Fitness Seller

Vage shit! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ddf

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 jul 2007
Berichten
857
Waardering
3
Lengte
1m66
Massa
63kg
Ik ben nu al een tijdje een beetje aan het cutten. Ik weet dat dat met mijn gewicht niet nodig is en blabla dat hoef ik niet te horen :p
M'n verbruik is +/- 2400 en ik eet 2000 kcal per dag, doe 3 keer per week krachttraining en 5 keer per week cardio.
Rara, hoe kan ik 2 kg AANGEKOMEN zijn? :eek:
 
Hoe weet je wat je verbruik is.?

wat weeg je
wat is je doel

lengte

wat doe je zoal dagelijks.
 
Ik heb m'n verbruik uitgerekend met die formulie hier. Mijn verbruik in rust is 1630 en dan met sporttoeslag was bijna 2400.. 2380 ofzo.

Ik ben 1,65 en voor ik begon woog ik 62,2 kg en daarnet (bij opstaan) woog ik 64 kg.
Mijn doel is dus de laatste vetrandjes verliezen.

Dagelijk ga ik naar school (op de fiets) naar de sportschool (op de fiets) naar m'n werk (op de fiets). :p En dus 2 keer per week een halfuurtje hardlopen en 3 keer per week na de KT een halfuur op de crosstrainer.
 
Ik heb m'n verbruik uitgerekend met die formulie hier. Mijn verbruik in rust is 1630 en dan met sporttoeslag was bijna 2400.. 2380 ofzo.

Ik ben 1,65 en voor ik begon woog ik 62,2 kg en daarnet (bij opstaan) woog ik 64 kg.
Mijn doel is dus de laatste vetrandjes verliezen.

Dagelijk ga ik naar school (op de fiets) naar de sportschool (op de fiets) naar m'n werk (op de fiets). :p En dus 2 keer per week een halfuurtje hardlopen en 3 keer per week na de KT een halfuur op de crosstrainer.

ben je aan de creatine.?
 
spier is zwaarder dan vet ben je net begonnen met sporten ?
 
da's maar een formule hé.
Als je aankomt door onder je verbruik te eten (volgens de formule), dan is dat je berekende verbruik foutief :p
 
da's maar een formule hé.
Als je aankomt door onder je verbruik te eten (volgens de formule), dan is dat je berekende verbruik foutief :p

Hahah hmm ik zal het zo nog eens uitrekenen. Maar ik eet maar 2000 kcal he, dat kan toch haast nooit boven m'n verbruik zijn :p
 
ik denk dat je stofwisseling omlaag is gegaan. Het klinkt tegenstrijdig maar als ik jou was zou ik een week of 2 je kcal geleidelijk weer opvoeren naar 3000 kcal en je cardio weer verlagen. Na die 2 weken weer gelijk naar 2000 kcal gaan en je vetverbranding zal dan optimaal zijn.
 
A - je bent te hard van stapel gelopen en bent in spaarstand beland
B - je hield nu toevallig veel vocht vast
C - je zit nu al telang op hetzelfde dieet, training etc. als je cut moet je geleidelijk je energieinname verlagen om te blijven afvallen.
 
spier is zwaarder dan vet ben je net begonnen met sporten ?


1 kilo spier is even zwaar dan 1 kilo vet alleen heeft spiermassa een kleinere dichtheid.

verder is het zo dat als je onder je onderhoud eet en je wint spiermassa dan heb je nog meer vet verbrand en het netto resultaat is dan alsnog dat je bent afgevallen.
 
Hahah hmm ik zal het zo nog eens uitrekenen. Maar ik eet maar 2000 kcal he, dat kan toch haast nooit boven m'n verbruik zijn :p
ik zeg niet dat je het foutief hebt uitgerekend hé.
Ik bedoel maar dat die formule een richtlijn is, het is niet omdat die formule zegt dat je onderhoud op 2300kcal ligt, dat je bij 2299kcal gaat afslanken...

Het kan zijn dat je metabolisme trager of sneller is dan een gemiddeld persoon. Als je bij 2000kcal 2KG aankomt, dan hou je ofwel enorm veel vocht vast ofwel ben je vet aangekomen en ligt je onderhoud wel degelijk lager dan 2000kcal (wat wel heel laag is :S)

Beter je vetpercentage laten meten en daarin de evolutie bekijken denk ik.
 
Verschillend tijdstip gemeten, nuchter en na een maaltijd of na een goeie avond feesten?
 
Hmm nouja ik ben vorige week zondag flink uit eten geweest haha, maar het lijkt me niet dat je dan 2 kg aankomt, plus dat het er een week later nog aanzit. Maar ik volg dit schema pas 4 of 5 weken dus zo lang is dat toch niet.
Ik denk wel dat ik redelijk veel vocht vasthoud dus dat zou er ook wel iets mee te maken kunnen hebben, maar ik weeg altijd na het opstaan meteen na het pissen.
Ik zal eens Smoothmold's advies volgen en een paar dagen weer wat meer gaan eten. Zien wat het doet.
Bedankt voor de adviezen!
 
- Je weegschaal was/is stuk
- Je liegt over je inname
- Je hebt je onderhoud overschat (alhoewl, 2400 is niet vreselijk hoog, dus dat zou wel eens kunnen kloppen).
- Je bent net ongesteld geraakt.
- Je hebt een stofwisselingsziekte.
- weet ik veel.


Hoe lang ben je, hoe zwaar ben je, wat is je buikomvang, en wat heb je de afgelopen week exact gegeten en gedronken (inclusief supplementen en shakes).
 
- Je weegschaal was/is stuk
- Je liegt over je inname
- Je hebt je onderhoud overschat (alhoewl, 2400 is niet vreselijk hoog, dus dat zou wel eens kunnen kloppen).
- Je bent net ongesteld geraakt.
- Je hebt een stofwisselingsziekte.
- weet ik veel.


Hoe lang ben je, hoe zwaar ben je, wat is je buikomvang, en wat heb je de afgelopen week exact gegeten en gedronken (inclusief supplementen en shakes).

Lengte en gewicht staan hier al in het topic. 1,65 m en nu dus 64 kg. Buikomvang was de laatste keer dat ik het meette (2 weken geleden ofzo) 67 cm. En ik heb me altijd aan m'n schema gehouden behalve vorige week zondag want toen ben ik uit eten geweest :p
Hmm maar ik ga gewoon een tijdje experimenteren met m'n voedselinname en kijken wat voor mij het beste werkt
 
Lengte en gewicht staan hier al in het topic. 1,65 m en nu dus 64 kg. Buikomvang was de laatste keer dat ik het meette (2 weken geleden ofzo) 67 cm. En ik heb me altijd aan m'n schema gehouden behalve vorige week zondag want toen ben ik uit eten geweest :p
Hmm maar ik ga gewoon een tijdje experimenteren met m'n voedselinname en kijken wat voor mij het beste werkt

Doe eerst maar eens een paar maanden elke week wegen en goed bijhouden, niet naar een paar individuele metingen kijken, daar kan je je behoorlijk mee vergissen.
Experimenteren: per experiment heb je flink wat tijd nodig en veel metingen, anders kan je er weinig van zeggen.

Er is wel een andere manier: heb je ruim voor iedere maaltijd meestal flinke trek? Dan val je af. Als je bijna nooit honger hebt val je niet af. Dan moet je gemiddeld meer trainen en/of gemiddeld minder eten/drinken.

Minder eten: niet minder vaak eten, maar kleinere porties. Tip: gebruik kleinere borden en kleinere lepels. Het klinkt dom maar het werkt echt: je schept minder op maar je doet er net zo lang over.
 
toen ik voor het eerst ging cutten had ik dat ook
heel vaag
maar later zakte het gewicht wel
 
Back
Naar boven