Fitness Seller

van 140kg naar 110kg en nu de rest nog...

Bezoekers in dit topic

Vet gemeten met een weegschaal?
Als dat zo is zou ik er geen waarde aan hechten... dat is totaal niet nauwkeurig
 
Ja, met een tanita.

Jullie voorkeur gaat dus wel uit naar het eerste schema? Hoger in eiwitten en vet en lager in koolhydraten? Ookal doe je hoge intensiteit cardio?
 
1000 calorien per cardio sessie is echt heel heftig. Hoe meet je dit, en hoe lang is dit?

Desalniettemin, top bezig.
 
Ik draag een hartslagmeter. Ik loop een uur lang op de loopband met 20procent helling en 5km per uur. Hartslag is rond de 160 denk ik.
 
Ik draag een hartslagmeter. Ik loop een uur lang op de loopband met 20procent helling en 5km per uur. Hartslag is rond de 160 denk ik.
Weet je wel zeker dat dat klopt qua kcal? met 5 km per uur klinkt t niet alsof je 1000 kcal zou verbranden.
 
Succes ermee!
Al lijkt het me inderdaad beter om de metingen met die tanita achterwege te laten. Een vetpercentage met zo'n toestel geeft je nog geen correct beeld, laat staan dat je ermee kan bepalen of je schema werkt. Ga gewoon aan de slag met je gewicht, spiegel en lintmeter!
Geef je voedingsschema ook eens wat meer tijd voordat je het omgooit. Ik lees hier nu op een maand tijd al 3-4 verschillende dingen...

gewoon zoals Hertog_Jan zegt gewicht meten en buikomtrek meten. Als je gewoon krachttraining doet en je eiwit inname is hoog zat ga je op jou vetpercentage ECHTTTTTT geen spiermassa verliezen, zelfs op tekorten van 1000 kcal

Dit dus... Al zou ik niet alleen je buikomtrek meten maar ook je andere lichaamsmaten, kwestie van een completer beeld te krijgen.
En zelf al zou je (hypothetisch gezien, want ik hecht wel waarde aan de mening van JW!) een beetje spiermassa verliezen, denk ik dat je je zelf eens moet afvragen wat je nu eigenlijk wil... Afvallen of gewoon aanmodderen? Als ik je post zo lees dan denk ik het eerste...
 
Hi!

Het gaat best ok...

Ik weeg mezelf niet meer elke dag. Heb een vetmeter gekocht om te meten. Dat doe ik elke week nu.

Qua trainen ben ik teruggegaan naar 3/4 keer in de week. Het eten is bij het probleem en niet het trainen.

Qua eten: ik probeer nu een normaal eetschema met koolhydraten vetten en eiwitten.. een voedingsgroep uitsluiten lijkt mij nier verstandig.

Vandaag is weer de dag dat ik vet ga meten. Ben benieuwd!
 
Hi!
Het gaat best ok.. Ik weeg mezelf niet meer elke dag. Heb een vetmeter gekocht om te meten. Dat doe ik elke week nu.
Qua trainen ben ik teruggegaan naar 3/4 keer in de week. Het eten is bij het probleem en niet het trainen.
Qua eten: ik probeer nu een normaal eetschema met koolhydraten vetten en eiwitten.. een voedingsgroep uitsluiten lijkt mij nier verstandig.
Vandaag is weer de dag dat ik vet ga meten. Ben benieuwd!

Is al veel dat je zelf weet waar het probleem zit ;) Meet je zelf? Of laat je iemand anders meten?
En inderdaad een 'voedingsgroep uitsluiten' lijkt me ook niet het beste idee.
 
Hier weer een update..

Heb een trainer aan de haak geslagen die de begeleiding doet, zowel voeding als training. Hij appt me de hele dag, moet fotos sturen van mn eten.
ben nu op 1700 kcal gezet, maar volgens hem is mijn ruststofwisseling 3600 kcal dus mijn dagelijkse inname gaan we rustig opbouwen.

Helaas alleen nog niks afgevallen...
trainen is 4x per week waarbij ik 1000 kcal verbrand.

Mijn trainer is zeker een kundig iemand en een bekende in de bodybuilding wereld. Als natural heeft hij heel veel behaald.
 
Ik ben altijd heel huiverig voor mensen uit het wedstrijdwereldje als het aankomt op voedingspatronen en begeleiding daarvan. In ieder geval voor mensen die al aanwijsbaar issues daarmee hebben zoals je zelf aangeeft.
 
Laatst bewerkt:
Je bmr is 3600, je eet 1700 en valt niet af?

Dan klopt er iets niet.
 
Heb je al eens geprobeerd om ALLE voeding bij te houden in myfitnesspal? weeg je bijvoorbeeld wel alles of doe je dit op de gok?
Tel je ook je boter/olie voor het bakken mee? ik zie in sommige schema's die je hiervoor heb gepost 3x een maaltijd waar bereiding aan te pas komt, dit kan al snel 300 kcal aan olie/boter zijn.
En wat drink je bijvoorbeeld op een dag, ik neem aan water of iets anders zonder calorien aangezien dit niet vermeld wordt?

Maar zelfs als dit zo is, wat Pillz hierboven ook al zegt er klopt waarschijnlijk iets niet want je zou wel MOETEN afvallen met dit verschil in energie..
 
Ik heb vorige maand een uitgebreide bloedtest laten doen. Alles is nagekeken (lever, schildklier, nieren, suiker, vitaminen, stofwisseling etc) alles was perfect.

Sinds 2 maanden volg ik nu het 1700 kcal schema. Niks aangekomen en ook niet afgevallen. Ik drink alleen thee zonder suiker, water en soms een light frisdrankje. Meestal alleen in het weekend.
ik bereid nu al mijn eten op de grill, dus komt geen vet bij kijken.

Ben zelf een beetje radeloos hoe of wat nu.
mijn BMR incl sporttkeslag is inderdaad 3600 kcal. Met 1700 val ik niet af, mijn trainer wil verhogen naar de 2500 volgende week.
Ik ben wel blij met hem en denk wel dat hij weet wat hij doet.

Wat ik nu eet:
2x brood zonder boter me 50 gram kip
glas melk
glas water met citroensap

50 gram ongezouten noten

250 gram yoghurt
1 appel
1 banaan

Salade met 100 gram vlees

100 gram volkoren pasta rijst etc
200 gram vlees
veel groenten

250 gram kwark
 
Ik weet niet hoe lang je al op dit gewicht zit, maar misschien hou je vocht vast. Ik heb ook wel eens ervaren dat tijdens het cutten mijn gewicht dagen achtereen zelfs langzaam een beetje oploopt. Na een week ben ik ineens een kilo of meer kwijt en ben ik netto toch afgevallen. En vaak loopt mijn gewicht daarna weer enkele dagen langzaam op. Maar netto blijf ik toch afvallen.

Naast wegen kun je ook je buik- of tailleomtrek meten. Als die minder wordt, ben je normaal gesproken nog steeds vet aan het verliezen. Wel zorgen dat je elke keer op exact dezelfde manier en op dezelfde plek meet. Gebruik de spiegel om te controleren dat je het meetlint recht om je buik trekt. Puur op gevoel wil dat nog wel eens verkeerd gaan, is mijn ervaring. Zorg ervoor dat het meetlint goed aansluit, maar zonder de huid in te drukken. Je adem niet inhouden en je buik ontspannen, dus niet inhouden, maar ook niet uitduwen.
 
Dus je hebt een BMR van 3600 kcal? Zeker van? Dit lijkt mij enorm veel?

Hoedanook, bij een inname van 1700 kcal zit je dus 1900 kcal onder je BMR? Je werkelijk verbruik zal dus nog iets hoger liggen... Dus nemen we gemakshalve aan dat je 2000 kcal onder je onderhoud zit.

Ten eerste is dit véél en véél te veel. Hiermee smeek je achter het jojo-effect... Zoals je ook wel zal weten is het gewenst om zo'n 500 kcal onder je onderhoud te eten om vet te verliezen.

Maar je bent dit dieet dus al 2 maanden aan het volgen zonder af te vallen?
Die 3600 kcal die je lichaam nodig heeft om te functioneren moeten ergens vandaan komen. Ofwel eet je meer dan je denkt. (weeg je alles goed af?) Ofwel functioneert er iets niet normaal in uw lichaam.

Welke verklaring heeft uw trainer hiervoor en heb je dit al verteld aan uw dokter?

P.S. Als ik vlug uitreken wat je eet dan kom ik op 1820 Kcal. Dus uw berekening van 1700 kcal zal wel ongeveer correct zijn. Als je niet afvalt met dit dieet heb ik er eerlijk gezegd geen enkele verklaring voor behalve die hierboven opgegeven...
 
Nog een aanvulling op de tekst hierboen.

Die ruststofwisseling van 3600 kcal kan echt niet kloppen hoor. Mijn ruststofwisseling is ongeveer 2000 kcal. En ik ben een volwassen en gespierde man.

er klopt echt iets niet...

Ga maar uit van een BMR van ongeveer 1700 kcal. en een onderhoud van 2500 kcal.

Volg dus een dieet van +- 2000 kcal en je zal tussen 0.5 - 1 kg/week afvallen. Val je minder of meer af, dan pas je het dieet wat aan.
Weeg alles goed af, en houd je aan die 2000 kcal. Dus letterlijk geen kcal meer of minder. Vandaag eet je 10 kcal meer, volgende week 100 kcal...

Met deze manier van dieten zal geen enkel mens op deze aardbol geen vet verliezen.

Val je ondanks alles niet af, dan houd je vocht vast en bezoek je best een dokter.
 
Hele verhaal begint me als lympfoedeem (of hoe je het schrijft) in de oren te klinken.
 
Uhm, ik heb echt geen lymfeoedeem. Heb nergens last van vochtophopingen. Mijn bloed is laatst overal op gecontroleerd en alles was perfect, ook geen ontstekingswaarde. Ik heb geen lichamelijke klachten ook.

Mijn BMR is 1925kcal. Dat geeft de Tanita weegschaal aan. Als je daar mijn activiteit bij invult bij zo'n programma op internet kom ik uit op een behoorlijk aantal kcal meer als sporttoeslag.

Mijn trainer zegt dat ik jaren te weinig heb gegeten en mijn lichaam hierdoor niks meer doet of vasthoud. Maar ik snap het niet, want er is niks mis met mijn stofwisseling.

Ik ga de komende periode netjes aan mijn kcal eetschema houden(wat ik al deed) maar dan niet meer dan 2 tot 3 keer per week trainen. Misschien omdat ik teveel sport mijn iname te laag is voor wat ik verbrand. Misschien dat dat werkt.

We puzzelen lekker door. Gelukkig voel ik me mentaal OK en zit ik er niet doorheen
 
Als ik de rekenmodellen gebruik kom je zelfs met het actieve sportleven van een topsporter niet aan de 3700 als je BMR 1925 is (ik kom rond de 1780 en 1830 uit, afhankelijk van de rekenmethoden)
Je inname kan niet te laag zijn voor wat je verbrand en ik zou zeker het sporten niet weglaten.
Maar goed, je bent onder begeleiding dus leg het daar maar allemaal voor, hier volgen doorgaans de standaardadviezen van 400 onder je onderhoud zitten om af te vallen.
Ik ben het wel met Mjer eens

en vergeet niet dat bij dames het gewicht door hormonen en vochtretentie in de cyclus erg kan schommelen. Ik weet niet of jij en/of je trainer daar al rekening mee gehouden hebben.
Ik zou niet afgaan op die ene week, maar minimaal een maand bijhouden en kijken naar het gemiddelde.

Succes iig
 
Back
Naar boven