MuscleMeat

van 15% naar 11% (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chopper

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
33
Waardering
0
Vanaf vandaag ben ik begonnen met een dieet...

Ik ben 22, 1.73, 81 kilo met een vet percentage van ongeveer 15% en ik wil naar de 11-12%.

Vanaf vandaag eet ik..

maaltijd 1 (7.00): brinta, met 0,5 karnemelk, boterham pindakaas,
maaltijd 2 ( 9.30) : boterham met pindakaas, 250 gram kwark,
maaltijd 3 (11.45: 0,5 liter karnemelk, 100 gram kip
maaltijd 4 (13.55): 2 boterhammen, met 2 ei (1 alleen eiwit)
maaltijd 5 (16.00): 250 gram kwark
maaltijd 6 (18.00): 200 gram kipfilet, groentes

Training: van 18.45 tot 20.15

maaltijd 7: (21.15): 250 gram kwark met ontbijtkoek

verder nog: 3liter water per dag, 2 uitgeperste sinaasappels (met creatine), aa-tje na het trainen.

Ik train gewichten +/- 70min, daarna 12 tot 18min steppen op hoge intensiteit

Aan jullie graag wat jullie er van vinden?
 
zowiezo cardio minstens 30 min. (je gaat pas na 20 min. vet verbranden) en op een LAGE intensiteit voor verbranding. Hoge intensiteit ga je meer op conditie dan op verbranding.

verder vind ik dat je een beetje te weinig eiwitten tot je neemt. Ga voor 2,5 tot 3 gr. per pond lichaamsgewicht.

Na je training een whey shake (of een flinke maaltijd) is toch wel van belang.
 
Laatst bewerkt:
ik zit nu rond de 225gram eiwitten...

per pond 2,5 gram?? dus volgens jouw moet ik rond de 450 gram zitten???
 
2-3 gr. per kg. lichaamsgewicht..
 
kheb niet de tijd om na mijn training nog 30 minuten te cardioen,

kan ik dan beter 1 dag in de week een uurtje cardio doen??
of gewoon zoals nu na bijna elke training 18minuten (3 keer in de week)
 
Beter vroeg opstaan en ipv slapen gaan hardlopen op lege maag. Effectiever dan dat bestaat niet.
 
Originally posted by soulreaver
2-3 gr. per kg. lichaamsgewicht..

klopt... foutje van mij :D
 
Originally posted by chopper
kheb niet de tijd om na mijn training nog 30 minuten te cardioen,

kan ik dan beter 1 dag in de week een uurtje cardio doen??
of gewoon zoals nu na bijna elke training 18minuten (3 keer in de week)

wat ik net al zei: je gaat pas verbranden na een minuut of 20
 
Originally posted by KaLe


klopt... foutje van mij :D
Voor iemand die zwaar kuurt zou het nog kloppen.
 
Is cardio op niet-trainingsdagen effectiever? Ik dacht dit ooit eens in de Flex gelezen te hebben.

Ik zit nu op een goed schema en ben van 14,7% naar 13,3% bf gegaan in nog geen 4 weken. Ik meet over 4 weken weer en hoop dan rond de 12 te zitten.
 
Originally posted by Jordees
Is cardio op niet-trainingsdagen effectiever? Ik dacht dit ooit eens in de Flex gelezen te hebben.

Qua vetverbranding maakt het weinig uit, maar voor het herstel van je training is het beter om er de nodige tijd tussen te laten.
 
Originally posted by KaLe
zowiezo cardio minstens 30 min. (je gaat pas na 20 min. vet verbranden) en op een LAGE intensiteit voor verbranding. Hoge intensiteit ga je meer op conditie dan op verbranding.
dat vind ik persoonlijk maar zever hoor
hoe hoger je gaat hoe meer calorien je verbrand maar hoe minder vetten inderdaad
ma bv je verbrand 1000Kcal waarvan op lage intensiteit 80%vetten = 800 Kcal
maar op dezelfde tijd verbrand je 3000 Kcal op hoge intensiteit waarvan 30% vetten= 900Kcal
raar hé?
 
omdat je bij hoge intensiteit ook spier afbreekt.
 
Originally posted by KaLe
zowiezo cardio minstens 30 min

Onzin, hij heeft ervoor al krachttraining gedaan, dat verhaal van die 20minuten gaat dan niet meer op. Bij individueel cardio wel. Tenzij de intensiteit extreem laag is.
 
Originally posted by chopper
[verder nog: 3liter water per dag, 2 uitgeperste sinaasappels (met creatine), aa-tje na het trainen.

Creatine met sinaasappels? Lijkt me niet goed. Het zuur van sinaasappels maakt korte metten met je creatine en zet het om naar de afvalstof creatinine waar je geen ruk aan hebt. Naar mijn mening moet je helemaal geen citrusvruchten combineren met creatine. Combineer het met dextrose of (pure) ranja, maar dat alleen na de training. Op niet trainingsdagen kan je het beter opnemen met warm water, dat lost wat beter op.
 
Ah leuk..en maagzuur wat veel zuurder is dan citrusvruchtensap is geen probleem? Zolang je het allemaal direct leegdrinkt is het ok.
 
Back
Naar boven