AndroidHealthClinic

Van 5x5 afstappen?

Bezoekers in dit topic

Ziet er prima uit. Persoonlijk zou ik de isolatie iets meer omhoog gooien (4x10 oid) maar dat komt omdat ik de pomp lekker vind.

Overigens, pin je niet vast op die 2 min rust tijd. Als je compounds zwaar gaan, kan je prima 5 minuten, of heck 10 minuten rusten. Zolang je je rep target maar haalt.
 
hoxyz
Wat zijn precies de isolatie oefeningen hier? Als ik het goed begrijp zijn dat in dit geval: Leg Curl , Calf Raise , Hammer Curl (of andere Bicep Curl variant) en de Tricep Pushdown toch? Dan ga ik die naar 4x10 brengen, thanks!

Die 2 minuten zijn voor mij meer richtlijnen, gisteren bij mijn UB1 training had ik (meer dan) genoeg aan 2 minuten rust, compounds zoals squat , oh press en benchpress zal ik zeker wel de 2 minuten nodig hebben, maar bij de Leg Press bijvoorbeeld heb ik wellicht al genoeg aan 1 minuut. Tot nu toe kan ik het zelf wel redelijk aanvoelen hoeveel tijd ik nodig heb. Dit zijn dus meer richtlijnen

En als ik de 'grote compounds' dus Squat, Deadlift, BenchPress, Row en Overhead Press 5x5 doe, wat doe ik dan met de overige compounds: T-Bar Row, Leg Press, CGBP enz? Op 3x8 houden of ook naar 5x5? Zo ja, duurt mijn training dan niet veel te lang?
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn de isolatie oefeningen inderdaad. Rust op isolatie heb ik zelf ook van 30-60sec. COmpounds zijn nu nog makkelijk, maar over 10 weken niet meer als je elke week +2,5kg doet.

Ik zou gewoon zorgen dat jij je focust opt de grote comounds, die rep targets wil je halen. En de rest doe je gewoon een beetje op gevoel. Zo doe ik de ene keer t-bar row 4x6, 3x8,5x10. Ik noem maar wat. Het gaat er meer om dat jij je compounds goed haalt.

Scroll anders een een pagina of 10-15 (veel gelul :o) door mijn log, en dan zie je wat ik met compounds en isolatie werk doe.
 
hoxyz
Ik ben op het moment wel aan het cutten, gaat dit schema wel redelijk samen met een cut?
 
Ik ben pas net met m'n eerste bulk ooit begonnen, kom net uit een twee jarige cut. Squat is van 40 naar 130 gegaan, dus ja kan prima
 
Ik zou de Hammer Curl er uit halen en de barbell Curl ervoor in de plaats nemen.

De pomp vindt ik net iets lekkerder en ik meen dat de Hammer curl zich in eerste instantie richt op de onderarmen en niet de biceps.
 
Hammer curl is prima overal oefening. Ene dag jammer, andere bb is prima
 
hoxyz C0R3
In t schema staat Hammer Curl maar eigenlijk is t meer een variatie van verschillende bicepsoefeningen, de ene keer Barbell Curl, andere keer EZ Curl, week erop weer Hammer Curl etc
 
Back
Naar boven