) [/B]


Dit moet ik wel tegenspreken. Vroeger rookte ik elke dag een pakje sigaretten, maar sinds ik alleen nog weed rook is mijn conditie veel beter, mijn adem beter, ben ik minder ziek en mijn hartslag gedaald....
Ok dat zijn geen bewijzen dat het minder gezonder isdan een pakje, maar geef toe, het lijkt er dan voor mij zo toch naar...

En ik rook meerdere dikke joints per avond!!!
 
Originally posted by Olimantado
Ach waarom ook niet, zolang ze maar met geen vaccin tegen THC afkomen, want wat heb je dan nog aan je leven...
Nog vanalles, want afgezien van dat enkele THC-molecule wat ik op straat heb ingeademd als ik langs een koffiesjop liep, is er nog nooit van die rommel in mijn systeem geweest en ik ben toch erg gelukkig :)
 
Originally posted by Olimantado
......Is toch ook niet zo heel erg dat je maar 65 jaar leeft in plaats van 80 toch?

Mijn plan is anders om tegen mijn 65e alive and kicking te zijn. Ook in de gym nog bijvoorbeeld. Ik wil graag de bruiloften van mijn kleinkinderen bijwonen. En ik heb te weinig tijd om alle dingen te doen die ik leuk vind. Mijn doelstelling is 120 te halen en selfsupporting te zijn.

Heb jij het idee dat 65 oud is? Nou misschien voelt dat zo bij mensen als ze hun lichaam verpesten met roken en alcohol (en misschien ook na teveel injecties met het een of ander). Als je daarentegen gewoon een stressvrij bestaan leidt en veel dingen doet die je leuk vind dan voel je je waarschijnlijk op je 65e nog jong en vitaal. :)
 
Back
Naar boven