XXL Nutrition

Van 5x5 afstappen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KillTheNoise

Cool Novice
Lid geworden
20 mei 2016
Berichten
78
Waardering
13
Lengte
1m95
Massa
93kg
Hey iedereen,
Ben nu iets meer dan twee weken bezig met mijn 5x5 variant van Stronglifts. Alleen vind ik dit schema niet leuk, het zal vast wel effectief zijn maar ik vind zo weinig oefeningen per x dat ik train niet erg boeiend. Ik heb binnenkort als het allemaal goed loopt al vroeg vakantie en dus veel tijd om te trainen en dus waag ik een gok om het hier te vragen.

Wat vinden jullie van deze 4-days split? http://forum.bodynet.nl/trainingsschemas/52281-lb-ub-massa-trainingsschema.html

Kwam hem ergens op het forum tegen en hij leek me zelf wel goed, ik pas wel een aantal dingetjes aan

Mvg,
 
Prima ub/lb .Zolang je progressive overload (elke training meer gewicht/reps) gebruikt is het een prima alternatief.
 
En hoe raad je aan om de gewichten hier te pakken? Als ik bij 5x5 begon met de benchpress , met opwarm setjes dus makkelijk 8 setjes in totaal, pak waren mijn triceps al helemaal kapot om daarna nog andere oefeningen te doen, laat staan het in balans houden van de dumbbell press
 
Rustig low rep opwarmen. Werksetjes op een bepaald gewicht doen. Volgende training doe je +2,5kg op je werksetjes. Bij compounds zoals Bench, overhead press,deadlift, squat, pullup en bb row bijvoorbeeld. De overige oefeningen gewoon lekker op gevoel doen.
 
Hey iedereen, ik ga verder in deze thread want het lijkt me onnodig om een nieuwe thread aan te maken voor dit.

Het schema wat in de eerste post is gelinkt bevalt me goed, echter heb ik sommige oefeningen er wel uitgehaald omdat deze mij niet bevallen / ik deze liever niet wil doen.

Het ziet er nu als volgt uit: zie bijlage

Wat is jullie mening over hoe dit schema er nu uitziet?
 

Bijlagen

  • Schema.doc
    28 KB · Weergaven: 61
Ziet er redelijk uit. Al zou ik persoonlijk op legs 2 frontsquats er uit halen, en daarvoor gewoon reguliere squats doen.

Ook doe je te weinig rug tov borst. Ook zou ik persoonlijk een CGBP vervangen voor een andere tricep oefening. Pushdowns oid.
 
hoxyz
Thx voor de info! Heb je nog een goede rug oefening? Want lijkt me dat ik met de T-Bar Row en de Barbell Row al veel rug pak
CGBP snap ik sowieso niet dat diegene hem in het schema heeft gedaan, uitleg volgt:

Altijd als ik bij 5x5 SL begon met de Benchpress, was ik al kapot, ik deed soms daarna nog extra een paar setjes incline dumbbell presses, maar dit ging gewoon niet, mijn armen gingen helemaal trillen en ik kon de dumbbells nauwelijks onder controle houden, hoe komt dit? Naar mijn idee doe ik de oefening goed met mijn borst vooruit en schouderbladen ingetrokken etc.
 
Laatst bewerkt:
Thx voor de info! Heb je nog een goede rug oefening? Want lijkt me dat ik met de T-Bar Row en de Barbell Row al veel rug pak
CGBP snap ik sowieso niet dat diegene hem in het schema heeft gedaan, uitleg volgt:

Altijd als ik bij 5x5 SL begon met de Benchpress, was ik al kapot, ik deed soms daarna nog extra een paar setjes incline dumbbell presses, maar dit ging gewoon niet, mijn armen gingen helemaal trillen en ik kon de dumbbells nauwelijks onder controle houden, hoe komt dit? Naar mijn idee doe ik de oefening goed met mijn borst vooruit en schouderbladen ingetrokken etc.

Triceps die wat achter loopt?
 
Triceps die wat achter loopt?
Dit antwoord heb ik al een keer voorbij zien komen ja, weetje wat ik hier aan kan verbeteren? Ik heb nu al in elke trainingsweek minimaal 2x de pushdown verwerkt en mn tricep brandt elke keer goed na deze oefening, ging ook van 15 naar 20kg, maar blijft toch achterlopen?
 
Dit antwoord heb ik al een keer voorbij zien komen ja, weetje wat ik hier aan kan verbeteren? Ik heb nu al in elke trainingsweek minimaal 2x de pushdown verwerkt en mn tricep brandt elke keer goed na deze oefening, ging ook van 15 naar 20kg, maar blijft toch achterlopen?

is dit de enige oefening voor de triceps die je doet?

Dippen,small bench press, small pompen,overhead extension,skull crushers enzoverder.....
 
Rust je genoeg tussen oefeningen en sets? Heb je weken de tijd genomen om te wennen aan die trainingen in hun geheel?
 
is dit de enige oefening voor de triceps die je doet?

Dippen,small bench press, small pompen,overhead extension,skull crushers enzoverder.....
Dit is de enige ja, omdat ik een iets andere variant van 5x5 SL deed , deed ik niet veel andere oefeningen
 
Rust je genoeg tussen oefeningen en sets? Heb je weken de tijd genomen om te wennen aan die trainingen in hun geheel?
Ik denk dat hier het probleem ligt ja, ik ga me vandaag aan de rusttijden van dit schema houden, kijken hoe het dan loopt
 
En wat vinden jullie ervan als ik de dagen omdraai, dus UB maandag , dinsdag legs , donderdag UB en vrijdag legs?
Of loopt het dan niet zoals het moet?
 
Lat pulldown, pullups, machine row etc etc. Omdraaien kan prima
 
De groep mensen die achterlopende arm spieren hebben zijn altijd de mensen die armen trainen.
Doe dat nou eens niet (voor de naturel bb'ers) !! je armen krijgen genoeg te voortduren tijdens de rug en borst oefeningen.
Extra arm oefeningen zijn overbodig zorgen alleen maar voor overtraining en blessures en daarom groeien ze niet.

precies hetzelfde als wanneer je squats en deadlifts doet, je geen extra buik, shrugs en onderarm training nodig hebt.
Because deze spiergroepen groepen pak je al tijdens je squats en deadlifts.
 
De groep mensen die achterlopende arm spieren hebben zijn altijd de mensen die armen trainen.
Doe dat nou eens niet (voor de naturel bb'ers) !! je armen krijgen genoeg te voortduren tijdens de rug en borst oefeningen.
Extra arm oefeningen zijn overbodig zorgen alleen maar voor overtraining en blessures.

precies hetzelfde als wanneer je squats en deadlifts doet, je geen extra buik, shrugs en onderarm training nodig hebt.

Er zijn ook mensen die veel bi trainen en hun tris verwaarlozen.
 
Er zijn ook mensen die veel bi trainen en hun tris verwaarlozen.
je kan je bi en tri niet verwaarlozen als je borst en rug oefeningen goed uitvoerd (full range)
Ga je halve reps op de benchpress doen bijvoorbeeld... tja...
 
De groep mensen die achterlopende arm spieren hebben zijn altijd de mensen die armen trainen.
Doe dat nou eens niet (voor de naturel bb'ers) !! je armen krijgen genoeg te voortduren tijdens de rug en borst oefeningen.
Extra arm oefeningen zijn overbodig zorgen alleen maar voor overtraining en blessures en daarom groeien ze niet.

precies hetzelfde als wanneer je squats en deadlifts doet, je geen extra buik, shrugs en onderarm training nodig hebt.
Because deze spiergroepen groepen pak je al tijdens je squats en deadlifts.
Ik vind op een Ub/ dag 1 tricep en 1 oefening wel op zijn plaats naast borst en rug tbh.
 
Door verschillende meningen dat 5x5 toch echt het beste is voor een beginner, maar daarnaast ik toch 4 dagen wil trainen, heb ik geprobeerd de balans te vinden tussen 4 dagen UB/LB en de goede compounds + een aantal isolatie

Zie bijlage
 

Bijlagen

  • Schema 4 dagen.docx
    13,2 KB · Weergaven: 73
Back
Naar boven