XXL Nutrition

Val niet meer af (Koolhydraatarm dieet)

Bezoekers in dit topic

Kenarion

Novice
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
112kg
Vetpercentage
25%
Hi iedereen,

Na vermoeidheid door school en werk een (aardig) tijdje gestopt te zijn met fitnessen wou ik nu weer beginnen, echter ben ik véél te dik en ben ik nu dus eerst aan het dieten om het overtollige vet te verbranden. Weeg op het moment 112 kilo en ben zo'n 1.90-1.95, met een vetpercentage van 25-30%.

Vorige week was ik dus begonnen met zo goed als geen koolhydraten eten, veel eieren/kip/vis met heel af en toe koolhydraatarm brood of crackers. De kilo's vlogen eraf en ik ging van de 118 naar de 112 waar ik nu op zit, maar ik blijf nu steken op de 112 (al 4 dagen).. Het schommelt een beetje rond de 111.5-112 op het moment, is het echt mogelijk dat je té weinig eet? Ik heb meestal geen honger (alleen trek, maar dat heb ik vrijwel altijd) en eet verspreid over de dag in meestal 3 kleine maaltijden en dan avondeten wat mijn moeder maakt (met maar een paar aardappelen).

Bvd,

Ken
 
ga eens een dag refeeden en begin dan weer opnieuw:)
 
ga eens een dag refeeden en begin dan weer opnieuw:)

Refeeden is gewoon een dag veel koolhydraten eten met zo min mogelijk vet toch? Wat voor maaltijden zouden hier goed voor zijn????
 
Ja lekker hoog in carbs en rond onderhoud/iets erboven:)
Rijst pasta brood. Whatever floats your boat(potverdomme dat rijmt ook nog beestachtig)
 
Ja lekker hoog in carbs en rond onderhoud/iets erboven:)
Rijst pasta brood. Whatever floats your boat(potverdomme dat rijmt ook nog beestachtig)

Oke thanks! Vanavond ff lekker rijst maken dan, hopen dat het helpt, behoorlijk k*t om 3 dagen lang niks te eten en dan niet afvallen ;)
 
Eet je niet teveel ?
 
Wat is je onderhoud en hoeveel zit je eronder?
 
Hier al eens naar gekeken Kenarion ?

Toch teveel koolhydraten
Te weinig sport en/of beweging
Medicijngebruik
Onvoldoende vocht
Teveel eiwitten
Weinig eetmomenten
Je eet teveel
Je eet te weinig
Te weinig vitaminen en/of mineralen
Onjuist gebruik laad- of refeedavonden
Teveel alcohol
Te weinig essentiële vetzuren
Voedsel allergieën
Schildklier problemen
Teveel kaas
Teveel zout
Hou een eetdagboek bij
Gebruik meer thermogene kruiden

Succes hé!
 
Als jij geen energie hebt, kan het ook een teken zijn dat je dieet niet voor jou werkt he. Er zit ook een verschil tussen geen carbs zodat je in ketose raakt, en low carbs. Als je low carbs eet, dan wil je dat de carbs die je eet nut hebben voor je. Grote kans dat je overdag zo weinig carbs eet, dat je gevoeliger wordt voor de carbs die je in de avond eet. En als je dan téveel carbs eet, dan wordt je alleen maar sloom, kak je in, en wordt trainen mentaal zwaarder. Te weinig koolhydraten, teveel koolhydraten en een slechte verdeling gaan ten koste van je energie.

Verlies je ook kracht, of dat niet?
 
hoeveel kcal eet je?
 
En 4 dagen niks eten lijkt me stug?
Volgensmij eet je toch nogsteeds teveel dan.
En laat die aardappelen maar liggen, als je dan toch koolhydraat arm eet zoals je zegt.
Ook is het normaal dat als je normaal gewend bent om veel koolhydraten te eten en daarna de omschakeling maakt naar een koolhydraatarm diet, dat je lichaam daar een 'klap' van krijgt.
 
wanneer ik geen kilo's meer afval heb ik het gevoel dat al het water uit mijn lichaam is en ik dubbel zo hard moet werken om het vet te verbranden!
 
Als jij geen energie hebt, kan het ook een teken zijn dat je dieet niet voor jou werkt he. Er zit ook een verschil tussen geen carbs zodat je in ketose raakt, en low carbs. Als je low carbs eet, dan wil je dat de carbs die je eet nut hebben voor je. Grote kans dat je overdag zo weinig carbs eet, dat je gevoeliger wordt voor de carbs die je in de avond eet. En als je dan téveel carbs eet, dan wordt je alleen maar sloom, kak je in, en wordt trainen mentaal zwaarder. Te weinig koolhydraten, teveel koolhydraten en een slechte verdeling gaan ten koste van je energie.

Verlies je ook kracht, of dat niet?

Ik eet overdag vrijwel geen carbs en 's avonds ook niet, dit zo ongeveer een week gedaan en 6 kilo afgevallen, gister dus dat refeeddagje en vandaag weer verder gaan kijken of het refeeden heeft geholpen. Over de energie gesproken, ik heb nu juist meer energie dan normaal dan voordat ik ging dieeten, ben nu net weer begonnen met cardio (zoals ik in OP al zei, tijdje niet gesport) aangezien nu spieren opbouwen weinig nut heeft aangezien ik alles al zo goed als kwijt ben tov kracht en opbouwen geen probleem is, maar vet verbranden hetgeen is wat nu mijn prioriteit heeft.

Als ik uberhaupt al carbs eet zijn het slow carbs en dan het liefst voor het sporten.
 
Back
Naar boven