XXL Nutrition

Valandinz - Average to Savage 2.0

Bezoekers in dit topic

Andere uitdaging is dat ik 3 dagen per week vega/vegan probeer te eten.
Dus een volledige dag vega/vegan?
Moest even aan tig jaar terug denken toen je met keto begon :D
Maar het is prima te doen. Vooral veel peulvruchten nemen. Je hebt ook erwten en linzen pasta etc. Wel duur maar ook smakelijk. Er is zoveel om je eiwit uit te halen. En dan heb je al die vleesvervangers (burgers en worsten etc) niet eens nodig.
Ze worden toch vaak van peulvruchten gemaakt.

Ben benieuwd naar de resultaten die je gaat halen met training en voeding. :)
 
Dus een volledige dag vega/vegan?
Moest even aan tig jaar terug denken toen je met keto begon :D
Maar het is prima te doen. Vooral veel peulvruchten nemen. Je hebt ook erwten en linzen pasta etc. Wel duur maar ook smakelijk. Er is zoveel om je eiwit uit te halen. En dan heb je al die vleesvervangers (burgers en worsten etc) niet eens nodig.
Ze worden toch vaak van peulvruchten gemaakt.

Ben benieuwd naar de resultaten die je gaat halen met training en voeding. :)

Hahahaha, dat je je dat nog kan herinneren joh!
Ging meteen even terugkijken, was in 2013 inderdaad, toen kwam ik net kijken. :laugh: :laugh:( https://forum.bodybuilding.nl/topics/cut-ketogeen-dieet-voeding-trainingschema.331590/ )

06:30
25gr Prot Shake Poeder
9:30
4 eieren
250gr spekblokjes
11:30
Een bakje gemengde sla tegen de honger
14:00
Een blik met tonijn in olijfolie
16:00
100gr AH Gelderse Kookworst
18:00
25gr prot poeder
19:00
4 eieren
100 gr spekblokjes
22:00
25gr Prot poeder

:haha::haha::haha::haha: Mooi gebalanceerd dieet.
Wat gaat de tijd toch snel hé.
 
Das toch best te doen..? Tegenwoord ligt de hele appie vol met allemaal vervangers, die nog best hoog in eiwit zitten en echt prima te nassen zijn
 
Das toch best te doen..? Tegenwoord ligt de hele appie vol met allemaal vervangers, die nog best hoog in eiwit zitten en echt prima te nassen zijn
Ja hoor, met mijn avondmaaltijd is het ook niet zo'n punt, dat lukt prima. Daar zijn veel vleesvervangers voor.
En heb ook een stapeltje boekjes om inspiratie uit te halen;
jq6M235.jpg


Het is meer om over de dag heen aan voldoende eiwitten te komen, met eten dat wel lekker is ;)
Gaat ook wel lukken, heb alleen wat meer inspiratie nodig dan ik nu heb. Dus dingen buiten eiwitrepen, eiwitpoeder, havermout met eiwitpoeder..
Zijn ook vooral de verhoudingen die het lastig maken, zit op 1908 kcal waarvan E-164, V-63 en K-169.

10 jaar is wel een mijlpaal :roflol:
Weet nog dat je variatie zocht op spek --> grillworst, salami, kaas en als snack knabbelspek :D
Times change ;)

:laugh: :laugh: Kan me ook nog wel herinneren dat ik na een workout een hele grillworst zat op te kauwen ja, hahahaha.
 
Kijk eens naar sojameel, kikkererwtenmeel oid. Bevat >20 gram eiwit.
Er bestaat nu ook vegan vloeibaar eiwit... wel duur oké... maar als budget niet in de weg zit...
Maak hier pannenkoeken van. Kan je een paar dagen goed houden en overdag gewoon opgerold in folie mee. Makkelijk lekker en snel.
Falafel kan je ook makkelijk overdag nemen. Lekker met een sausje.
Eiwitrijkbrood met vegan beleg.
Linzenwafels met vegan beleg.
Fritata met plant based eiwit, aardappel, kruiden, groente. Prima mee te nemen.
Er zijn wel veel dingen te bedenken je moet alleen een andere richting opdenken.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230303_180226_Albert Heijn.jpg
    Screenshot_20230303_180226_Albert Heijn.jpg
    61,3 KB · Weergaven: 17
De homegym;

ZY48x7I.jpg

s7JR0zk.jpg

xQkPli2.jpg

UpTpw80.jpg


Zou 't dit jaar dus graag willen uitbreiden met een plate loaded leg press en 'n cable station (of cable upgrade voor de power rack)
Hoop ook dat zo'n Bowflex of Powerblock weer eens in de aanbieding zijn van de zomer, zou tegen die tijd ook een fijne toevoeging zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wat is tegenwoordig eigenlijk de consensus over volume & intensiteit per lichaamsdeel per week?
M'n huidige schema is;

Day 1) Maandag
T1- Squat: 5x3
T2- Bench Press: 3x10
T3- Lat Pulldown: 3x15+
T3- Bulgarian Split Squat: 3x15+
T3- Incline DB Bench: 3x15+

Day 2) Woensdag
T1- OHP: 5x3
T2- Deadlift: 3x10
T3- Bent-Over-Row: 3x15+
T3- Lat Raise: 3x15+

Day 3) Vrijdag
T1- Bench Press: 5x3
T2- Squat: 3x10
T3- Lat Pulldown: 3x15+
T3- Incline DB Bench: 3x15+
T3- Bulgarian Split Squat: 3x15+

Day 4) Zaterdag
T1- Deadlift: 5x3
T2- OHP: 3x10
T3- Bent-Over-Row: 3x15+
T3- Rear Delt Flye: 3x15+

Dat komt dus neer op;

Chest: 14 sets
Back: 12 sets
Quads: 14 sets
Hams: 8 sets
Shoulder: 14 sets

Het is een GZCLP programma dus de LP is;
T1 Lifts: +5 kg of +2.5 kg. Fail = 5x3 -> 6x2 -> 10x1 -> Deload & reset 5x3 op 85% van 5RM)
T2 Lifts: +2.5kg. Fail = 3x10 -> 3x8 -> 3x6 -> Deload & reset op iets hoger dan laatst succesvolle 3x10
T3 Lifts: Repeat t/m 25 reps bij een AMRAP gehaald wordt, daarna +2.5kg

Tips voor aanpassingen / replacements?
Misschien toch maar eens bij wovano aankloppen voor coaching :)
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval niet teveel oefeningen/sets/volume. Ik persoonlijk zou wat meer doen voor rug en hamstrings doen. maar dat is maar net waar je prioriteiten liggen. Ik ga zowel kracht als massa het lekkerste op 5x5 en 3x3 en isolatie oefeningen gewoon 12-15-20 herhalingen.
maar ieder lichaam is weer anders.
 
De homegym;

ZY48x7I.jpg

s7JR0zk.jpg

xQkPli2.jpg

UpTpw80.jpg


Zou 't dit jaar dus graag willen uitbreiden met een plate loaded leg press en 'n cable station (of cable upgrade voor de power rack)
Hoop ook dat zo'n Bowflex of Powerblock weer eens in de aanbieding zijn van de zomer, zou tegen die tijd ook een fijne toevoeging zijn.
Pohh mooie ruimte

Ook handig die planten voor extra zuurstof tijdens je sets :laugh:
 
Home gym ziet er goed uit.
Zo te zien een zolder?
Hou je wel rekening met het gewicht?
Plate loaded legpress tikt wel aan qua gewicht load op de vloer.
 
In ieder geval niet teveel oefeningen/sets/volume. Ik persoonlijk zou wat meer doen voor rug en hamstrings doen. maar dat is maar net waar je prioriteiten liggen. Ik ga zowel kracht als massa het lekkerste op 5x5 en 3x3 en isolatie oefeningen gewoon 12-15-20 herhalingen.
maar ieder lichaam is weer anders.
True, beetje inspiratieloos wat ik nog voor hams kan toevoegen.
Rug is inderdaad een goede om nog wat te tweaken. Denk dat ik met Bent-Over-Rows, Lat-Pulldown, Chin-Up, Wide-Grip Pull-Up en Landmine rows verdeeld over de week wel een compleet plaatje heb.
Volgende schema reset ga ik die tweaken. Thx!

Pohh mooie ruimte

Ook handig die planten voor extra zuurstof tijdens je sets :laugh:
:haha:

Home gym ziet er goed uit.
Zo te zien een zolder?
Hou je wel rekening met het gewicht?
Plate loaded legpress tikt wel aan qua gewicht load op de vloer.
Hmm. Goede. Ach, ik zak vanzelf door de grond heen. Valt volgens mij nog wel mee.

Vloer kan (als ik het goed heb) 175kg per m2 belasting aan. Ruimte is zo'n 40m2.
Als je dan https://www.fitness-seller.nl/atx-compact-leg-press/ koopt bijvoorbeeld, zit je over 2.5-3m2 heen, dus ~400kg belasting moet nog wel lukken dan.
Als de piekbelasting niet 2x zo hoog is als de maximale belasting gaat er volgens mij niet veel verkeerd..
Verder zet ik er ook van die 50x50x3cm rubberen tegels onder, dat doet denk ik ook wel wat qua gewichtsverdeling.

Zal t.z.t. wel iemand inschakelen om zeker te zijn dat het kan. Is gelukkig toch geen koopwoning :P Heb er zelf écht geen verstand van.
En anders moet ik kijken naar een leg curl / leg extension zoals https://www.fitness-seller.nl/atx-leg-extension-leg-curl/
Wat zijn überhaupt de kenmerken als de belasting te hoog wordt? Scheurtjes in plafond de etage eronder?

(Wel van plan om volgend jaar of over 2 jaar maar eens de knoop door te hakken en een huis te gaan kopen.. nu al zin in de verhuizing :()
 
Laatst bewerkt:
Hmm. Goede. Ach, ik zak vanzelf door de grond heen. Valt volgens mij nog wel mee.
Dan moet je nog aardig dooreten :roflol:

Maar zonder dollen. Totaal gewichten van apparaten kan hard oplopen. Afhankelijk van hoe steunmuren gebouwd en gesitueerd zijn.
Ken ook mensen die alles keurig uitgetekend hadden en erachter kwamen dat de vloer maar net aan was... gelukkig huur je dan :D
 
Dan moet je nog aardig dooreten :roflol:

Maar zonder dollen. Totaal gewichten van apparaten kan hard oplopen. Afhankelijk van hoe steunmuren gebouwd en gesitueerd zijn.
Ken ook mensen die alles keurig uitgetekend hadden en erachter kwamen dat de vloer maar net aan was... gelukkig huur je dan :D
Haha ja, maar wil alsnog de woning niet verpesten natuurlijk.
Enig idee wat de symptomen zijn van een te hoge belasting?
Ik heb de betonnen vloer met betonverf wit gemaakt, denk het eerst merkbare wat haarscheurtjes in de vloer zou zijn, toch?
 
Haha ja, maar wil alsnog de woning niet verpesten natuurlijk.
Enig idee wat de symptomen zijn van een te hoge belasting?
Ik heb de betonnen vloer met betonverf wit gemaakt, denk het eerst merkbare wat haarscheurtjes in de vloer zou zijn, toch?
Boem = ho.

Zonder gekheid. Mensen roepen al snel iets. Afhankeljjk van het bouwjaar van de woning en de hoeveelheid staal in het beton. Kan je hier pas iets nuttigs over zeggen.

Op het moment dat je scheuren gaat zien is het al onveilig. En kan het net zo goed inzakken als een sinkhole.
 
Haha ja, maar wil alsnog de woning niet verpesten natuurlijk.
Enig idee wat de symptomen zijn van een te hoge belasting?
Ik heb de betonnen vloer met betonverf wit gemaakt, denk het eerst merkbare wat haarscheurtjes in de vloer zou zijn, toch?

Boem = ho is wat laat ja :D

Het is wat Furry zegt. Je hebt daar eigenlijk een bouwkundig rapport voor nodig om echt nuttig wat te zeggen.
Vaak is het wel dat hoe dichter het gewicht bij een steunmuur staat hoe meer het kan hebben. En beton heb je ook in vele gradaties....

Scheuren = te laat.

Dus getallen roepen heeft geen zin. Maar het is in mijn ogen met dit soort gewichten die je erop plaatst wel iets om mee te overdenken.
 
Boem = ho.

Zonder gekheid. Mensen roepen al snel iets. Afhankeljjk van het bouwjaar van de woning en de hoeveelheid staal in het beton. Kan je hier pas iets nuttigs over zeggen.

Op het moment dat je scheuren gaat zien is het al onveilig. En kan het net zo goed inzakken als een sinkhole.

Boem = ho is wat laat ja :D

Het is wat Furry zegt. Je hebt daar eigenlijk een bouwkundig rapport voor nodig om echt nuttig wat te zeggen.
Vaak is het wel dat hoe dichter het gewicht bij een steunmuur staat hoe meer het kan hebben. En beton heb je ook in vele gradaties....

Scheuren = te laat.

Dus getallen roepen heeft geen zin. Maar het is in mijn ogen met dit soort gewichten die je erop plaatst wel iets om mee te overdenken.

Zal inderdaad even contact met de verhuurder/gemeente opnemen t.z.t.
Anders dus inderdaad maar voor de leg curl / extension gaan.
 
Zal inderdaad even contact met de verhuurder/gemeente opnemen t.z.t.
Anders dus inderdaad maar voor de leg curl / extension gaan.
Zou ik sowieso halen.
Curls en extensions kan je weer niet met die andere dingen en vind het zelf een mooie toevoeging.
Zou dan wel zelf ook nog een legpress willen om de squat mee te vervangen
 
Klusprojectje vanavond, met dank aan de tip van Fitness Seller :)

CQtvgB2.jpg

SMYZq1S.jpg


Zou ik sowieso halen.
Curls en extensions kan je weer niet met die andere dingen en vind het zelf een mooie toevoeging.
Zou dan wel zelf ook nog een legpress willen om de squat mee te vervangen

Ik ga van de zomer inderdaad deze halen; https://www.fitness-seller.nl/atx-leg-extension-leg-curl/
Heb hem vandaag toevallig in het echt gezien, mooi apparaat. Alleen jammer, volgens mij was hij vorig jaar €200,- goedkoper.
 
Lange tijd niet meer gezien op het forum..

Prijzen zijn inderdaad echt absurd sinds corona en ik zie ze niet snel meer omlaag gaan.
Mijn lat tower ook >€300 omhoog in prijs gegaan, gekkenwerk.

Ik weet niet welke bench je hebt, geen extension attachment beschikbaar?
Zou het geld zelf liever gebruiken voor een leg press. Op MP komen regelmatig koopjes voorbij, vorig jaar zelf een ZGAN Bodycraft F660 leg press / hack squat op de kop getikt voor €1000.
Als je de ruimte hebt, is dat de betere investering..
 
Back
Naar boven