MuscleMeat

Van 22% naar <15%, van skinny fat naar skinny

Bezoekers in dit topic

Mbt je situatie met je partner 100% mee eens en het is prioriteiten stellen. Als de kinderwens groot is en je voelt je beter met je huidige shape om raak te scoren dan go for it! 👏

Mbt je shape, door cutten was verstandiger geweest voor beter resultaat. Nogmaals ik begrijp je situatie maar ik schets alleen de werkelijkheid. Ieder mens in jou schoenen had dezelfde keus gemaakt die jij nu kiest, behalve @Kathlinoo dan aangezien zij een kinderhater is en meer een kippen mens is.
Dank voor je bericht, ak. Als de situatie het weer toelaat ga ik zeker de cut weer in om die betere shape te bereiken om van daaruit dan weer te gaan bulken. Nu ik mijn voor en na foto's naast elkaar zie geeft dat toch weer wat motivatie.

• Like
  • Heart
Waarderingen: Mentat, tedroog, HertogSandBox en 2 andere personen
Mbt je situatie met je partner 100% mee eens en het is prioriteiten stellen. Als de kinderwens groot is en je voelt je beter met je huidige shape om raak te scoren dan go for it! 👏

Mbt je shape, door cutten was verstandiger geweest voor beter resultaat. Nogmaals ik begrijp je situatie maar ik schets alleen de werkelijkheid. Ieder mens in jou schoenen had dezelfde keus gemaakt die jij nu kiest, behalve @Kathlinoo dan aangezien zij een kinderhater is en meer een kippen mens is.
100% eens

M'n buik is stukken kleiner dan voorheen maar alsnog vind ik dat ik een pens heb, de body dysmorphia kicks in! Zit nu ongeveer een maand op 2750 calorieen en vooralsnog weinig tot geen progressie geboekt, 0.5 kilo erbij maar ben niet sterker geworden (ook door een geirriteerde rotator cuff). Maarrrrrrrr, de situatie met mijn vriendin en m'n hormonen zijn dermate goed dat ik besloten heb om de cut toch verder door te zetten zoals hier werd aangeraden (door @ak b.v.) en toch richting die 10% te gaan. Ik ga nu eerst een week op vakantie en start dan vanaf de 25ste weer met een cut op 2000 kcal. Ik zal ook wat vaker foto's posten nu ik die brug overgestoken ben.

Heb trouwens gemerkt dat ik op 2000 kcal soms gezonder eet dan nu op 2750....soms ram ik er een burger, een extra glas cola, een extra grote lepel pindakaas of wat koekjes (haferkekse of vitalgebäck) in om tot 2750 te komen.

• Like
Waarderingen: Mentat
besloten heb om de cut toch verder door te zetten
Toch niet! :( De rotator cuff is toch dermate geirriteerd dat ik niet fatsoenlijk push oefeningen kan doen. Pull geen enkel probleem. De dokter zegt dat ik een miniscuul scheurtje of een verrekking heb. Zet nu eerst in op herstel en probeer met lichte oefeningen de doorbloeding van de rotator cuff te bevorderen. Benen krijgen nu de volle laag tot ik hersteld ben, en de biceps, rug en buikspieren idem dito. Ik heb voor dit jaar helaas geen fysiotherapie sessies meer via m'n verzekering (die zijn pestpokkepleurisduur hier).

En dat alles omdat ik m'n te zware rugzak van de achterbank wilde pakken vanuit de bestuurdersstoel.....zo ontzettend dom!!

• Sad
Waarderingen: Mentat
M'n buik is stukken kleiner dan voorheen maar alsnog vind ik dat ik een pens heb, de body dysmorphia kicks in! Zit nu ongeveer een maand op 2750 calorieen en vooralsnog weinig tot geen progressie geboekt, 0.5 kilo erbij maar ben niet sterker geworden (ook door een geirriteerde rotator cuff). Maarrrrrrrr, de situatie met mijn vriendin en m'n hormonen zijn dermate goed dat ik besloten heb om de cut toch verder door te zetten zoals hier werd aangeraden (door @ak b.v.) en toch richting die 10% te gaan. Ik ga nu eerst een week op vakantie en start dan vanaf de 25ste weer met een cut op 2000 kcal. Ik zal ook wat vaker foto's posten nu ik die brug overgestoken ben.

Heb trouwens gemerkt dat ik op 2000 kcal soms gezonder eet dan nu op 2750....soms ram ik er een burger, een extra glas cola, een extra grote lepel pindakaas of wat koekjes (haferkekse of vitalgebäck) in om tot 2750 te komen.
dagelijks 2750 of 2000kcals is wel groot verschil. zou eerder zakken naar 2500kcals. Train om je blessure heen en zet gewoon door

• Like
Waarderingen: Mentat en DL26
dagelijks 2750 of 2000kcals is wel groot verschil. zou eerder zakken naar 2500kcals. Train om je blessure heen en zet gewoon door
Dank voor je bericht. Bedoel je daarmee b.v. dat ik gewoon push oefeningen moet blijven doen, maar dan misschien met lager gewicht en meer reps of unilateral misschien en de kant van de blessure compleet ontzien?

Train nu een paar weekjes aangepast, niet heel regelmatig door verschillende omstandigheden (ofwel slechte excuses). Maar het ontzien van m'n rotator cuffs in het dagelijks leven en het trainen ervan in de gym lijken z'n vruchten af te werpen, van dag op dag verdween de pijn. Nu ben ik ziek dus zit thuis een beetje zielig te wezen maar vanaf maandag pak ik de draad dan eindelijk weer op. Rustig beginnen met schouders en borst weer trainen en ik ga die laatste paar kilo's vet proberen kwijt te raken. Als de libido e.d. weer omlaag gaan dan gooi ik er een weekje maintenance tegenaan om dat weer op orde te brengen.

Maar ik ga niet zo agressief als voorheen, maar zal m'n progressie weer bij houden. Ook middels wat foto's. M'n fysiek is nog zoals op de foto's op de vorige pagina.

• Like
Waarderingen: Mrmtty20 en Mentat
En de cut is begonnen op 74,6 kg en een buikomtrek van 89cm. Kcals op 2000 wat er elke werkdag ongeveer zo uit gaat zien:

Ochtend: Koffie met melk en suiker
Middag: Salade van 150 gram komkommer, 60 gram tomaat, 100 gram augurk, 70 gram mais, 140 gram kidneybonen, 3 grote hardgekookte eieren, 125 gram kip. Macro's komen op ongeveer 60/25/65 (K/V/E). Ik verdeel deze salade over twee eetmomenten.
Namiddag (pre-workout): Shake met macros 35/25/35 (heeft in het verleden goede resultaten gegeven voor mij) of een bakje yoghurt met hoog eiwit muesli (Seitenbacher heeft enkele hele lekkere varianten hier in Duitsland)
Vroege avond (post-workout): Fruit (b.v. appel, banaan en 100 gram bessen [meestal framboos]) en een eetlepel pindakaas als snack
Voor het slapen: 300 gram Skyr met een beetje acacia honing.

Totaal macro's: ±200/70/150

M'n cheatday is woensdags waar ik mezelf trakteer op een doner rollo en een blikje energy (met suiker). Alcohol wil ik proberen te beperken tot misschien 5-6 units per week, wat moeilijk is als whisky liefhebber met een grote collectie.

Ik train 4x per week met een UB/LB schema. Als cardio fiets ik elke dag zo'n 20 km en wandel ik een paar km met de hond. M'n supplementen bestaan uit whey, creatine, magnesiumcitraat, omega-3, vit. D, multivit en glucosamine.

Ik weeg elke ochtend nuchter na toiletbezoek en meet de omtrek van m'n buik op het dikste deel (dus inclusief de love handles [ulgh]). Ik zal proberen minstens 1x per week of twee weken wat progressie foto's te maken en te delen.

Okay, we gaan er weer voor, eerst weer skinny tot de die-hards hier op het forum ook tevreden zijn en dan van daaruit weer spiermassa bouwen om wat minder skinny te worden.

• Like
Waarderingen: Mrmtty20, AK en Mentat
En de cut is begonnen op 74,6 kg en een buikomtrek van 89cm. Kcals op 2000 wat er elke werkdag ongeveer zo uit gaat zien:

Middag: Salade van 150 gram komkommer, 60 gram tomaat, 100 gram augurk, 70 gram mais, 140 gram kidneybonen, 3 grote hardgekookte eieren, 125 gram kip. Macro's komen op ongeveer 60/25/65 (K/V/E). Ik verdeel deze salade over twee eetmomenten.
Namiddag (pre-workout): Shake met macros 35/25/35 (heeft in het verleden goede resultaten gegeven voor mij) of een bakje yoghurt met hoog eiwit muesli (Seitenbacher heeft enkele hele lekkere varianten hier in Duitsland)
Vroege avond (post-workout): Fruit (b.v. appel, banaan en 100 gram bessen [meestal framboos]) en een eetlepel pindakaas als snack

M'n cheatday is woensdags waar ik mezelf trakteer op een doner rollo en een blikje energy (met suiker). Alcohol wil ik proberen te beperken tot misschien 5-6 units per week, wat moeilijk is als whisky liefhebber met een grote collectie.

Ik train 4x per week met een UB/LB schema. Als cardio fiets ik elke dag zo'n 20 km en wandel ik een paar km met de hond. M'n supplementen bestaan uit whey, creatine, magnesiumcitraat, omega-3, vit. D, multivit en glucosamine.

Ik weeg elke ochtend nuchter na toiletbezoek en meet de omtrek van m'n buik op het dikste deel (dus inclusief de love handles [ulgh]). Ik zal proberen minstens 1x per week of twee weken wat progressie foto's te maken en te delen.

Okay, we gaan er weer voor, eerst weer skinny tot de die-hards hier op het forum ook tevreden zijn en dan van daaruit weer spiermassa bouwen om wat minder skinny te worden.
Succes!

Ik hoop dat je het ook, of eigenlijk vooral, voor jezelf doet. Eerst VP omlaag, daarna lean bulk is wel de meest efficiënte methode.

• Like
Waarderingen: DL26

Zolang je vloeibare kcal blijft eten oa energie drank met suiker of alcohol dan kan je altijd dieper cutten. Hier is gewoon even geen ruimte voor, alcohol als je echt een liefhebber bent zou je kunnen beperken, maar een energie met suiker? Godamm mennn het is 2023 monster ultras voor het uitkiezen, die nagenoeg idem dito smaken.

iig goed dat je totaal kcal nog redelijk riant start, alhoewel ik hier en daar in je voedingschema nog wel wat zou aanpassen. Werkt dit voor jou dan werkt het, maar verwacht naarmate je dieper cut en de honger dus stijgt je de verbeter puntjes zelf gaat inzien.

• Like
Succes!

Ik hoop dat je het ook, of eigenlijk vooral, voor jezelf doet. Eerst VP omlaag, daarna lean bulk is wel de meest efficiënte methode.
Dank je wel, uiteraard doe ik het ook voor mijzelf. Maar ik zie dit forum een beetje als personal trainer die ik ook tevreden wil stellen. :D

Zolang je vloeibare kcal blijft eten oa energie drank met suiker of alcohol dan kan je altijd dieper cutten. Hier is gewoon even geen ruimte voor, alcohol als je echt een liefhebber bent zou je kunnen beperken, maar een energie met suiker? Godamm mennn het is 2023 monster ultras voor het uitkiezen, die nagenoeg idem dito smaken.

iig goed dat je totaal kcal nog redelijk riant start, alhoewel ik hier en daar in je voedingschema nog wel wat zou aanpassen. Werkt dit voor jou dan werkt het, maar verwacht naarmate je dieper cut en de honger dus stijgt je de verbeter puntjes zelf gaat inzien.
Dank voor je bericht, ak. Om eerlijk te zijn heeft dit schema minder vloeibare calorieen als waar ik de vorige cut 6 maanden op gedraaid heb (meer koffie met suiker en vaker een shake), grote kans dat dat 1 van de redenen ook was dat ik het niet meer uithield. Naarmate de cut dieper wordt zal ik zeker de vloeibare calorieen nog meer verminderen danwel compleet elimineren. Ik heb de meeste light en zero frisdranken geprobeerd en vind ze stuk voor stuk niet te haggelen, de gewone suiker varianten vind ik echt superlekker, ik ben denk ik 1 van de weinige die een blikje energie drinkt voor de smaak, de caffeine en de effecten daarvan kunnen me gestolen worden. Maar goed, als ik hier als een kleuter ga lopen zeuren dat de cut zo zwaar is dan is een draai om de oren toegestaan!

• Like
Waarderingen: horn
1,5 week in de nieuwe cut. Vooralsnog gaat het goed, eerste week 2000kcal per dag, maar was wat moeilijker in het weekend. Nu besloten de kcal doordeweek te verlagen naar 1800 zodat ik voor het weekend 1000 extra heb en dus 2500 per weekenddag heb.

Het gaat goed in de gym, bouw langzaam weer wat kracht op voor de rotator cuff, zit nu op ongeveer 60% van wat ik voorheen voor borst en schouders kon trainen. Doe wat meer reps, wat langzamer en gecontroleerd met een isometrische contractie (of hoe noem je dat?) in het zwaarste deel van de oefening.

• Like
Waarderingen: Mrmtty20 en Mentat
Korte update: Zo'n 2 kilo afgevallen nu maar verassend geen verschil in fysiek, m'n taille is niet kleiner geworden. M'n schouderblessure nadert z'n eind, ik denk dat ik weer 90% van het gewicht kan drukken wat ik voorheen deed. Maar, ik heb de reps wat verhoogd zodat ik wat minder gewicht kan gebruiken.

Ook heb ik een vijfde dag toegevoegd: Met m'n huidige regime train ik elke spiergroep 2x per 8 dagen aangezien ik om de twee dagen train. Nu besloten een Full(er) Body dag toe te voegen waarin ik bijna alleen compounds doe zodat ik nu (bijna) elke spiergroep 3x per 10 dagen train.

De FB is als volgt:

Sumo Deadlift 5x5
DB Incline BP 3x10
Crush Grip Goblet Squat 3x12 (de crush grip activeert ook meerdere spiergroepen in het bovenlichaam)
Pull Up + hang 5x5 (de hang is geen dead hang maar ongeveer 20% in de beweging vanuit de laagste positie en geeft de biceps echt een bizar goede stretch)
Cable Side Delt Raises 3x10 (ipv een overhead press aangezien de incline BP genoeg front delts pakt)

• Like
Waarderingen: RonnReeves
Nou, hoop gebeurt de laatste tijd. M'n vriendin was dan eindelijk zwanger, na vele maanden proberen en ze was de gelukkigste vrouw op de planeet. Constant misselijk en rare cravings, naast m'n werk dus het huishouden op orde houden en onze energierijke hond verzorgen (zeker 2 uur per dag wandelen). Alles ging goed totdat het hartje van de baby ermee ophield. Het lichaam weigerde het lichaampje af te stoten met een operatie tot gevolg. Nu enkele weken later zit ik thuis met een zwaar emotionele vriendin die denkt dat onze kans verkeken is, nog altijd nabloed van de operatie en nu ook nog een cyste op 1 van haar eierstokken heeft.

Al met al is het geen fijne tijd (geweest) en heb ik mij niet aan m'n calorien kunnen houden. Dus maar besloten om dat weer even in de ijskast te zetten en rond onderhoud te eten. Dat gaat vooralsnog goed aangezien m'n gewicht rond de 72 blijft hangen. Ik ga nog zo'n 3x per week naar de gym.

Recent last van stressaanvallen gekregen waarin ik migraine-achtige verschijnselen krijg waardoor mijn zicht opeens veranderd in een kaleidoscoop en ik hartkloppingen krijg.

Alcoholinname is wat hoger geworden wat weer effect heeft op m'n slaap, ben dat weer aan het verminderen (gelukkig geen verslaving) maar blijf daarnaast wel gezond eten, elke dag zeker een halve kilo groente en fruit (30 tot 40 gram vezels), veel water, toegevoegde suikers niet meer dan 30 gram, ei, kip, skyr, pindakaas, noten, volkorenpasta, wraps en geen shakes meer, ik probeer nu alles uit voeding te halen.

Tot overmaat van ramp word ik in januari ook nog eens 40 (waarom voelt dat zo kut?) en loopt m'n contract aan de universiteit af en ben ik snel werkeloos. TIP: Zoek een baan waarop de kans op een vaste aanstelling groter is dan 1%!

Ondanks dit alles zit ik nog wonderbaarlijk goed in m'n vel (mocht iemand zich zorgen maken). Familie, vrienden, onvoorwaardelijke liefde van de hond, zo af en toe iets kopen wat je eigenlijk helemaal niet nodig hebt en vooral blijven bewegen doen wonderen.

TL;DR: Emotionele miskraam, stress, even geen toekomstperspectief maar ik doe m'n best!

• Heart
  • Like
Waarderingen: Myjector, tedroog, Tommyx en 6 andere personen
Nou, hoop gebeurt de laatste tijd. M'n vriendin was dan eindelijk zwanger, na vele maanden proberen en ze was de gelukkigste vrouw op de planeet. Constant misselijk en rare cravings, naast m'n werk dus het huishouden op orde houden en onze energierijke hond verzorgen (zeker 2 uur per dag wandelen). Alles ging goed totdat het hartje van de baby ermee ophield. Het lichaam weigerde het lichaampje af te stoten met een operatie tot gevolg. Nu enkele weken later zit ik thuis met een zwaar emotionele vriendin die denkt dat onze kans verkeken is, nog altijd nabloed van de operatie en nu ook nog een cyste op 1 van haar eierstokken heeft.

Al met al is het geen fijne tijd (geweest) en heb ik mij niet aan m'n calorien kunnen houden. Dus maar besloten om dat weer even in de ijskast te zetten en rond onderhoud te eten. Dat gaat vooralsnog goed aangezien m'n gewicht rond de 72 blijft hangen. Ik ga nog zo'n 3x per week naar de gym.

Recent last van stressaanvallen gekregen waarin ik migraine-achtige verschijnselen krijg waardoor mijn zicht opeens veranderd in een kaleidoscoop en ik hartkloppingen krijg.

Alcoholinname is wat hoger geworden wat weer effect heeft op m'n slaap, ben dat weer aan het verminderen (gelukkig geen verslaving) maar blijf daarnaast wel gezond eten, elke dag zeker een halve kilo groente en fruit (30 tot 40 gram vezels), veel water, toegevoegde suikers niet meer dan 30 gram, ei, kip, skyr, pindakaas, noten, volkorenpasta, wraps en geen shakes meer, ik probeer nu alles uit voeding te halen.

Tot overmaat van ramp word ik in januari ook nog eens 40 (waarom voelt dat zo kut?) en loopt m'n contract aan de universiteit af en ben ik snel werkeloos. TIP: Zoek een baan waarop de kans op een vaste aanstelling groter is dan 1%!

Ondanks dit alles zit ik nog wonderbaarlijk goed in m'n vel (mocht iemand zich zorgen maken). Familie, vrienden, onvoorwaardelijke liefde van de hond, zo af en toe iets kopen wat je eigenlijk helemaal niet nodig hebt en vooral blijven bewegen doen wonderen.

TL;DR: Emotionele miskraam, stress, even geen toekomstperspectief maar ik doe m'n best!
Men o men, sprakeloos.

Enorm veel sterkte komende tijd voor jou en je vriendin. Geniet wat vaker van een pizzatje en niet druk maken over die paar gram die je aankomt, dat is er zo weer vanaf. Enjoy life en houd je koppie erbij 🙏

• Heart
Heel veel sterkte. Geen woorden voor.

• Heart
Verschrikkelijk, veel sterkte toegewenst aan jullie.
Kan me indd voorstellen dat zo'n verlies bij je vrouw een hele zware dobber is.

• Heart
---- Niet bodybuilding gerelateerd bericht ----

De slecht-nieuws show gaat nog even door: Onze hond vond het een goed idee om voor de tweede keer in 1,5 jaar z'n elleboog te breken, weer 9 maanden revalidatie en 3500 euro voor de OP. Zodoende niet op een reeds betaalde honde-vakantie zonder annuleringsmogelijkheid. En we wonen midden in het overstromingsgebied in Duitsland waardoor de kelder blank staat en we elk moment ge-evacueerd kunnen worden.

Wij hebben normaal uitzicht op een groen grasveld en een klein 3 meter breed beekje. Het water staat ons nu angstvallig dichtbij (zie foto vanuit ons huis)!

Ik hoop dat 2024 water beter wordt want de laatste maanden zijn kmp!

Bijlagen

• ce3e6e14-14e5-4499-b449-579b9a5e0786.jpeg
    ce3e6e14-14e5-4499-b449-579b9a5e0786.jpeg
    355 KB · Weergaven: 71
  • Heart
Waarderingen: horn en AK
De rust is wedergekeerd, de hond is langzaam aan het revalideren en m'n vriendin en ik humpen als een stel konijnen!

In de gym gaat het redelijk, hoewel ik de afgelopen twee maanden toch wel wat kracht verloren ben. Gister een goede training gehad waarbij ik voor de meeste oefeningen op 95% zat van pre-"alle ellende".

In de categorie bizar: M'n buurman klopte een week of wat aan om een beetje over fitness te praten.Hij had een intake gesprek bij een lokale gym (niet de mijne) en vertelde mij hard te gaan trainen. Hij is zo'n 170cm by 130kg, flink overgewicht. Hij vertelde mij dat hij 1800kcal per dag eet en geen gewicht verloor. De trainer vertelde hem dat hij minstens 1000 kcal MEER moest eten om gewicht te gaan verliezen. Het is echt bizar dat dit advies nog steeds gegeven wordt, starvation mode m'n reet. Ik ben met hem gaan zitten om z'n voeding door te nemen, ten eerste dacht hij dat vloeibare kcals niet telden, en vergat hij boter en olie voor bakken en braden mee te tellen. Wij kwamen samen boven de 3000 kcal per dag uit.

Anywho, ik ga nog even door op maintenance + 200 kcal tot ik weer op niveau ben, en dan zetten we de, ondertussen, yoyo door! Ik moet en zal m'n buikspieren voor eens in m'n leven zien!

• Like
  • Bicep
Waarderingen: Mentat en Myjector
Terug
Naar boven