XXL Nutrition

Val niet af in gewicht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kenny_026

Novice
Lid geworden
25 feb 2022
Berichten
12
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
108kg
Vetpercentage
30%
Hi,

De afgelopen jaren ben ik flink aangekomen en sinds de laatste lockdown weer actief gaan sporten. Ik ben 41 jaar, 180 en 108 kilo op moment van schrijven.

Nu ben ik dus sinds december weer aan het sporten. Ik moet dit combineren met een gezin en werk dus ik ga tussen de middag 4 keer per week naar de sportschool om dan 45-60 minuten te trainen. Dit is puur krachttraining. In de 45-60 minuten pak ik ongeveer 9-10 oefeningen.

Maandag, 4x rug, 3x biceps, 2x buik
Dinsdag 4x borst, 3x schouders, 2x triceps en 1x buik
Woensdag rust, en donderdag en vrijdag weer hetzelfde als maandag en dinsdag.

Nu ben ik een apart geval want ik heb een zware vorm van reuma, ben aan de rug geopereerd, andere houding daardoor waardoor veel van mijn lichaamsgewicht op de bovenbenen komt. Fysiotherapeuten door de jaren heen vragen altijd of ik voetbal of veel fiets. Advies is dan ook om niet veel de benen te trainen. Dus dit wil ik tzt niet met kracht doen maar met fietsen. Lopen is een aanslag op mijn heupen dus geen optie.

Als ik naar mijn eetpatroon kijk dan zit ik veelal op een paleo dieet. Kan ik goed volhouden, vind ik lekker en volgens de vele bronnen is dit ook gewoon goed. Ik pak iedere dag ongeveer 2000 kcal. Dit doe ik in combinatie met intermitted fasting. In de ochtend krijg ik mn hele leven al slecht eten naar binnen dus tussen 07.00-12.00 drink ik koffie en 1,5 liter water. Dan begin ik om 12.00 met havermout, avondeten is flink groente en vlees, soms pasta want de kinderen houden van spaghetti en rijst pak ik ook altijd gewoon. Gedurende de dag tot 20.00 vul ik dit ook aan met magere kwark en smart protein en een proteine reep.

Het probleem wat ik heb, ik val amper af. 200 gram in de week maximaal. De afgelopen twee weken slechts 100 gram. Wat kan ik doen om dit te versnellen? Doe ik iets fout?

Ik merk aan mijn kleding dat het allemaal wel losser gaat zitten maar ik wil de kilos kwijt vanwege de reuma en de aanslag die deze zijn op de grote gewrichten.

Thanks!
 
Ongeveer. Waarschijnlijk krijg je dus meer binnen.

Hou het eens goed bij en als er dan nog niets gebeurd, zal je iets met je kcal.
Al zou het ook nog kunnen dat je eigenlijk meer vet afvalt dan die 200 gram per week, als je tegelijkertijd ook wat spiermassa aan het opbouwen bent. Maar dat moet je wel in de spiegel kunnen zien
 
Al zou het ook nog kunnen dat je eigenlijk meer vet afvalt dan die 200 gram per week, als je tegelijkertijd ook wat spiermassa aan het opbouwen bent. Maar dat moet je wel in de spiegel kunnen zien
Misschien een idee om elke week fotos te maken zodat je ziet of dit idd het geval is.
 
Ongeveer is eerder maximaal. Ik weeg alles af maar met sommige gerechten waar veel ingredienten inzitten is het wat lastiger om te bepalen. Dan tel ik al het gewicht bij elkaar op en de totale kcal. Dan weeg ik mn bord en deel ik het. Dus een pastasaus die in totaal zeg maar 1kg is en ik schep 200 gram op dan deel ik de kcal door 5. De calorien heb ik denk ik wel op orde.
 
Misschien een idee om elke week fotos te maken zodat je ziet of dit idd het geval is.
Ja ik wil er een cm lint bij gaan pakken. Ik had met de kerst bijvoorbeeld een hoody gekregen die te strak was, mn buik kwam er aan drie kanten doorheen zeg maar. Diezelfde hoody zit nu gegoten.

Wat ik niet begrijp is hoeveel spiermassa je aan kunt komen tov vet. Ik heb in het verleden, pre covid, hetzelfde dieet gevolgd zonder sporten. Toen ging er 700gram tot een kilo per week af. Is het mogelijk dat je met sporten 400gr in spiermassa aankomt en daardoor minder afvalt?
 
Ongeveer is eerder maximaal. Ik weeg alles af maar met sommige gerechten waar veel ingredienten inzitten is het wat lastiger om te bepalen. Dan tel ik al het gewicht bij elkaar op en de totale kcal. Dan weeg ik mn bord en deel ik het. Dus een pastasaus die in totaal zeg maar 1kg is en ik schep 200 gram op dan deel ik de kcal door 5. De calorien heb ik denk ik wel op orde.
Dan dus minder kcal eten
 
Ja ik wil er een cm lint bij gaan pakken. Ik had met de kerst bijvoorbeeld een hoody gekregen die te strak was, mn buik kwam er aan drie kanten doorheen zeg maar. Diezelfde hoody zit nu gegoten.

Wat ik niet begrijp is hoeveel spiermassa je aan kunt komen tov vet. Ik heb in het verleden, pre covid, hetzelfde dieet gevolgd zonder sporten. Toen ging er 700gram tot een kilo per week af. Is het mogelijk dat je met sporten 400gr in spiermassa aankomt en daardoor minder afvalt?
Lijkt me sterk dat het 400gr spier zou zijn maar is gewoon uitproberen. Om het simpel te houden: Val te weinig af = minder kcal Val te veel af = meer.
 
Advies is dan ook om niet veel de benen te trainen. Dus dit wil ik tzt niet met kracht doen maar met fietsen. Lopen is een aanslag op mijn heupen dus geen optie.
Dit is echt bullshit sorry. Ga liever naar een goede sportfysio.
Als lopen al een aanslag is op je heupen kun je beter gaan dammen ofzo:suicide:
 
2000 kcal op 108 kg is best wel weinig met 4x pw sporten en dergelijken. Dus ik denk dat je zeker wel meer eet dan 2000 kcals.
Reken je bijvoorbeeld de olie mee of de boter waarin je bakt? Doe je melk en suiker in je koffie? Drink je naast water bijvoorbeeld ook frisdranken/vruchtensappen die je niet mee rekent?


Verder kan je extra gaan fietsen / benen trainen in jouw geval. Om zo een extra defict te creëren.
Hoe is de verdeling van je macro's?
 
Dit is echt bullshit sorry. Ga liever naar een goede sportfysio.
Als lopen al een aanslag is op je heupen kun je beter gaan dammen ofzo:suicide:

Mijn rug is gefixeert van lumbaal 2 tot thoracaal 8. Om dat meer in jouw taal uit te leggen, van mn reet tot laag in de onderrug zit een bak metaal. Die S net boven je kont, die heb ik niet.
 
Mijn taal? Heb zelf een rotte onderrug maat.
Maar met een dergelijke handicap lijkt me bodybuiliding niet verstandig.
 
2000 kcal op 108 kg is best wel weinig met 4x pw sporten en dergelijken. Dus ik denk dat je zeker wel meer eet dan 2000 kcals.
Reken je bijvoorbeeld de olie mee of de boter waarin je bakt? Doe je melk en suiker in je koffie? Drink je naast water bijvoorbeeld ook frisdranken/vruchtensappen die je niet mee rekent?


Verder kan je extra gaan fietsen / benen trainen in jouw geval. Om zo een extra defict te creëren.
Hoe is de verdeling van je macro's?

Dat dacht ik dus ook. Minder voel ik me ook niet prettig bij. Ietwat duizelig enzo en dan zijn de ochtenden tot 12.00 wel ineens heel lang.

Boter en olie reken ik niet mee. Ik weet niet hoe ik dat moet doorrekenen. Ik heb geen flauw idee wat het vlees opneemt. Jus eet ik niet, alleen wat er dus aan het vlees zit. Koffie is helemaal zwart. Als ik genoeg heb van water pak ik altijd slimpie. In de avond drink ik een tot twee glazen cola zero.
 
Hier even een plaatje... Das best flink overigens.
l2t8.jpg
 
Mijn taal? Heb zelf een rotte onderrug maat.
Maar met een dergelijke handicap lijkt me bodybuiliding niet verstandig.

Het is nogal denigrerend als je iemand zegt dat ie maar moet gaan dammen. Ik heb een hele heftige operatie gehad en daarna 2 jaar onder goede begeleiding gesport. Ik weet hoe ik moet bewegen. Afvallen vind ik alleen moeilijk.
 
Back
Naar boven