AndroidHealthClinic

Val ik teveel af?

Bezoekers in dit topic

MaxFit

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
362
Waardering
98
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Goedemorgen!

Ik heb een vraagje, ik ben 1 April gestart met mijn cut. Ik kom uit een best wel lange en erge bulk dus cutten was echt nodig. Normaal at ik 3000 kcal en vanaf 1 April ging ik elke week 100 kcal droppen zodat mijn lichaam kon wennen aan de lagere innamen. Op dit moment zit ik op 2600 kcal. Hieronder zien jullie mijn gewicht die ik heb bijgehouden via MFP. Ik hoop dat jullie mij een beetje een indicatie kunnen geven of het zo goed gaat.
IMG_3371.PNG

IMG_3372.PNG

IMG_3373.PNG

IMG_3374.PNG

IMG_3375.PNG



!! Aangezien ik niet meer dan 5 foto's kon plaatsen kon vandaag (26 April) er niet meer op maar dat vind ik juist het raarste gewicht, dat is 72,9.... !!

Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen, ik weet het zelf namelijk niet meer.

Alvast bedankt. :)
 
Je bent op 1 april al 73,6, in 2 dagen ineens 2 kilo zwaarder (3 april) en daarna zie ik ook getallen rond de 75 voorbij komen.
Als je bent gestart met een cut op 1 april, dan is je verloop wel een beetje apart.

In 3 weken tijd van 73,6(als dit accuraat is) naar 72,9kg is 0,7kg dat is niet heel veel voor een cut.
Weeg je wel altijd in de ochtend op een nuchtere maag? Houdt je je eten bij en eet je ook echt 2600kcal en niet ineens 3300 bijvoorbeeld?
 
Je bent op 1 april al 73,6, in 2 dagen ineens 2 kilo zwaarder (3 april) en daarna zie ik ook getallen rond de 75 voorbij komen.
Als je bent gestart met een cut op 1 april, dan is je verloop wel een beetje apart.

In 3 weken tijd van 73,6(als dit accuraat is) naar 72,9kg is 0,7kg dat is niet heel veel voor een cut.
Weeg je wel altijd in de ochtend op een nuchtere maag? Houdt je je eten bij en eet je ook echt 2600kcal en niet ineens 3300 bijvoorbeeld?
Ik ben dit dus helemaal met je eens, weeg elke ochtend altijd na het plassen op hetzelfde tijdstip. Die 2 kilo zwaarder is wel te verklaren door maaginhoud, ik at namelijk pannenkoeken op een redelijk laat tijdstip. Ik eet nu precies 2600 kcal track heel accuraat en precies. Vetpercentage is wel enorm gedaald, "lovehandels" zijn compleet verdwenen, enkel nog een beetje buikvet aan de voorkant. Sixpack komt terug. Verder was ik sowieso niet van plan om heel diep te cutten maar ik krijg maar geen beeld van wat ik echt afval omdat het dus zoveel verschilt. Ben een beetje radeloos ...
 
Je zegt het zelf al, niet zo focussen op de cijfers. Daarmee ook direct stoppen om elke dag te wegen... je maakt jezelf alleen maar gek
 
Ik ben dit dus helemaal met je eens, weeg elke ochtend altijd na het plassen op hetzelfde tijdstip. Die 2 kilo zwaarder is wel te verklaren door maaginhoud, ik at namelijk pannenkoeken op een redelijk laat tijdstip. Ik eet nu precies 2600 kcal track heel accuraat en precies. Vetpercentage is wel enorm gedaald, "lovehandels" zijn compleet verdwenen, enkel nog een beetje buikvet aan de voorkant. Sixpack komt terug. Verder was ik sowieso niet van plan om heel diep te cutten maar ik krijg maar geen beeld van wat ik echt afval omdat het dus zoveel verschilt. Ben een beetje radeloos ...

Kijk naar wekelijkse progressie en ook naar de spiegel. Cijfertjes zijn leuk, maar als jij blij bent met wat je ziet. Dat is nog belangrijker. Naarmate je afvalt zal je calorie behoefte ook dalen... Als je dreigt te stagneren, kun je altijd je kcal nog meer omlaag gooien.
Op de vraag of je teveel afvalt, zeker niet. Mooi gestaag en 1-1,5kg per maand bv is niet zo heel gek als dit voornamelijk vet is.
 
Blijft spelen met de Kcal, zelf weeg ik 1 keer per week. En daar pas ik kcal op aan. Elke dag wegen schiet je echt niks mee op. Zoals je zelf ziet is elke dag anders.

Daarnaast gebruik ik ook echt de Spiegel, vind ik mezelf te vettig worden, dan gaan de Kcal weer naar beneden en zo ook andersom. Succes ;)
 
Weeg jezelf elke ochtend na het plassen op hetzelfde tijdstip. Noteer dat gewicht in mfp. Deel het bijv op van maandag /tm zondag en deel dat door 7.

-200-500 gram gemiddeld per week eraf is een goede indicatie voor langzaam cutten met zoveel mogelijk spierbehoud, afhankelijk van trainingsjaren etc.
 
Back
Naar boven