MuscleMeat

Val alleen maar af!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tnitro

Novice
Lid geworden
2 aug 2011
Berichten
14
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Hallo iedereen,

Ik lees en kijk al lang mee hier op dit forum en vind het wel eens tijd om zelf een profiel aan te maken.

Zit al lang met een probleem dat ik ontzettend moeilijk aankom en zelfs ongewenst afval. Afgelopen winter ben ik naar de 76,5 kg gekropen, waarbij tenopzichte van een half jaar daarvoor ik vrij veel vet ben aangekomen en ook spiermassa (13%). Ik kwam van 8,3 % vet op een gewicht van 71kg.

In deze ben ik zeker niet minder gaan eten, maar eerder nog bewuster.

Wat ik ongeveer eet op 1 dag:

Ontbijt: 2 boterhammen (Beleg veelal: kipfilet, pindakaas, tonijn) en een bak brinta, 2 glazen karnemelk
Tussendoor: 3 - 4 boterhammen (beleg: zie hierboven), 250ml melk
Lunch: 4 boter hammen, of iets dergelijks als nasi/bami/spaghetti wat overgebleven is met weer een paar glazen melk.
Tussendoor: 3 - 4 boterhammen (beleg: zie hierboven), 250ml melk
Avondeten: Vaak groenten met aardappelen en vlees/vis. Schep meerdere keren op en eet ongeveer 2x zoveel als de gemiddelde persoon.

Na het trainen / of savonds op de bank: Whey shake, fruit en paar crackers met pindakaas.

Voor het slapen: Goede bak magerekwark of yoghurt.

Nu ben ik terwijl ik dit eet weer flink afgevallen en weeg momenteel ook maar 70kg. Nu is mijn vetpercentage ook wel weer gezakt (9-10%), maar ik baal hier enorm van. Mensen bij mij op de sportschool eten de helft en komen wel gewoon aan. Ik train 3 x per week met een split schema.

Training 1: Borst, biceps, schouders.
Training 2: Buik, benen.
Training 3: Rug, triceps.

Ook heb ik al verscheidene trainigsmethoden geprobeerd, maar niets mag baten. Inmiddels train ik al een jaar of 3 en let toch zeker goed op wat ik eet. Eet ook nauwelijks vet en drink erg weinig alcohol, rook niet. Slapen doe ik ook genoeg, gewoon 8 uurtjes per dag.

Wat doe ik fout? Of word ik gewoon gekweld met een erg snelle verbranding? Mijn polsen zijn namelijk ook tamelijk dun. Nu ik eet ik misschien nog niet zoveel als jullie, maar afvallen met dit schema of aankomen vanaf een gewicht van slechts 70kg lijkt me vrij apart.

Voor zover belangrijk:
BP: 1 x 100kg, normaal 4 x 8 x 75kg
SQ: 4 x 8 x 85kg
Biceps curls (Z-stang): 3 x 8 x 35kg


Hoor graag wat jullie hierover denken en wat jullie mij kunnen aanbevelen!:cool:

Gr,
Tnitro
 
Als je niet aankomt, moet je meer eten
 
Probeer de hoeveelheden die je eet in te schatten en reken vervolgens uit hoeveel kcal en gram eiwit, koolhydraten en vet het bij elkaar is. Je kunt bijvoorbeeld de tabellen op deze site gebruiken: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/

Post dan opnieuw je voedingsschema met de voedingswaarden erbij, per maaltijd en in totaal. Dan is het makkelijker om er iets zinnigs over te zeggen. ;)
 
+1

ik denk dat je nog even goed moet gaan studeren want je voeding en trainingsschema zijn beide niet goed
 
Afvallen = Meer eten! :)

Zet ook eens de voedingswaarden bij je maaltijden en tel deze eens bij elkaar op..
 
als je niet aankomt moet je gewoon meer eten, kan zijn dat je snelle stofwisseling hebt, betekent ook; meer eten. En je leeft ook bijna alleen op boterhammen, probeer dat een beetje af te wisselen met bijv. rijst met kip/vis, kwark etc. etc. je zegt dat je al een tijdje meeleest op dit forum dus lijkt me allemaal wel duidelijk dan he ..
 
@testoman21: Kun jij me vertellen wat ik hieraan moet veranderen?

@ noXcez: Ja ik probeer al wat meer te variëren, want word zelf ook niet helemaal goed van alleen die boterhammen. Maar ook als je op school bent is het lastig om hier in te variëren. En over dat meekijken: Vooral fototopic:rolleyes:
 
als ik even snel kijk naar je voeding mis je echt heel wat eiwitten . kijk eens rond op het forum of je wat voedingsschema's kunt vinden van gasten die al een erg goed fysiek hebben en vergelijk dat eens met die van jezelf.

en zoals hier gezegd word als je niet aankomt eet je te weinig
 
Had zelfde probleem, heb het voor een groot deel opgelost door mijn calorieen te tellen. Gewoon alles wat ik eet in kcal noteren op mijn mobiel. Elke dag.

Ook heb ik al mijn weegschaal-stats bijgehouden. Dus als ik bijvoorbeeld vast zat op een gewicht, mijn voeding verhoogd met 300 kcal.

Dit heb ik tot nu toe bereikt:

01-03-2011: 68,0 kg < 2000 kcal (wat ik at)
06-05-2011: 75,0 kg 3500 kcal
22-05-2011: 75,7 kg 4000 kcal
01-06-2011: 75,7 kg 4000 kcal
23-06-2011: 77,4 kg 4000 kcal
03-07-2011: 76,4 kg 4000 kcal
06-07-2011: 77,1 kg 4000 kcal
12-07-2011: 77,3 kg 4000 kcal
20-07-2011: 76,2 kg 4000 kcal
22-07-2011: 78,3 kg 4000 kcal

Momenteel eet ik 4300 kcal en heb me nog niet gemeten.
 
Ok, zal proberen meer eiwitten binnen te krijgen. Moet alleen me ouders ook nog tevreden houden, want eet nu al alles op. Kan dus niet zomaar even een paar kipfiletjes bakken midden op de dag.

En wat moet ik aan mijn trainingschema veranderen?
 
Had zelfde probleem, heb het voor een groot deel opgelost door mijn calorieen te tellen. Gewoon alles wat ik eet in kcal noteren op mijn mobiel. Elke dag.

Ook heb ik al mijn weegschaal-stats bijgehouden. Dus als ik bijvoorbeeld vast zat op een gewicht, mijn voeding verhoogd met 300 kcal.

Dit heb ik tot nu toe bereikt:

01-03-2011: 68,0 kg < 2000 kcal (wat ik at)
06-05-2011: 75,0 kg 3500 kcal
22-05-2011: 75,7 kg 4000 kcal
01-06-2011: 75,7 kg 4000 kcal
23-06-2011: 77,4 kg 4000 kcal
03-07-2011: 76,4 kg 4000 kcal
06-07-2011: 77,1 kg 4000 kcal
12-07-2011: 77,3 kg 4000 kcal
20-07-2011: 76,2 kg 4000 kcal
22-07-2011: 78,3 kg 4000 kcal

Momenteel eet ik 4300 kcal en heb me nog niet gemeten.

weeg jij je wel op zelfde tijdstip van de dag steeds ? knap dat je in 2 dagen tijd meer als 2 kilo aankomt met 4000 kcals :P

---------- Post toegevoegd Tue 2 Aug 2011 om 15:21 ----------

Ok, zal proberen meer eiwitten binnen te krijgen. Moet alleen me ouders ook nog tevreden houden, want eet nu al alles op. Kan dus niet zomaar even een paar kipfiletjes bakken midden op de dag.

En wat moet ik aan mijn trainingschema veranderen?

chocomel werkt ook goed om extra kcals binnen te krijgen
 
ik kan na een goed weekend ook +5 kilo zijn :P

heb je geen reet aan.

Gaat om kwaliteit massa

Bereken je onderhoud iets erboven
 
waarom ben je dan nog zo licht als ik vragen mag ?
 
Je denkt altijd dat je veel eet, schrap die vieze boterhammen uit je schema en neem iets vasters, dingen die moeilijk verteren dus.
 
Meer eten.
Als je verzadigd bent betekend niet automatisch dat je veel kcals binnengekregen hebt.

Als je moeite hebt met veel eten dan zijn aardappelen echt heel slecht. Een halve kilo aardappelen = amper 500kcals...

En je weet niet eens hoeveel kcals je eet, dus hoe weet je nou dat je 2x zoveel eet als een gemiddeld persoon.



KCALS tellen, tijd om gedag te zeggen tegen "ik zit nu zo vol, dus zit wel goed"-gedrag.
 
Snap niet dat de meeste BB'rs altijd zeggen dat boterhammen k*t zijn... Brood wordt gewoon gemaakt van een soort graan namelijk tarwe/meel. Rijst is ook een graansoort.. ja ok, aan brood wordt flink wat toegevoegd zoals broodverbetermiddelen/zout enz. Maar dat maakt t nog niet slecht, want dat is hooguit een percentage van 5% als je het bij de bakker haalt(bij de supers kan dat meer zijn om 't langer houdbaar te houden en lekkerder te maken).
Daarbij is de Gi waarde van brood net zo hoog, misschien wel lager als dat van rijst wat betekent dat je lichaam meer moeite moet doen om 't te verteren.

Je moet uiteraard niet alleen maar brood eten, maar rijst is niet het wondervoedsel ofzo..

Eet volkoren brood, zilvervliesrijst, brinta, havermout, volkoren pasta, bulgur, fruit, groenten. Hooguit 2x van elk op de dag. AFWISSELING!

Eet/drink ook zoveel verschillende soorten eiwitten. Dus, kip, rund, kalkoen, ei, vis, whey, melk/kwark.

Eet daarbij goede onverzadigde vetten zoals, noten, avocado, olijfolie, lijnzaad.

EET VEEL VAN DIT ALLES EN AANKOMEN ZAL JE OP EEN VERANTWOORDE EN GEZONDE MANIER!
 
Hoe doen de mensen die thuis wonen en nog gewoon naar school dit allemaal? Het is wanneer je op jezelf woont natuurlijk wel een beetje eenvoudiger.

@marcoD: waar verwerk jij bijv olijfolie in je dagelijkse voeding? Enige dat ik me kan bedenken is bakken en als dressing gebruiken.

Voor de rest bedankt voor de vele behulpzame reacties!
 
Hoe doen de mensen die thuis wonen en nog gewoon naar school dit allemaal? Het is wanneer je op jezelf woont natuurlijk wel een beetje eenvoudiger.

@marcoD: waar verwerk jij bijv olijfolie in je dagelijkse voeding? Enige dat ik me kan bedenken is bakken en als dressing gebruiken.

Voor de rest bedankt voor de vele behulpzame reacties!

Olijolie kan je natuurlijk ook zo naar binnen gooien dus gewoon met een lepel. Maar als je 50 tot 100 gram noten naar binnen gooi heb je ook zo 25 tot 50g goeie vetten binnen.
 
Zoveel eet je niet.

stap 1: Strong lifts (compounds)
stap 2: Voeding omhoog schroeven.
stap 3: Effecten meten, gewicht +vet%
 
Back
Naar boven