XXL Nutrition

Vakantie Thailand, hoe pak ik het aan?

Bezoekers in dit topic

Oja en een stuk advies, als je een scooter wilt huren en ze willen je paspoort als borg, geef die niet.

Mijne wouden ze op Koh Tao niet teruggeven voordat ik bijna 500 euro aan zogenaamde schade zou betalen. Heb op Koh Samui de tourist police 25 euro betaald waarna ik mooi me paspoort kreeg :). Mooie is dat ik uiteindelijk de huur voor die scooter ook niet heb betaald hehe. Jij mij proberen te naaien, ik jou veel harder naaien :D
 
Ja be aware, ze willen je overal naaien!

50 bath voor een taxi rit wordt aan het eind van de rit altijd: 150 bath!
En dan zegt ie: "i said hundapiptie bath, you said oke!"

Je moet lekker zo een bar in gaan waar je tegen elkaar kan vechten.
Heb daar op koh phi phi elke dag gezeten, Aussie's in elkaar gebeukt en krijg je na elke match nog gratis drank ook :D
 
Worldticketscenter is handig voor de tickets: http://www.worldticketcenter.nl/

Hotels zou ik ter plaatse boeken. Er zijn van die boekjes met alle hotels in een regio, haal er zo eentje en vindt daar pas een plaats om te slapen. Wordt het ook avontuurlijker.
 
Oja en een stuk advies, als je een scooter wilt huren en ze willen je paspoort als borg, geef die niet.

Mijne wouden ze op Koh Tao niet teruggeven voordat ik bijna 500 euro aan zogenaamde schade zou betalen. Heb op Koh Samui de tourist police 25 euro betaald waarna ik mooi me paspoort kreeg :). Mooie is dat ik uiteindelijk de huur voor die scooter ook niet heb betaald hehe. Jij mij proberen te naaien, ik jou veel harder naaien :D
Zonder dat je je paspoort afgeeft ga je nergens een scooter kunnen huren hoor. Heb zelf nooit problemen gehad (phuket, koh tao, ko samui, ko phangan, koh samet).

Wat ik meestal deed was enkele foto's nemen van de reeds aanwezige schade en deze aan de verhuurder laten zien. Sommige vulden ook een schadeformulier in op voorhand.

En ja ze trachten je wel veel in het zak te zetten, maar dan nog blijft het goedkoop voor een taxi of tuktuk rit :p
 
Ja be aware, ze willen je overal naaien!

50 bath voor een taxi rit wordt aan het eind van de rit altijd: 150 bath!
En dan zegt ie: "i said hundapiptie bath, you said oke!"

Je moet lekker zo een bar in gaan waar je tegen elkaar kan vechten.
Heb daar op koh phi phi elke dag gezeten, Aussie's in elkaar gebeukt en krijg je na elke match nog gratis drank ook :D

Haha ja epic , heb daar ook gezeten . En maar meppen geven en buckets winnen . Alleen na een bucket of drie was het al wat minder ... Haha
 
Haha ja epic , heb daar ook gezeten . En maar meppen geven en buckets winnen . Alleen na een bucket of drie was het al wat minder ... Haha

Ja geweldige barren zijn dat he!
Niemand kan daar vechten.
Half Nederland heeft wel eens een wedstrijd gevochten en kan een aardig potje sparren, maar die mensen die daar komen.... :D
 
Als je lang op dezelfde plek blijft zal ik zeker geen hotels boeken.
Op alle touristische plekken in thailand is het makkelijk een hotel te vinden van alle prijsklasse zonder te boeken.
Soms boek ik voor de eerste 2 dagen en zoek ik verder wat rond of boek ik helemaal niet.
Als je heel veel van plek tot plek gaat gaan kan het misschien wel handig zijn om op voorhand te boeken.

Voor binnelandse vluchten zal ik air asia aanbevelen die zijn in meeste gevallen wel de goedkoopste.

momenteel is het in thailand het droog seizoen, bijna nooit regen (mss 1 dag in de maand) en altijd rond de 32 graden.
December - januari is het hoogseizoen met de meeste toeristen. dat zal binnen een weekje wel geleidelijk gaan afnemen.
In maart begint het hete seizoen gaat het nog wel pakken warmer zijn tot Juni - Juli wanneer het regenseizoen begint.

Zelf ben ik 4 keer geweest en heb ik telkens een ander deel gedaan, noorden, oosten, centraal en zuiden.

Het is in thailand echt makkelijk om veel variatie te hebben op 1 plek, dus je moet niet persee veel rondreizen. wil je mooie stranden zit je best int zuiden natuurlijk.
Ik zal dan gaan voor koh samui of phuket.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen tot nu toe hartstikke bedankt! Zitten veel nuttige tips tussen!:D
 
Ik vind niets mis aan die rondreizen die sommige reisbureaus aanbieden.
Bangkok moet je zeker gezien hebben. Ga daar naar de Kao San Road. Veel bars en dergelijke
 
Khao San Road is leuk om gezien te hebben, zou er in ieder geval geen hotel boeken als je ook nog wat activiteiten in Bangkok hebt.

Bangkok heeft tegenwoordig dan wel een metro en Skytrain maar daar heb je het meeste aan als je in het centrum verblijft. Rond Sukhumvit road heb je de beste toegang tot het openbaar vervoer en heb je ook veel van de attracties van Bangkok onder handbereik.

Khao San Road ligt wel het dichtste bij het koninklijk paleis en de dierentuin maar voor de grote winkelcentra, Patpong, musea, tempels, parken etc kan je toch beter wat meer centraal een hotel zoeken.

Khao San Road is in de loop der jaren redelijk gemoderniseerd maar het blijft een backpackers tourist trap. Een keer doorheen lopen en je hebt het wel weer gezien.
 
Ik vond persoonlijk Khao san road het saaiste dat ik in thailand meegemaakt heb....

Vol met backpackers en de bars zijn saai.
 
In het noorden vond ik The Tiger kingdom wel een topper.

Ook is het een voordeel in het noorden dat jeheel veel dingen te zien kan krijgen allemaal dicht op 1 plek.
Op 1 dag kan je heel veel verschillende dingen zien.
Ook allemaal heel dicht bij bars gelegen.

Alleen geen strand daar.

TIGER KINGDOM

2cr3tjn.jpg


2epuadu.jpg
 
wat een beest! Hij geniet er nog van ook

als je dit zo in perspectief ziet, zie je ook meteen waarom het man eaters/killers zijn, dat beest trekt een mens vast gewoon in twee

Ja, zen poot was zo groot als mijn kop :D

Dit was in pattaya

5vyedu.jpg

2jwj13.jpg
 
Back
Naar boven