XXL Nutrition

val niks af, mijn verhaal

Bezoekers in dit topic

mor

Novice
Lid geworden
13 mei 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
99kg
Beste ,
Ik val niks af, mijn verhaal:
Ik ben een gast van 26, 177m en rond de 100kg.
Van m'n 16e tot ongeveer m'n 22e leeftijd, woog ik altijd 72/73 kg.
Echter vanuit het niets kwam daar een enorme groei in, ik werd zwaarder.
Maar at en beweegde hetzelfde, tot die tijd maakte ik me er niet echt druk om , en dacht dat het met een beetje sporten wel weer eraf zou gaan.
Nu ben ik een jaar bezig met actief sporten en af en toe zit ik op 96/97 kg, maar als ik vervolgens in het af en toe in het weekend een paar pilsjes pak op het terras en daarna een pizza neem, zit ik weer gewoon terug op 100 kg

Dit is ongeveer mijn eet-patroon:
s'ochtends;
maaltijdvervanger met extra eiwit
s'middags;
3 sneetjeswitbrood , met pindakaas/filet american
1 banaan
s'avonds;
standaard hollands eten
groenten + vlees
soms pasta

Kwa drank drink ik heel veel koffie en water, soms wat red bull (sugar free)

Mijn sport-patroon p/week sinds maart 2014:

3x 90 minuten op de racefiets , 30KM
5x 20 minuten fietsen naar m'n werk 8 KM ( heen + terug )
3x 50/60-minuten 4KM wandelen

Ik word echt helemaal gek dat ik geen reet afval, kwa calorie-meting zit ik altijd dik onder de dagelijkse hoeveelheid, heb echt het idee dat er een vloek over me heerst ofsoiets.
Hebben jullie enig idee?
Ik heb laatst me bloed laten onderzoeken hierdoor, en dat was goed.

Thanks,
 
Hoe weet je of je onder je dagelijkse hoeveelheid zit als je het niet eens berekend?
 
Zo te zien krijg je amper 1000/1200 kcals binnen. In de voedingssectie kan je info vinden om een voedingsschema op te bouwen.

No offense, maar wat je nu binnen krijgt lijkt echt nergens op.
 
Een paar pilsjes en een pizza en je hebt al 1500-2000kcal binnen
 
No way dat je dat eet, als het echt 1200 kcals is vreet je vast je koelkast snachts leeg door de honger
 
Omgerekend zit ik rond de 1300/1400kcal p/dag , ik ben wel programmeur dus van 8 tot 5 zit ik dan wel de hele dag.
Vandaar dat ik waarschijnlijk ook niet zo heel veel voedsel nodig heb
 
1400 is veel te weinig man! ga eens rond de 2000 zitten. Klinkt raar maar van te weinig voeding val je niet af.
 
Dit doet me heel veel denken aan mijn man.... Die had zo een zelfde eetpatroon.. Veel te weinig.
Hij woog in die tijd 146 kg op zijn zwaarst bij 2 meter lengte.
Hij moest meer gaan eten. Groot ontbijt, stevige lunch en groot diner. Geen tussendoors. Bij trek in de middag een banaan. Toetje na het diner een uurtje later nemen.
Elke avond na het eten wandelen we een half uurtje. Hij kan niet sporten ivm zijn chronische ziekte en heeft ook een kantoorbaan. Nu bijna 2 jaar later is hij 113kg. En hij eet evengoed zijn bakje chips in het weekend. Neemt een pilsje of wijntje en taart en hapjes op verjaardagen en op vakanties vaak uit eten gewoon friet erbij.

Ik zou eens overwegen om een goed eetschema op te stellen. Aan de hand van een berekend onderhoud (hou er wel rekening mee dat berekeningen een schatting zijn). maar ik zou zeggen start eens op 2000 kcal...Kijk wat je lichaam doet.

Je geeft aan koffie te drinken. Gebruik je suiker en melk?
 
Omgerekend zit ik rond de 1300/1400kcal p/dag , ik ben wel programmeur dus van 8 tot 5 zit ik dan wel de hele dag.
Vandaar dat ik waarschijnlijk ook niet zo heel veel voedsel nodig heb

- 1300/1400 is ook voor iemand met een kantoorbaan veel te weinig. Je BMR is zelfs nog een stuk hoger dan dat.
- Van de 1300/1400 kcals die je binnen krijgt is de helft ook nog eens gewoon shit.

(IIFYM fanboys: save it)
 
Ten eerste, super bedankt voor de snelle en behulpzame reacties, waardeer het echt.

Deze week ga ik proberen mijn lunch-maaltijden wat op te krikken, en kijken wat dat met me lichaam doet.

---------- Toegevoegd om 20:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:09 ----------

@marina1975, koffie drink ik zwart, bij voorkeur espresso.
 
Ten eerste, super bedankt voor de snelle en behulpzame reacties, waardeer het echt.

Deze week ga ik proberen mijn lunch-maaltijden wat op te krikken, en kijken wat dat met me lichaam doet.

---------- Toegevoegd om 20:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:09 ----------

@marina1975, koffie drink ik zwart, bij voorkeur espresso.
Probeer je ontbijt eens aan te pakken. Geen maaltijdvervangers nemen. Gewoon havermout met melk/yoghurt, banaantje erdoor en eventueel lepel pindakaas of wat extra eiwitten. Blenden en klaar. Maaltijdvervangers zijn alleen maar duur en onnodig.
Lunch volkorenbrood pakken.

Goed dat je koffie zo drinkt. Mijn man pakte al snel 10 bakkies.. dan gaat ik klei schepje suiker wel meetellen. ;)
 
Omgerekend zit ik rond de 1300/1400kcal p/dag
Ik geloof er niks van. Dan zou je namelijk gegarandeerd afvallen bij 100 kg, want dan zit je ruim onder je BMR.
 
Ik zou inderaad eens kijken naar een voedingsschema op minimaal 2000/2500 kcal. Bereken dit eerst even uit middels de stickies in het "voeding" gedeelte.

Als voorbeeld:
- Onbijt: 250 ml melk, 50/75/100 gram havermout/brinta
- Tussendoortje: banaan, rijstwafel, o.i.d
- Lunch:kipfilet (of ander gunstig vlees), rijst, broccoli
- Avond: zelfde als lunch? Eventueel beef/kalkoen, broccoli, zoete aardappel (geen gewone aardappel)
- Snack/toetje o.i.d.

Bovenstaande is ook op niets gebaseerd maar zijn wel een greep uit de juiste voeding die je zal moeten nuttigen. Dit alles moet berekend worden in je schema en aantal kcal per dag. Probeer andere voeding te beperken..
 
Voeding in kaart brengen en degelijk trainen.

Of het in de praktijk optimaal is moet je altijd even afwachten en eventueel aanpassen maar als je een relatief hoog vetpercentage hebt kun je redelijk diep cutten. Als default zou ik nemen:

lichaamsgewicht x 25 in kcal

E: 2 x llichaamsgewicht in gr
V: 1 x lichaamsgewicht in gr
K: De rest van je kcal

Doe hiernaast 3 x per week aan krachttraining aan de hand van een degelijke opzet en ik beloof je dat je resultaat boekt.
 
Als je echt maar 1400kcal per dag binnen krijg ga eens een paar dagen van je dieet af. Het kan zijn dat je nog een heleboel water gewicht met je mee draagt.

Er bestaat een fenomeen dat je vet cellen als die leeg zijn tijdelijk water opnemen, als je veel sport en super weinig eet zullen je cortisol levels hoog zijn waardoor je dit water blijft vast houden. Vaak als je ff een diet break neemt zakt je cortisol en als je veel water vasthoud zal je lichaam dat ook afscheiden.

Als ik jou was zou ik een week normaal gaan eten, goed uitzoeken hoe daadwerkelijk moet gaan afvallen en dan volgende week beginnen. Dit forum staat VOL met informatie hoe je dat kan doen.
 
Back
Naar boven