MuscleMeat

van 5x5 naar 3x6-8 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Markdeberg

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2020
Berichten
55
Waardering
14
Lengte
1m82
Massa
75kg
Hoi allen,

Ik ben begin dit jaar begonnen met krachttraining, en het bevalt me goed, ondanks dat de progressie matig is.

Tot nu toe heb ik me gehouden aan een 5x5 schema met relatief weinig oefeningen (3 compound oefeningen per dag, waaronder elke dag squatten etc.) . (zie HIER voor dat schema)
Dit schema bestaat dus uit weinig oefeningen waardoor ik niet het idee heb dat ik voldoende doe.

Nu wil ik overstappen naar een wat breder schema, met meer oefeningen. Gezien een druk leven lukt het niet om meer dan 3x per week te sporten met dagen rust er tussen, dus heb ik voor gekozen om 3x per week te blijven trainen (ma, wo & vrij).

Ik train thuis, waar ik beschik over een roeimachine, bench-(press), squat rack & dumbells.

Wat vinden jullie van het volgende schema? Is dit een juist indeling, of zouden jullie andere oefeningen toegeven/wisselen.
p.s meeste gewichten moet ik nog toeven

Ik zie graag jullie mening!

Split schema, 3x per week.
Maandag:Woensdag:Vrijdag:
Benen & CoreRug & BicepsChest, Schouders & Triceps
OefeningSets x RepsGewichtOefeningSets x RepsGewichtOefeningSets x RepsGewicht
Squat3 x 6-870 KgDeadlift3 x 6-880 KgBench Press3 x 6-860 Kg
Dumbell Lunge3 x 6-8Barrelbel Row3 x 6-840 KgIncline Dumbell Press3 x 6-8
Stiff-leg Deadlift3 x 6-8Inverted Row3 x 6-8Dumbell Fly3 x 6-8
Calf Raise3 x 6-8Dumbell Bent Over Row3 x 6-8Overhead Press3 x 6-8
Plank3 x 30-60sxBarebell Curl3 x 6-8Dumbell Lateral Raise3 x 6-8
Crunch3 x 15xHammer Curl3 x 6-8Skullcrusher3 x 6-8
Barbell Close Grip Bench Press3 x 6-8
 
Ik zou full body doen. Je moet elke spiergroep twee keer per week trainen voor resultaat. 3x full body zou beter moeten werken dan een split zoals dit.
 
Ik train ook thuis, voordeel daarvan is dat je kunt trainen wanneer je wilt. Sta 's ochtends een uur vroeger en je kunt makkelijk 6x per week trainen. Dan kun je dit schema 2x per week doen en zo alle spiergroepen 2x pakken in de week.
In het begin misschien even wennen, maar daarna is het een fijn gevoel dat je 's ochtends vroeg je training er al op hebt zitten.
 
Ik train ook thuis, voordeel daarvan is dat je kunt trainen wanneer je wilt. Sta 's ochtends een uur vroeger en je kunt makkelijk 6x per week trainen. Dan kun je dit schema 2x per week doen en zo alle spiergroepen 2x pakken in de week.
In het begin misschien even wennen, maar daarna is het een fijn gevoel dat je 's ochtends vroeg je training er al op hebt zitten.

De meeste sportscholen zijn 24/7 open. Het voordeel hiervan is dat er veel meer appatatuur staat en dat het geen ruimte in beslag neemt. Verder minder afleiding en betere focus.
 
De meeste sportscholen zijn 24/7 open. Het voordeel hiervan is dat er veel meer appatatuur staat en dat het geen ruimte in beslag neemt. Verder minder afleiding en betere focus.

Het heeft geen zin om apparaten te hebben staan die je niet gebruikt. Thuis schaf je exact aan wat je nodig hebt. Hoezo minder afleiding en betere focus? Meer irritatie en frustratie zal je bedoelen.
 
Dan meest belangrijke punt; geen lekkere wijven in je homegym(of als je geluk hebt 1´tje, maar je wil ook wel eens verandering van spijs).
 
Het heeft geen zin om apparaten te hebben staan die je niet gebruikt. Thuis schaf je exact aan wat je nodig hebt. Hoezo minder afleiding en betere focus? Meer irritatie en frustratie zal je bedoelen.

Klopt. Ik spreek dan ook voor mijzelf en niet voor een kale papzak die niet eens in Nederland woont.

Thuis ben ik geneigd om in mijn rust nog ff dit of dat te doen. Schiet niet op. Verder kom ik in de gym makkelijker in de mood.
Ja ik kan mijzelf ook irriteren aan anderen in de gym, maar ergens vind ik het ook wel entertainment. Verder ben ik graag onder de mensen, altijd maar thuis in een hokje trainen vind ik maar saai.
 
Klopt. Ik spreek dan ook voor mijzelf en niet voor een kale papzak die niet eens in Nederland woont.

Thuis ben ik geneigd om in mijn rust nog ff dit of dat te doen. Schiet niet op. Verder kom ik in de gym makkelijker in de mood.
Ja ik kan mijzelf ook irriteren aan anderen in de gym, maar ergens vind ik het ook wel entertainment. Verder ben ik graag onder de mensen, altijd maar thuis in een hokje trainen vind ik maar saai.
Precies dit. Homegym's zijn voor autisten. Niets leuker dan van die Gymshark twinks te domineren. Waarom zou je anders liften?

Qua wijven is het matig hier. Sommigen hebben wel goede ass, maar als ze omdraaien lijkt het wel net alsof het uit een horrorfilm komen lopen. Ik dacht dat alleen mannen met een lelijk gezicht probeerde te compenseren, maar fuck, vrouwen kunnen er ook wat van. Wat een grafbekken.
 
Klopt. Ik spreek dan ook voor mijzelf en niet voor een kale papzak die niet eens in Nederland woont.

Thuis ben ik geneigd om in mijn rust nog ff dit of dat te doen. Schiet niet op. Verder kom ik in de gym makkelijker in de mood.
Ja ik kan mijzelf ook irriteren aan anderen in de gym, maar ergens vind ik het ook wel entertainment. Verder ben ik graag onder de mensen, altijd maar thuis in een hokje trainen vind ik maar saai.

Niet iedereen heeft een klein hokje natuurlijk. Ik als goedverdienende ijscoman heb het natuurlijk wat ruimer, of ik de gemiddelde home gym zou trekken weet ik niet.

Vroeger was het entertainment in de gym. Die tijd is helaas voorbij nu iedereen op een telefoontje zit te staren met oordoppen in. Die vrouwen daar boeien me niet. Entertainment kwam vooral door de wazige figuren die er rondliepen.
 
Niet iedereen heeft een klein hokje natuurlijk. Ik als goedverdienende ijscoman heb het natuurlijk wat ruimer, of ik de gemiddelde home gym zou trekken weet ik niet.

Vroeger was het entertainment in de gym. Die tijd is helaas voorbij nu iedereen op een telefoontje zit te staren met oordoppen in. Die vrouwen daar boeien me niet. Entertainment kwam vooral door de wazige figuren die er rondliepen.

En wat heb je staan, 5 toestellen en wat gewichtjes? Voor iemand die alleen basic shit doet is dat natuurlijk voldoende.

Ja vroeger was alles beter. Tijd om dood te gaan.
 
Voor mij is het ook dat als ik thuis zou trainen ik het halfslachtig zou doen en trainingen niet afmaken enzo. Nu ben ik de drempel toch over, dan kan ik er maar beter mijn best gaan doen ofzo.

Ik heb in de lockdown wat geklooid thuis met dumbells, schoot echt niet op.
 
En wat heb je staan, 5 toestellen en wat gewichtjes? Voor iemand die alleen basic shit doet is dat natuurlijk voldoende.

Ja vroeger was alles beter. Tijd om dood te gaan.

Had van alles. latpulley, cablecross, powerrack, smith, low high pulley, legpress, vaste dumbbells.
Meer variatie bars en kabel zooi dan de gemiddelde gym. Moet nu wel 4 maanden even in kippenhokje trainen, alles staat in opslag.
 
Back
Naar boven