AndroidHealthClinic

Vader vriendin tegen onze relatie :s (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suicide Sid

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 apr 2005
Berichten
5.288
Waardering
252
Laten we de situatie kort en duidelijk schetsen:

Een week voordat we een contract gingen tekenen van een plaatsje om, na 8 maand een relatie te hebben, in samen te wonen; zegt mijn vriendin doodleuk dat ze alleen iets gaat huren. Zit ik daar met inboedel ter waarde van 1000€ :s

Ik maak het dan natuurlijk uit... en omdat ze blijft zweren en huilen dat ze me doodgraag ziet maak ik het weer aan om er na een tijdje, en veel graafwerk, achter te komen dat haar vader dit besloten had omdat hij mij niet kan luchten.... Kun je dat geloven dat ze de beslissing om alleen te gaan huren heeft doen overkomen alsof het haar beslissing was?

Ik heb zoiets van: laat ik effe die onozelaar zijn kop inslagen. Maar zij heeft dan zoiets van: nee, doe dat niet want ik hou van hem (go figure). En om eerlijk te zijn denk ik dat er betere oplossingen moeten zijn...

Ondertussen gaat haar vader haar 2weken opsluiten, haar gsm bijhouden en zorgen dat ze niet bij de computer kan. En elke avond zet hij haar waarschijnlijk op een stoel om er uren tegen te roepen en te schreeuwen dat ze niet van me mag houden want dat ik een ploert ben. Terwijl geeft hij haar ook de schuld dat haar kleine broertjes en zusjes huilen en dat haar moeder depri is omdat zij zich niet heeft gedragen op een gepaste manier (= zijn wil volgen).

Wat doe je hieraan? Ik zou zelf de politie bellen of haar persoonlijk gaan verdedigen tegen hem, maar ik mag niets doen van haar... want hij is toch zo een goede papa :s
 
Is ze 14 of zo?

Dat ze opkomt voor zichzelf.
 
Hoe oud is ze in godsnaam :S
 
Hmm, 1000 Euro inboedel, wtf allemaal plastic :scratch: . En inderdaad een rare vader, tenzij ze minderjarig is ;) .
 
Tja lastig man, zelf zoek ik geen chick meer met die problemen want die blijven je alleen maar achtervolgen.
Is ook afhankelijk van hoeveel ze van je "houdt" en wat ze er allemaal voor over heeft, liefde voor de familie
blijft er vaak genoeg in zitten ook al zijn het mother****ers om het zo maar te zeggen.

Je eigen ouders kan je niet kiezen maar je schoonouders wel ;)
 
ze is 18, dus wel volwassen, maar nog niet standvast. Ik zeg ook dat ze voorzichzelf moet opkomen, maar ze ziet niet in dat ze niet voorzichzelf opkomt.

Dit is niet de eerste keer dat haar pa ons tegen elkaar opzet en ik zeg haar ook dat het niet de laatste keer zal zijn. Zij praat dit dan weg door te zeggen dat we (ik dus) gewoon aan haar vader moeten bewijzen dat we (ik dus) goed zijn voor elkaar, en dat hij ons dan met rust laat. In mijn ogen is hij gewoon een machtsfreak.

Saillant detail, hij betaalt haar studies en haar deel van de huur. Hij dreigt er mee niets te betalen als ze met mij een relatie blijft hebben.
 
Je eigen ouders kan je niet kiezen maar je schoonouders wel ;)

So true... maar ik kan haar toch ook maar ni zomaar laten kiezen tussen mij en hem, want dan ben ik eigenlijk geen haar beter.
 
is ze moslima?
 
Zij moest in Antwerpen studeren, en ze wou dat ik bij haar kwam wonen omdat ze toch niet zonder mij zou kunnen, ik wou niet in de weg staan van haar studies en ik zag ze doodgraag... dus op deze manier hebben we besloten samen te hokken.
 
ze is 18, dus wel volwassen, maar nog niet standvast. Ik zeg ook dat ze voorzichzelf moet opkomen, maar ze ziet niet in dat ze niet voorzichzelf opkomt.

Dit is niet de eerste keer dat haar pa ons tegen elkaar opzet en ik zeg haar ook dat het niet de laatste keer zal zijn. Zij praat dit dan weg door te zeggen dat we (ik dus) gewoon aan haar vader moeten bewijzen dat we (ik dus) goed zijn voor elkaar, en dat hij ons dan met rust laat. In mijn ogen is hij gewoon een machtsfreak.

Saillant detail, hij betaalt haar studies en haar deel van de huur. Hij dreigt er mee niets te betalen als ze met mij een relatie blijft hebben.

Tot haar 21e is haar vader financieel verantwoordelijk. Dus als zij niet de rekeningen kan betalen gaan ze automatisch naar haar vader en die wordt dan gedwongen te betalen via een deurwaarder.

Maar om wat discreter te zijn; Ik zou een goed gesprek met die vader aan proberen te gaan en anders toch haar proberen te overtuigen dat haar vader een klootzak is. Iets wat natuurlijk echt moeilijk is.'

Dat meisje is 18 zei je? Dan heeft haar vader niets meer te zeggen over haar beslissingen.
 
Ah c'mon bro. Als jij er problemen mee hebt moet je haar gewoon voor de keuze stellen. Zoals het ernaar uitziet zet haar vader haar onder druk en schuift zij die druk gewoon door naar jou door je in het duister te laten tasten. Volgens mij vertelt ze je ook niet alles over haar vader want haar redeneringen houden weinig steek als ik het zo lees.

Zeg anders tegen je vriendin dat ze dealt met haar shit en dat je ze er zelf ook wel mee wil helpen of dat je anders weg bent. Ik kan me niet inbeelden dat ze dat onredelijk kan vinden.
 
maar waarom mag haar papa jou dan niet?
 
Tot haar 21e is haar vader financieel verantwoordelijk. Dus als zij niet de rekeningen kan betalen gaan ze automatisch naar haar vader en die wordt dan gedwongen te betalen via een deurwaarder.

Maar om wat discreter te zijn; Ik zou een goed gesprek met die vader aan proberen te gaan en anders toch haar proberen te overtuigen dat haar vader een klootzak is. Iets wat natuurlijk echt moeilijk is.'

Dat meisje is 18 zei je? Dan heeft haar vader niets meer te zeggen over haar beslissingen.

Ik ben voor haar vader zijn neus gaan, nadat ze me een paar dagen niet meer mocht zien en het in een smsje had moeten uitmaken met mij. Ik had hem een brief geschreven waarin ik klaar uitlegde wat ik van de situatie vond en dat ik er met hem wou over spreken. Ik ben hem die brief gaan afgeven met de vraag of hij die nu wilde lezen om er daarna met mij over te spreken. Die man zei natuurlijk njet waarop hij heeft staan roepen en tieren, terwijl ik me rustig hield en met rationele argumenten afkwam. Je zou zeggen dat een professor duits aan de Katholieke Universiteit van Limburg , met zijn doctoraat germaanse talen wel op een heel hoger niveau heeft leren debateren.

Hij had me super vaak de deur gewezen maar liet me toch niet gaan omdat hij zijn gelijk maar niet kon halen van mijn rationele argumenten... uiteindelijk heb ik mezelf de deur gewezen omdat ik inzag dat het geen zin had... is hij me nog gevolgd op straat ook! Mijn vriendin is me achterna gelopen en heeft me vastgepakt en me niet willen loslaten, terwijl hij aan het brullen was dat ze terug naar binnen moest en daarbij zelfs haar hoofd heel hardhandig vasthield. Uiteindelijk, heb ik haar maar gezegd dat ze terug naar binnen moest gaan... pisnijdig was hij en niet voor reden vatbaar. Hij zegt ook zelf dat zijn besluit(en) niet voor discussie openstaan... het enige dat ik ken dat auto immuun is tegen alle vorm van kritiek zijn religies, en daarmee plaatst hij zichzelf dus opdezelfde hoogte.

Zij hoeft niet financieel van hem afhankelijk te zijn, als het moet ga ik fulltime werken en stel ik mijn beslissing om verder te studeren voor mijn master audiovisuele communicatie maar een paar jaartjes uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah c'mon bro. Als jij er problemen mee hebt moet je haar gewoon voor de keuze stellen. Zoals het ernaar uitziet zet haar vader haar onder druk en schuift zij die druk gewoon door naar jou door je in het duister te laten tasten. Volgens mij vertelt ze je ook niet alles over haar vader want haar redeneringen houden weinig steek als ik het zo lees.

Zeg anders tegen je vriendin dat ze dealt met haar shit en dat je ze er zelf ook wel mee wil helpen of dat je anders weg bent. Ik kan me niet inbeelden dat ze dat onredelijk kan vinden.

Dat haar redeneringen weinig steek houden is inderdaad zo. Ze neemt hem in bescherming tot en met.

Dat vind ik ook dat ik die keuze aan haar zou moeten geven, je slaagt zelfs de nagel op de kop, maar ik kan me niet verlagen tot zijn niveau. Ze vind die redenering trouwens wel onredelijk.
 
Duitser, Limburger, Katholiek: je zou hem voor minder haten :D
 
gewoon rustig blijven, zeggen dat je die shit niet nodig hebt en vertrekken, ofwel draait ze bij en kiest ze voor jouw kant, ofwel zoek je een wat redelijkere chick.
 
Pff lastige situatie zeg! 1 vraag, waar is de moeder? Wat vind je vriendins moeder van jou? Kan zij misschien bemiddelen?
Succes..
 
Ik vind het erg goed dat je voor haar wilt opkomen maar vind het dom dat je je studie voor haar wil uitstellen. Een tip die ik je wil meegeven, en dat is, dat jouw studie voor alles gaat. Helpen ok, maar niet ten koste van alles.
 
maar waarom mag haar papa jou dan niet?

Papalief kan mij niet luchten omdat ik ten eerste sport en momenteel een lager diploma heb.

De vader en de oudste zus van mijn vriendin zitten trouwens een mooie wisselwerking te vormen tegen mij. Zusje kraakt mijn vriendin haar zelfvertrouwen door haar wijs te maken dat ze niet goed genoeg is voor mij en dat ze mij gaat laten inzien dat ik beter kan hebben... waarop zij dan weer naar mij komt dat ze niet kan geloven dat ik haar graag zie... en waarop ik het op den duur op mijn zenuwen van krijg want opt laatste kan ik niets meer zeggen of ze barst in huilen uit. Achter alles begon ze bewijzen te zoeken dat ik ze niet graag zag en dat ik ze ging dumpen. Ze komt huilend thuis bij papalief die dan weer zegt dat ik een schoft ben en haar tegen mij opzet... enzovoort...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven