MuscleMeat

van 4 dagen naar 2 dagen

  • Topic starter Djago
  • Startdatum
  • Reacties 6
  • Weergaven 642
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Djago

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2005
Berichten
18
Waardering
0
Hey mensen,

Ik train nu 4 dagen in de week, maar over een aantal maanden zal ik vanwege een nieuwe baan minder tijd krijgen...nu kan ik thuis wel trainen met dumbbells maar dan weet ik hoofdzakelijk oefeningen voor de biceps en triceps...daarnaast heb je in de sportschool natuurlijk veel meer mogelijkheden voor het trainen van verschillende spiergroepen..daarnaast kun je in de sportschool met zwaardere gewichten trainen..
Nu weet ik dat ik zeker 2 dagen naar de sportschool kan gaan en de overige dagen zal ik thuis oefeningen kunnen doen..Alleen welke oefeningen / spiergroepen kan ik het best thuis doen en welke het beste op de sportschool voor het beste resultaat EN zonder dat ik een "terugval" krijg (omdat ik van 4 dagen sportschool opeens naar 2 dagen sportschool en dan misschien 2 dagen thuis training zal gaan) En is het verstandig om anders nu al te beginnen met het terugbrengen van de dagen zodat ik niet ineens van 4 dagen trainen naar 2 dagen zal gaan?

Heeft iemand van jullie hiermee ervaring en kan iemand mij schema's of oefeningen geven voor optimale trainingen thuis? En heeft iemand tips hoe je van 4 dagen naar 2 dagen sportschool kunt "afbouwen" ZONDER dat je een "terugval" krijgt? Want ik train nu op spiermassa (wat goed gaat) maar ik ken gozers die plotseling zijn gestopt en die hebben nog wel massa maar dat is dan meer vet.. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik zou het zeker niet nu al gaan afbouwen, dat heeft geen zin. Twee dagen is eigenlijk gewoon te weinig, probeer er tóch drie van te maken.
 
Yah nu ik net ff heb getraind denk ik ook dat ik er gewoon drie dagen van MOET maken..want anders krijg ik afkickverschijnselen :p
 
Bij HIT trainingen wordt er in volume terug gegaan naar 2 trainingen per week (of nog minder).
 
Het ligt er wel aan wat de mogelijkheden met jouw dumbbells zijn (gewicht).
In principe heb ik thuis verstelbare dumbbells tot 24 kg. Ik heb zelf ook laatst zo'n drukte gehad met school dat ik maar twee keer per week naar de sportschool kon. Ik heb toen het volgende gedaan:
Lower Body:
- Squat
- Deadlift
- Leg Curl
- Leg Extension
- Calf raise
Upper Body
- Bench Press
- Incline Dumbbell Press
- Chinnen
- DB Row/Bent over Row
Thuis (verdelen over 2 dagen):
- Dumbbell Press (schouders)
- Front raises
- Side raises
- Hammercurl
- Dumbbell Curl
- Concentration Curl
- Triceps Extension
- Dips (tussen 2 plateaus)
- Eventueel nog wat flys/opdrukken 4 dagen na je borsttraining
 
Back
Naar boven