XXL Nutrition

Van 121kg naar 79kg in 2 jaar. BF% schatting gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

folkmarcmetal

Novice
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
31 mei 2012
Berichten
20
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal.

Ruim 9 jaar geleden heb ik me hier aangemeld, kort daarna een paar moeilijke jaren gehad.
Na een jarenlange dirty bulk, zonder sporten :mc:, woog ik 2 jaar geleden 121 KG.
Helaas geen "voor" foto's, ik kon mijzelf nauwelijks aankijken in de spiegel.

Toen ging de knop om, andere baan, weer naar de sportschool, toen deze dicht gingen zelf spullen gekocht,
en lekker verder gesport (stronglifts 5x5, geen cardio door knieklachten).
En het ketogeen dieet maakte het voor mij makkelijk om weinig te eten (+- 2000 kcal per dag met een actief beroep)
Nu weeg ik weer een gezonde 79, heb er helaas wel wat los vel (en stretchmarks) aan over gehouden vooral rond de buik.
Daar gaat mijn carrière als professioneel bodybuilder 🤣.

Inmiddels is mijn dieet weer aangepast op het spieren opbouwen in plaats van afvallen en spierverlies beperken. :wl:


Ook ben ik erg benieuwd waar ik sta met vet percentage, ben erg benieuwd naar uw oordeel.

grt
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 626
  • 2.jpg
    2.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 610
striae wordt beter als je huid terug wat meer gespannen staat, hou je enkel nog lichte strepen van over na verloop van tijd, volledig weg gaat het jammer genoeg nooit aangezien het weefsel beschadigt is.
Eerlijk gezegd vind ik dat je er nog goed vanaf gekomen bent na zo'n gewichtsverlies.
Waarom zou je VP hier van belang zijn?
 
Eerlijk gezegd vind ik dat je er nog goed vanaf gekomen bent na zo'n gewichtsverlies.
Waarom zou je VP hier van belang zijn?
Ja zolang ik blijf staan ziet het er best ok uit, in de voorligsteun kijk ik liever niet naar beneden :laugh:

VP is niet heel belangrijk, meer nieuwsgierig en als referentiepunt voor de toekomst.
Ik wil graag gaan groeien, de goede kant op deze keer.
En zou over een klein jaar (dan train ik 3 jaar) willen bekijken hoeveel massa ik in die tijd heb aangezet en hoeveel daarvan vet is.
En aangezien veel mensen hun eigen VP totaal verkeerd inschatten, wil ik graag een objectief meetpunt hebben.
 
Wow super goed gedaan!! Uuhh wat zal t zijn, ongeveer 15,5975 procent? Nee is moeilijk te zeggen... Maar schat rond de 15%.
 
Knap gedaan! Ik denk zo'n 20-23%.
 
Nieuwe foto, met pomp deze keer :wl:
 

Bijlagen

  • pomp.jpg
    pomp.jpg
    85,4 KB · Weergaven: 380
Chapeau voor jouw gewichtsafname! Ik ben zelf van 125 naar 104 gegaan in 4 maanden tijd non stop cardio 8km elke dag en het is een God damn hell 😂
 
Knap gedaan! Ik denk zo'n 20-23%.
Ik heb vandaag dexa scan gedaan en ik zit op 24% en ben echt veel dikker dan deze kerel! Als ik moet vergelijken zou ik zeggen tussen de 15 en 20%
 
Ik heb vandaag dexa scan gedaan en ik zit op 24% en ben echt veel dikker dan deze kerel! Als ik moet vergelijken zou ik zeggen tussen de 15 en 20%
Over het algemeen schatten mensen hun vetpercentage te laag in, maar 20% zou heel aannemelijk zijn. Op 15% zie je meestal wat meer definitie al. Het is ook maar een getal en zegt verder ook niet zoveel.
 
Chapeau voor jouw gewichtsafname! Ik ben zelf van 125 naar 104 gegaan in 4 maanden tijd non stop cardio 8km elke dag en het is een God damn hell 😂
Ja dat klinkt als de hel, maar 21 kilo in 4 maanden is ook wel veel resultaat in zo'n korte tijd. Motiveert ook goed als je iedere week op de weegschaal gaat staan, en zodra je het gewicht kwijt bent komen de spieren door en motiveert het weer om hard te trainen :D. Zo heb ik laatst een bicep en schouder ader ontdekt :fuckyeah: . Schijnt (volgens youtube bodybuilders) dat die dexa scans ook wel een paar procent af kunnen wijken dus daar kun je ook niet blind op varen
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe foto, met pomp deze keer :wl:
Goed gedaan man! Ik vind dat je alleszins goed van die 40 kg afgekomen bent, maar een beetje los vel bij de onderbuik. En je oogt weer fit!
 
Zeker, liever een beetje los vel dan 40KG overgewicht. Nu kijken hoeveel van dat vel ik strak kan trekken door hard te trainen 😎
Heb helaas wel een kleine schouderblessure opgelopen met bankdrukken, heb het gewicht bij deze oefening moeten halveren maar gelukkig nauwelijks pijn bij cable flyes
 
Update na 8 maanden.
Ik vroeg me af of er wel wat gebeurde, de weegschaal veranderde nauwelijks in die 8 maanden, maar heb erg veel plezier in het eten, het is fantastisch om eindelijk de controle te hebben.
Ook het trainen is een serieuze hobby geworden, heb precies 0 trainingen over geslagen, wel soms wat lichter getraind door schouder en vooral kniepijn door jaren met overgewicht rond gelopen te hebben.

Maar nu ik de foto's van toen en nu vergelijk, wow
Borst lijkt wel achter te lopen, dat komt waarschijnlijk omdat ik iedere keer een stap terug moet door mijn schouder.
Dan doe ik nog wel bench press maar met 60KG ipv 80 en probeer dan te compenseren met extra langzame herhalingen, tips hierover zijn meer dan welkom.
En denk eraan om toch eens lid worden van een sportschool, wellicht dat ze daar machine's hebben die mijn schouders wat ontlasten
 

Bijlagen

  • BB1.jpg
    BB1.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 189
  • BB2.jpg
    BB2.jpg
    51,5 KB · Weergaven: 193
Knap resultaat na 8 maanden hoor! Mag je oprecht trots op zijn. Zo te lezen heb je serieus de smaak te pakken. Zeker lid worden van een gym dan. Gaat je veel brengen. :thumbup:
 
Netjes, ik denk dat je nu op ~18% zit.
🏋️‍♂️
 
Inmiddels lid geworden van een gym en van 4x pw full body+1 leg day naar PPL 6x per week.
Kan koolhydraten ook steeds beter verdragen de macro's zien er nu zo uit:
280G protein, 180G carbs, 100G fat.
Nog een beetje hoog in eiwitten maar dat is echt nodig om honger de kop in te drukken.
Dat komt neer op 2800 kcal per dag volgens cronometer en dit lijkt mijn nieuwe onderhoud niveau
 
Inmiddels lid geworden van een gym en van 4x pw full body+1 leg day naar PPL 6x per week.
Kan koolhydraten ook steeds beter verdragen de macro's zien er nu zo uit:
280G protein, 180G carbs, 100G fat.
Nog een beetje hoog in eiwitten maar dat is echt nodig om honger de kop in te drukken.
Dat komt neer op 2800 kcal per dag volgens cronometer en dit lijkt mijn nieuwe onderhoud niveau
Honger stil je eerder met vet. met 85kg bw is 280g protein te hoog. Carbs heb je nodig, anders heb je geen energie in de gym. 160g eiwit is voldoende.
 
Goeie vorderingen gemaakt. Misschien evenveel gewicht, maar duidelijk gespierder! :thumb:
 
Back
Naar boven