MuscleMeat

"valse" aandrang om te plassen bij situaties waarbij je eigenlijk niet naar de wc kan

  • Topic starter Loo
  • Startdatum
  • Reacties 78
  • Weergaven 14K
  • Volgers 7

Bezoekers in dit topic

heb je geen claustrofobie ofzo? en dat je daarom gaat paniekeren en die symptonen komen?
 
Je begrijpt dat het zweet dat van je voorhoofd loopt volledig psychisch is he. Want een overvolle blaas kan je ook erg ziek maken, denk aan zweten, misselijkheid, rillerigheid.
Maar aangezien jouw blaas bijna volledig leeg is is dit bij jou niet het geval. Dat je gaat zweten is dus geen oorzaak van een volle blaas, maar enkel het gevoel dat je moet zeiken, terwijl je nergens heen kan.
 
Je begrijpt dat het zweet dat van je voorhoofd loopt volledig psychisch is he. Want een overvolle blaas kan je ook erg ziek maken, denk aan zweten, misselijkheid, rillerigheid.
Maar aangezien jouw blaas bijna volledig leeg is is dit bij jou niet het geval. Dat je gaat zweten is dus geen oorzaak van een volle blaas, maar enkel het gevoel dat je moet zeiken, terwijl je nergens heen kan.

ohhh psychisch is het zeker.
Je hebt het zelf gezien; ik word helemaal para, de zweetdruppels lopen m'n bilnaad in, als ik ergens zit en ik kan niet naar de wc.

Vandaag heb ik me voor gehouden om elke 3 uur te pissen, no matter what.
8 uur, 12 uur, 15 uur, 18 uur, 21 uur.
Regelmatig voelde ik dat ik ****ing moest pissen; ik heb een aantal keer diep ademgehaald en het gevoel zakte gewoon weer weg.

Vandaag na het sporten moest ik nog boodschappen doen. Nog voordat ik de winkel in ging voelde ik dat ik moest pissen. Maar ik dacht; verman jezelf ga gewoon. Eenmaal in de winkel leek het weer alsof ik bijna in m'n broek zeek.
Ik kreeg het weer warm en hoge hartslag.
Maar ik deed weer hetzelfde; aantal keer diep ademhalen en toen werd het wel minder. Toen ik eenmaal die winkel uit was dat echt al een overwinning voor me.

Morgen ga ik die medicijnen nemen en dan nog meer trainen. Eerst thuis; 3 uur ophouden, en steeds meer water drinken ook. Als dat goed gaat 3,5 uur, of 4 uur.
Later ook in situaties waarin ik niet naar de wc kan.

En dan hopen dat ik vlot van deze ****ing bullshit af ben.
 
klint stom loo maar ik herken dit uit periodes waar ik wat vaker/meer drugs gebruikte;).

wat bij mij helpt,

neem de tijd
zet geen overdreven kracht(slecht voor blaas)
plas altijd je heele blaas goed leeg
 
Een oude wijsheid Loo:

That which you resist; persists!

Je zal denk ik toch een soort punt van acceptatie moeten vinden. Probeer afleiding te zoeken. Je zal bv ook wel hebben dat als je midden in die collegezaal zit een de aandrang hebt maar plots in een leuk gesprek verzeild raakt, de aandrang weg zakt. Wat ik nu bij je lees is gewoon een klassieke sociale fobie. Dat klinkt misschien raar gezien de player dat je bent, maar zo ontzettend veel mensen hebben het. De aanpak kan zijn dat je in eerste instantie een moeilijke periode kan overbruggen met medicatie zodat je inziet dat je (welliswaar dankzij medicatie) dit probleem niet hoeft te hebben en je weer comfortabel gaat voelen in de situaties die je nu ontwijkt.

Zaken als bios en autoritten vermijden is iets waar je echt niet aan moet beginnen. Dit maakt alles alleen maar hoogdrempeliger. Jij owned dit 'probleempje' en niet andersom. Probeer te 'leven in het nu' (ja ja zweverige self help), maar hiermee bedoel ik. Denk niet terug aan situaties waar je het had, en ga niet vooruit denken aan wanneer het weer kan gebeuren. Het filmpje wat zich telkens in jouw hoofd afspeelt zal waarheid worden. Waar je eerst vooruit keek op een college en jezelf het telefoon nummer zag scoren van dat lekkere wijffie uit de collegezaal, zie je jezelf nu beschamend weglopen omdat je naar de WC moet. Hiermee roep je bij jezelf direct dat klote gevoel weer op. Hoe topsporters hun prestaties visualiseren ben jij nu je eigen falen aan't visualiseren, terwijl het niet eens voor gekomen is. Als je aan de toekomst denkt, zorg dan dat het filmpje wat je voor jezelf afspeelt (en wat dus ook de waarheid zal worden) een positieve is!

Dus leef in het nu: Heb je er op DIT SPECIFIEKE MOMENT last van? Nee! Daarom! Ga lekker naar de bios. Jij bent ****ing Loo en jij handeled die shit wel wanneer het op je pad komt. Zoals je dat altijd deed, en zoals het altijd goed ging. Probeer wat meer te leven op je automatische piloot. Nadenken is goed, maar zodra je dingen gaat overanalyseren ga je op je bek.

Wijze woorden. Wat ook helpt is mediteren, of je onderbewustzijn (je weet dat het onzin is, maar het zit vastgeroest in je onderbewustzijn en zo blijft het je de baas) brainwashen met positieve simpele zinnetjes bijv.
NLP en Reiki schijnen ook te helpen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Succes
 
Heb het ook een tijdje gehad. Dat heb je jezelf gewoon aangeleerd. Is een soort van tik. Net als sommige mensen zich aanleren dat ze elke keer met de ogen knipperen. Is verder weinig aan te doen gaat vanzelf wel over;)
 
ohhh psychisch is het zeker.
Je hebt het zelf gezien; ik word helemaal para, de zweetdruppels lopen m'n bilnaad in, als ik ergens zit en ik kan niet naar de wc.

Vandaag heb ik me voor gehouden om elke 3 uur te pissen, no matter what.
8 uur, 12 uur, 15 uur, 18 uur, 21 uur.
Regelmatig voelde ik dat ik ****ing moest pissen; ik heb een aantal keer diep ademgehaald en het gevoel zakte gewoon weer weg.

Vandaag na het sporten moest ik nog boodschappen doen. Nog voordat ik de winkel in ging voelde ik dat ik moest pissen. Maar ik dacht; verman jezelf ga gewoon. Eenmaal in de winkel leek het weer alsof ik bijna in m'n broek zeek.
Ik kreeg het weer warm en hoge hartslag.
Maar ik deed weer hetzelfde; aantal keer diep ademhalen en toen werd het wel minder. Toen ik eenmaal die winkel uit was dat echt al een overwinning voor me.

Morgen ga ik die medicijnen nemen en dan nog meer trainen. Eerst thuis; 3 uur ophouden, en steeds meer water drinken ook. Als dat goed gaat 3,5 uur, of 4 uur.
Later ook in situaties waarin ik niet naar de wc kan.

En dan hopen dat ik vlot van deze ****ing bullshit af ben.

:roflol:!
 
Ik zat gister een filmpje te kijken met een chickie.
En die chick lag half op mij.
Dus ik wilde eigenlijk niet opstaan. Maargoed ik MOEST pissen dus ik zei; zet hem ff op pauze. Dus op het moment dat ik opstond en naar de wc liep dacht ik; mmm het valt best mee.
Maar de wc is naast de woonkamer. Dus ik wist dat ze kon horen als ik aan het pissen was. En dat was meteen een mind-**** voor me; ik stond daar voor die wc met m'n half harde bloedlul en ik hoefde niet meer. Ik bij mezelf denken; alsjeblieft ga pissen.
Toen heb ik het kraantje van de wasbak zachtjes open gezet en godzijdank; na enige tijd moest ik.

Wat een drama joh.
 
Ik zat gister een filmpje te kijken met een chickie.
En die chick lag half op mij.
Dus ik wilde eigenlijk niet opstaan. Maargoed ik MOEST pissen dus ik zei; zet hem ff op pauze. Dus op het moment dat ik opstond en naar de wc liep dacht ik; mmm het valt best mee.
Maar de wc is naast de woonkamer. Dus ik wist dat ze kon horen als ik aan het pissen was. En dat was meteen een mind-**** voor me; ik stond daar voor die wc met m'n half harde bloedlul en ik hoefde niet meer. Ik bij mezelf denken; alsjeblieft ga pissen.
Toen heb ik het kraantje van de wasbak zachtjes open gezet en godzijdank; na enige tijd moest ik.

Wat een drama joh.
hehe wat erg :roflol:
 
Ik zat gister een filmpje te kijken met een chickie.
En die chick lag half op mij.
Dus ik wilde eigenlijk niet opstaan. Maargoed ik MOEST pissen dus ik zei; zet hem ff op pauze. Dus op het moment dat ik opstond en naar de wc liep dacht ik; mmm het valt best mee.
Maar de wc is naast de woonkamer. Dus ik wist dat ze kon horen als ik aan het pissen was. En dat was meteen een mind-**** voor me; ik stond daar voor die wc met m'n half harde bloedlul en ik hoefde niet meer. Ik bij mezelf denken; alsjeblieft ga pissen.
Toen heb ik het kraantje van de wasbak zachtjes open gezet en godzijdank; na enige tijd moest ik.

Wat een drama joh.

Komt allemaal goed Loo;) Heb ik ook een tijd gehad! Misschien wel een half jaar. Gaat vanzelf over! KOmt een periode dat je er niet meer aan denkt. Zou niet proberen om er wat aan te doen want daardoor blijf je er aan denken en gaat het nooit over!
 
Bizar verhaal man.. Wat ook miss helpt is alvast doortrekken, zodat zei denkt dat je al geweest bent, dan kun je rustig je gang gaan in de 'ruis' die het toilet met zich meebrengt.. XD
 
htfhfthf
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me allemaal erg vervelend.
Wat je zelf al zei, het is psychisch. Ik heb begrepen steeds meer tijd tussen je pispauze laat zitten. Misschien dat je er dan achter komt waar maak ik me allemaal druk over. Lijkt wel een beetje op exposure (een manier om van angststoornissen af te komen, door jezelf herhaaldelijk bloot te stellen waar je bang voor bent)

Bedenk wel: gedachten zijn geen feiten. Gedachten kunnen een sterke invloed hebben op het gedrag, daarom is het belangrijk bewust te zijn van je gedachten.
Probeer je aandacht te richten op de ervaring van dat moment met een niet-oordelende en accepterende houding. Voorkom een straffende en kritische houding.
 
:wave:

andrewd.jpg
 
Zoiets had ik eerst ook, is nu voorbij. :D
 
Ik word HELEMAAL GEK!!!!!!

Sinds een jaar, in toenemende mate, heb ik last van het volgende probleem;

Als ik in een bepaalde situatie zit waarin ik eigenlijk niet naar de wc kan, dan krijg ik ineens het gevoel alsof ik super nodig moet pissen. Ik krijg bijna een soort kramp in m'n blaas, alsof ie vol zit en ik het bijna niet meer hou.
Ik probeer tegen mezelf te zeggen; kan niet vriend je bent net nog geweest je kan het makkelijk ophouden. Maar ik krijg gewoon lichamelijke reacties.
Het gevoel wordt zo erg, dat ik het warm krijg, ik begin te zweten, m'n hartslag gaat omhoog, ik kan me niet meer concentreren.
Uiteindelijk is dit zo'n onbehaagelijk gevoel dat ik wel naar de wc moet gaan.
Op het moment dat ik naar de wc loopt zakt het gevoel al weer en denk ik; **** man ik had dit best op kunnen houden. Meestal pis ik ook helemaal niet zo veel.

Enkele voorbeelden van dergelijke situaties;

- Als ik achterin een auto zit en ik weet dat we een redelijk lange rit moeten maken dan krijg ik het spaansbenauwd en moet ik super nodig pissen.
Als we in de file staan nog erger.
Als ik zelf rij is er niks aan de hand; immers ik heb de controle over het stuur en ik kan ten alle tijde de auto langs de kant van de weg zetten om te zeiken.

- Als ik in de bioscoop zit. Met name in het midden.

- Als ik in een collegezaal zit. Als ik bovenin dicht bij de uitgang zit is het minder, maar als ik in het midden zit dan is het vaak niet te houden en moet ik langs al die rijen lopen om naar de wc te gaan. (zwaar voor schut).

- Als ik in de kapperstoel zit. Zodra die cape over me heen gaat en ze begint krijg ik ineens aandrang om te pissen. (en dan ga ik ook, kan me niks schelen wat anderen er over denken, als ik niet ga dan zweet ik me kapot).

En zo kan ik nog een aantal situaties verzinnen waarin ik eigenlijk niet naar de wc kan, maar dan juist super aandrang krijg.
Het maakt niks uit of ik net van te voren geweest ben, het heeft niks met een volle blaas te maken. Het is puur psychisch.

Ik zat net in een volle collegezaal met m'n diploma-uitreiking, terwijl iemand een speech aan het houden was moest ik achterlangs lopen om de zaal te verlaten. De hele ****ing zaal kijken. En eenmaal buiten de zaal dacht ik; eigenlijk moet ik niet eens.

Het is zwaar comisch voor de mensen die me kennen, als ik ergens 5 min zit dan beginnen ze al; en moet je al weg om te pissen? hou je het nog vol? Je zit nog wel ff hoor ik zou maar gaan. haha.....

Maar it ain't funny any more :(

Ik ga vandaag of morgen naar de dokter, maar vraag me af of iemand hier er ook weleens last van heeft.

Kwam toevallig dit tegen:

http://www.psyonline.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=195
 

What the **** hey dit topic;

http://www.psyonline.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=169

Is gewoon EXACT hetzelfde als wat ik heb.
M'n dokter zei al dat het vaker voorkomt, aardig gek.

Overigens ben ik er wel aardig vanaf; sinds het gesprek met de dokter die uitlegde dat je na het eerste gevoel van aandrang nog makkelijk een tijd kan uitstellen en dat daarna het gevoel zelfs minder wordt gaat het al beter, want hij had gelijk.

Ik heb hier nog een doosje met medicijnen liggen maar ik wilde eerst zonder proberen en het gaat gewoon goed nou (al heb ik nog geen echte tests als een bioscoop of een lezing of whatever gehad). Maar op zeker dat het een mind-**** is, met die wetenschap gaat het al beter. Als je er aan toegeeft wordt het erger en erger totdat het je leven beheerst.

Bedankt voor de link bro.
 
You're welcome, goed dat je er nu bijna vanaf bent. Spijtig genoeg (of misschien moet ik zeggen gelukkig genoeg) zit zo'n beetje de helft van al onze gezondheidsproblemen tussen de oren.
 
Kan met je prostaat te maken hebben kerel, zeker naar de dokter.

Voor prostaatcontrole wel best vrouwelijke dokter met fijne handjes kiezen ;)
 
Back
Naar boven