XXL Nutrition

Val maar niet meer af, wat te doen ? Cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BeauTerHam

Novice
Lid geworden
10 okt 2012
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
80kg
Hallo,

Ik begin een topic omdat ik ten einde raad ben ! Ik zit namelijk al dik 3 maanden vast op het gewicht van 80 KG en het lukt me maar niet om meer af te vallen (Ik begon op 87kg). Ik ben sinds een maand nu mijn kcal per dag aan het volgen en ik houd meestal ook nog mijn macro's goed aan. Ik eet per dag 2100 kcal en mijn macro's zijn 40 procent koolhydraten, 35 proteïne en 25 vet. Ik ben 21 jaar oud en 193 centimeter lang. Train 5x kracht in de week met 1 a 2x per week 15 min hiit cardio om de training af te sluiten. En heb al het gevoel dat 2100 kcal vrij laag is voor me.

Nou snap ik persoonlijk maar niet waarom ik nog steeds blijf hangen op 80kg, ik track mijn calorieën en houd het meestal op 1 dag in de week na gemiddeld ook precies aan op 2100, ik train regelmatig en ik eet geen troep of iets. (ben alleen wel afgelopen maand 2x opstap geweest)

Heeft iemand een idee wat ik fout doe of wat ik moet veranderen ? Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik het helemaal goed doe lijkt me anders zou ik wel meer afvallen. Dus is er toevallig iemand hier die mij kan helpen ? Het zou zeeer gewaardeerd worden !
 
Misschien even niet cutten en juist meer gaan eten, spiermassa kweken en straks na aantal weken weer cutten.
 
2 keer per week "hiit" doet niet zoveel, elke dag een half uurtje of meer rustig bewegen schiet al beter op.

Dat je 80kg bent bij 193 betekend dat je al niet veel vet hebt? En dat je niet heel veel massa hebt dat energie zal gebruiken bij activiteit. Zou eerder aanraden 10 kg aan te komen en sterker te worden, dat kan prima zonder vet.

1 dag niet je dieet volgen hoeft niet erg te zijn maar als je dan veel te veel eet kan het ook al het werk van die week teniet doen, dus om hoeveel gaat dat?

Als je daadwerkelijk in een tekort zit zul je als je geen vocht vasthoud eigenlijk elke dag op de weegschaal verschil achter de komma kunnen meten.
 
2 keer per week "hiit" doet niet zoveel, elke dag een half uurtje of meer rustig bewegen schiet al beter op. Dat je 80kg bent bij 193 betekend dat je al niet veel vet hebt? En dat je niet heel veel massa hebt dat energie zal gebruiken bij activiteit. Zou eerder aanraden 10 kg aan te komen en sterker te worden, dat kan prima zonder vet. 1 dag niet je dieet volgen hoeft niet erg te zijn maar als je dan veel te veel eet kan het ook al het werk van die week teniet doen, dus om hoeveel gaat dat? Als je daadwerkelijk in een tekort zit zul je als je geen vocht vasthoud eigenlijk elke dag op de weegschaal verschil achter de komma kunnen meten.

Nee heb ook niet veel vet, maar wel echt hardnekkig vet zitten om mijn buik. Zwembandje zeg maar.

De keren dat ik over mijn dieet ga is wel met ongeveer 1500 kcal schat ik. Maar dat is dus maar 2 keer gebeurd in 30+ dagen. Lijkt me niet een hele erge achterstand creëren ?

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:45 ----------

Misschien even niet cutten en juist meer gaan eten, spiermassa kweken en straks na aantal weken weer cutten.

Ja dit lijkt wel een van de enige wegen te gaan, maar ben bang dat ik dan niet ben qua vetpercentage wanneer de zomer begint.
 
ik track mijn calorieën en houd het meestal op 1 dag in de week na gemiddeld ook precies aan op 2100
Wat is het nou? 2 keer per maand of meestal (soms vaker?) één dag in de week?
 
Back
Naar boven