Hmmm mijn vakanties zijn wel langer dan 2 weken!
In de VS werd ik lid van Gold's Gym toen ik 7 weken op reis was, maar heb van de maand dat ik lid was, maar 2,5 week kunnen trainen. Ik was elders te ver van een sportschool vandaan of gewoon domweg onderweg en nog ziek ook bovendien...
Dus 7 weken weinig getraind afgezien van fietsen (ook te weinig). In de week tussen mijn 2e reis van weer 4 weken door Frankrijk en Italië aan de Mediterrannee heb ik thuis 2x getraind.. en op reis weer helemaal niet.. wel weer gefietst, maar opnieuw onvoldoende.
Heb af en toe een beetje gedaan zoals optrekken (neg reps natuurlijk) en pushups, maar het stelde niet zoveel voor.. slepen met volbepakte fiets was effectiever.. benen bleven dus wel getraind, bovenlijf minder.
Ben dus eig van medio feb tot medio maart nauwelijks met trainen bezig geweest... baal daarvan als een stekker.. maar gelukkig wel beter gaan fietsen, dat wel!
Ik ga nog een keer op reis dit jaar, nu een maand naar Noorwegen en ook dan zie ik het niet zo gebeuren dat ik een sportschool binnenstap.
Misschien een schemaatje uitdraaien met oefeningen die je in de buitenlucht kunt doen, evt. met behulp van opnieuw volbepakte fiets... heb al eens voor de grap een deadlift ermee gedaan (weegt rond 35-40 kg bepakt).
Espi