XXL Nutrition

vaker trainen per week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Benatural

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 mrt 2016
Berichten
298
Waardering
22
Lengte
1m70
Massa
76kg
Hallo,


Ik trainde voor heen altijd ma borstriceps, di bennen wo rust do schoudersbuik vr rugbiceps za rust zo rust

Ik wil vaker trainen en ben dit van plan te doen. Ma borst triceps buik, di bennen schouders, wo rug biceps. do rust en dan weer het zelfde

Dus eigenlijk 3 dagen trainen 1 dag rust. en dan weer herhalen, dat betekent dat elke spiergroep 96 uur rust heeft, is dit voldoende als je goed eet en zo? Ik wil graag vaker trainen als je er snelle van groeit doen meer mensen dit? Of is het de laaste jaren echt dat iedereen gewoon alles 1x per week doet?
 
Nee zoals jij voorstelt kan prima en is zelfs beter.
Ben ook overgestapt van alles 2x per week te doen
Dag 1 borst schouders triceps
2 rug biceps traps
3 benen buik
Herhalen of rustdag
 
Alles 1 x per week trainen is tegenwoordig inderdaad heel erg populair, maar het is aan te raden alles meerdere keren per week te trainen (2 of 3x). Ik zou als ik jou was gaan kijken voor een push pull schema of bijv ub/lb, of wat je nu doet zou ook kunnen maar dan cycle je je dagen 2x per week. Hangt er vanaf wat je zelf het fijnst vind. Hoe ziet je schema er nu uit qua oefeningen etc?
 
Alles 1 x per week trainen is tegenwoordig inderdaad heel erg populair, maar het is aan te raden alles meerdere keren per week te trainen (2 of 3x). Ik zou als ik jou was gaan kijken voor een push pull schema of bijv ub/lb, of wat je nu doet zou ook kunnen maar dan cycle je je dagen 2x per week. Hangt er vanaf wat je zelf het fijnst vind. Hoe ziet je schema er nu uit qua oefeningen etc?

Tegenwoordig? :) toen ik 23 jaar geleden begon was er niks anders qua schemas :)
 
Tegenwoordig? :) toen ik 23 jaar geleden begon was er niks anders qua schemas :)
Ik denk dat die splits inderdaad altijd al populair zijn geweest.
Komt omdat de pro's die altijd verkopen.
 
Ik denk dat die splits inderdaad altijd al populair zijn geweest.
Komt omdat de pro's die altijd verkopen.

Die splits stonden altijd in de magazines . Magazines en bro science in de gym waren de enige bronnen van info :) internet was er nog niet. Wat een tijd :)
 
Buik en schouders om wisselen en ke hebt de classieke push pull legs, gebruik het nu al een tijdje en het iets lagere volume was wennen maar heb er veel profeit van gehad
 
Tegenwoordig? :) toen ik 23 jaar geleden begon was er niks anders qua schemas :)
Oh, en ik maar denken dat het echt iets van deze tijd was. Dat valt dan nog reuze mee dus, wie weet is die broscience er over een tiental jaren helemaal uit. Zou mooi zijn. :o
 
Oh, en ik maar denken dat het echt iets van deze tijd was. Dat valt dan nog reuze mee dus, wie weet is die broscience er over een tiental jaren helemaal uit. Zou mooi zijn. :o

In de jaren 70-80 van de vorige eeuw deden de meeste BB-ers, (dus ook professionals, maar dan vooral in het off-season) een schema waarbij alles grofweg 2x per week werd aangepakt.
hetzij met een ma/di/do/vr LB/UB aanpak, hetzij met een driedaagse split in de vorm van 3 dagen achter elkaar en dan 1 dag rust, repeat.

Die trend is -om verschillende redenen waar ik al geen eens meer zin heb om op in te gaan - na 1990 langzaam aan veranderd in die 1x per week benadering.
 
Oh, en ik maar denken dat het echt iets van deze tijd was. Dat valt dan nog reuze mee dus, wie weet is die broscience er over een tiental jaren helemaal uit. Zou mooi zijn. :o

Broscience zal nooooooit weg gaan :)
 
Back
Naar boven