MuscleMeat

Van 65 naar 80 en terug naar 77kg

Bezoekers in dit topic

user12345

Novice
Lid geworden
5 feb 2022
Berichten
11
Waardering
6
Lengte
1m73
Massa
80kg
Ben de voorbije jaren verdikt van rond de 65kg naar 80 kg. Trainen deed ik in 2018 eventjes maar ben redelijk snel ermee gestopt. Sinds zomer 2021 intensief beginnen trainen.

Hier maakte ik mijn eerste topic op het hoogtepunt van men gewicht.

Ik ben na al de reacties serieus op mijn eten beginnen letten en ben nu al 3 maand aan het cutten. Ook het trainen heb ik meer dan anders gedaan.

Ben sindsdien een 3 tal kilo afgevallen maar het is niet gemakkelijk!

Bij deze enkel voor & na foto's:

Ik ben tevreden met de vooruitgang!

Bedankt!

Links: 27/4/22. Rechts: 2018

1.jpg

2.jpg

3.jpg




4.jpg


5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben na al de reacties serieus op mijn eten beginnen letten en ben nu al 3 maand aan het cutten. Ook het trainen heb ik meer dan anders gedaan.

Ben sindsdien een 3 tal kilo afgevallen maar het is niet gemakkelijk!
Er zit veel meer in dan in 3 maanden 3 kg kwijtraken.

Er gaat iets mis qua voeding, je bent waarschijnlijk minder consistent hierin en “schommelt” een beetje op en neer lijkt me met je gewicht.

Houd je jezelf elke dag aan je voeding schema mbt de aantal kcal? En hoeveel kcal eet je dan/macros?
 
Wat ak vraagt.
In je vorige topic had je een schema. Nu nog? Hou je je eraan?

Hoe train je?
 
Wat ak vraagt.
In je vorige topic had je een schema. Nu nog? Hou je je eraan?

Hoe train je?
Er zit veel meer in dan in 3 maanden 3 kg kwijtraken.

Er gaat iets mis qua voeding, je bent waarschijnlijk minder consistent hierin en “schommelt” een beetje op en neer lijkt me met je gewicht.

Houd je jezelf elke dag aan je voeding schema mbt de aantal kcal? En hoeveel kcal eet je dan/macros?


Mijn schema is momenteel dit:

Schermafbeelding 2022-04-27 214326.png


Tijdens de week hou ik me er echt aan. Maar in het weekend eet ik meestal pizza's en pita's. En een paar blikken Monster. En dan zie ik op maandagochtend het verschil wel.

Ik vind het te moeilijk om 7 op 7 me aan dat schema te houden en enkel water te drinken. Het voelt alsof ik niet meer kan genieten van het leven om continue mij op zo'n strak dieet te zetten. Ik ben ook gestopt met roken en dat is ook al weg uit mijn leven. Wat niet erg is, maar soms mis ik de smaak. Me dan ook afhouden van lekker vet eten op vrije dagen is momenteel te moeilijk. Sorry.

Heb ook de bedoeling niet om een bodybuilder te worden of heel erg fanatiek ermee bezig te zijn. Maar een gewoon goed fit, gespierd en liefst zo vetvrij als mogelijk lichaam is wel mijn doel.

Het gaat wel de goede richting op, maar het kan beter dat geef ik toe. Vooral het buikje.

En een echt trainingschema heb ik niet maar ik train altijd de ene dag borst/biceps en de andere dag schouders/rug/triceps. En soms benen/buik. Maar ik loop wel altijd 5km als ik gedaan ben met trainen. Dit weekend zelfs 10km omdat ik vol zat van de stress.

De oefeningen doe ik altijd in 4 setjes van 14 reps maar meestal totdat ik niet meer kan en alle energie op is.
 
Laatst bewerkt:
Met je weekenden doe je dus een groot deel van je schema teniet.
Een pizza en pita kan je ook in je schema inplannen.
2 pita broodjes is net zoveel kcal als 4 boterhammen.
Snij de pita door en beleg de 4 helften met wat rauwkost en je kippewit en wat huttenkase ofzo.
Maak je eten lekker. Vind je haver niet lekker pak ongezoete muesli of meng t met andere ontbijtgranen. Doe er wat kaneel of koekkruiden door.

Je rijst en olie is samen al 750 kcal.
Kan je ook 1x per week een kant en klare pizza voor nemen (de speciale met ham van lidl is 760 kcal) eet je groente erbij en t kan best een keer. Past t nog een beetje in je macros ook.

Bak een x biefstuk ipv kip.
Voor die rijst van 525 kcal kan je ook ovenfriet pakken. 150 kcal per 100 gram dus 3 ons in de airfryer. Kan je nog wat ketchup of frietsaus erbij nemen ook.

Er kan best veel in een eetschema om t uithoudbaar te maken.
 
Met je weekenden doe je dus een groot deel van je schema teniet.
Een pizza en pita kan je ook in je schema inplannen.
2 pita broodjes is net zoveel kcal als 4 boterhammen.
Snij de pita door en beleg de 4 helften met wat rauwkost en je kippewit en wat huttenkase ofzo.
Maak je eten lekker. Vind je haver niet lekker pak ongezoete muesli of meng t met andere ontbijtgranen. Doe er wat kaneel of koekkruiden door.

Je rijst en olie is samen al 750 kcal.
Kan je ook 1x per week een kant en klare pizza voor nemen (de speciale met ham van lidl is 760 kcal) eet je groente erbij en t kan best een keer. Past t nog een beetje in je macros ook.

Bak een x biefstuk ipv kip.
Voor die rijst van 525 kcal kan je ook ovenfriet pakken. 150 kcal per 100 gram dus 3 ons in de airfryer. Kan je nog wat ketchup of frietsaus erbij nemen ook.

Er kan best veel in een eetschema om t uithoudbaar te maken.

Ik weet het ik moet iets veranderen in het weekend aan men voeding maar ook dat ik nog een beetje kan genieten van eten. Die blikken monster kan ik ook iets aan veranderen. De zero variant wellicht.

Je tips zijn goed zal ik eens over nadenken.

Ook verbrand ik in het weekend bijna niks behalve als ik ga sporten. Werk tijdens de week in de logistiek en dat is continue fysiek werk. Heb dan echt nood aan 2 dagen rust in het weekend. Vooral voor mijn pols en rug, die doet soms wat lastig.

Ik ben al heel blij dat ik na mijn werk de energie en motivatie heb om 2 uur in de gym te sporten.

Maar toch wil het een periode echt eens proberen en dat vet kwijt te spelen om dan zodoende vetvrije massa te kweken.

Ik ben gelukkig op z'n minst al van dat bloated gezicht af vanwege die cut!
 
Je zou op de foto's moeten afgaan ipv op de weegschaal. Op foto drie zie je er beter uit. Voeding is enorm belangrijk maar ik zie niet iemand met wedstijdambities of een kuurder. Lekker genieten van je weekenden dat is echt de enige advies die ik je kan geven naast het blijven grinden in de gym.

Wat ga je doen elke dag steeds weer hetzelfde eten en exact op al je innamen tot de gram na meten? Tenzij je geen wedstrijd ambities hebt gewoon zo doorgaan en lekker grinden in de gym.

Ik ben inmiddels 30 en begon op mijn 14e. Als ik zo terug kijk naar alle adviezen van vroeger (bodynet bodyrecource, hier dutchbodubuilding en meer dan lijkt er weinig veranderd). Jammer. Geniet van je leven en keep grinding. Eten is een van de mooiste dingen in het leven.

Lekker elke dag koolvis en rijst eten nee dat is leven. 😅😅
 
Heb ook de bedoeling niet om een bodybuilder te worden of heel erg fanatiek ermee bezig te zijn. Maar een gewoon goed fit, gespierd en liefst zo vetvrij als mogelijk lichaam is wel mijn doel
Dan moet je toch vrij strikt zijn, anders wordt het niks (tenzij je de genen hebt die iedereen wil). Dat strikte wordt uiteindelijk je 'nieuwe normaal', dan denk je er nog nauwelijks bij na.
En wat marina1975 al zei, junkfood kun je incalculeren.
 
Je zou op de foto's moeten afgaan ipv op de weegschaal. Op foto drie zie je er beter uit. Voeding is enorm belangrijk maar ik zie niet iemand met wedstijdambities of een kuurder. Lekker genieten van je weekenden dat is echt de enige advies die ik je kan geven naast het blijven grinden in de gym.

Wat ga je doen elke dag steeds weer hetzelfde eten en exact op al je innamen tot de gram na meten? Tenzij je geen wedstrijd ambities hebt gewoon zo doorgaan en lekker grinden in de gym.

Ik ben inmiddels 30 en begon op mijn 14e. Als ik zo terug kijk naar alle adviezen van vroeger (bodynet bodyrecource, hier dutchbodubuilding en meer dan lijkt er weinig veranderd). Jammer. Geniet van je leven en keep grinding. Eten is een van de mooiste dingen in het leven.

Lekker elke dag koolvis en rijst eten nee dat is leven. 😅😅
Niks mis met wat restricties zo nu en dan.
En zoiets makkelijks als frisdrank met suiker omzetten naar zero frisdrank moet je gewoon doen anders ben je echt een lul de behanger.
Als je iets wilt bereiken dan moet je aanpassen en cheat meals beter doseren.
 
En zoiets makkelijks als frisdrank met suiker omzetten naar zero frisdrank moet je gewoon doen anders ben je echt een lul de behanger.
Gewoon water en koffie :flexbiceps: altijd die zoete drankjes :roflol:.
Maar in het geval dat ts veel fris drinkt zou ik het niet zomaar vervangen door de light/zero versie, worden erg veel zoetstoffen. Zeker als je ook nog eens shakes met smaak, eiwitrepen etc nuttigt.
 
Gewoon water en koffie :flexbiceps: altijd die zoete drankjes :roflol:.
Maar in het geval dat ts veel fris drinkt zou ik het niet zomaar vervangen door de light/zero versie, worden erg veel zoetstoffen. Zeker als je ook nog eens shakes met smaak, eiwitrepen etc nuttigt.
Als gewicht dumpen je plan is. Is 1,5L cola (600+ kcal) vervangen voor 1,5L zero (15kcal) echt de makkelijkste stap ooit die je kunt zetten. Hoeft niet eens je gewoontes of wat dan ook om te gooien.
 
Gewoon water en koffie :flexbiceps: altijd die zoete drankjes :roflol:.
Maar in het geval dat ts veel fris drinkt zou ik het niet zomaar vervangen door de light/zero versie, worden erg veel zoetstoffen. Zeker als je ook nog eens shakes met smaak, eiwitrepen etc nuttigt.
Ik zou zeker aanraden om maximaal 1 monster te drinken. Zeker als je daarnaast ook nog koffie drinkt.
 
Als gewicht dumpen je plan is. Is 1,5L cola (600+ kcal) vervangen voor 1,5L zero (15kcal) echt de makkelijkste stap ooit die je kunt zetten. Hoeft niet eens je gewoontes of wat dan ook om te gooien.
Ben ik met je eens. Maar dagelijks 1,5 ltr lightprodukt + alle eventuele andere zoetstoffen is in mijn ogen ook niet goed. Dan liever een glas echte cola en wat havermout, rijst.. minder. Smaakt ook nog eens 10x beter
 
Ben ik met je eens. Maar dagelijks 1,5 ltr lightprodukt + alle eventuele andere zoetstoffen is in mijn ogen ook niet goed. Dan liever een glas echte cola en wat havermout, rijst.. minder. Smaakt ook nog eens 10x beter
Deel ik persoonlijk niet met je. Dat zoetstoffen zo schadelijk zijn voor je is voor zover ik weet al lang achterhaald. Volgens mij is het advies van het voedinscentrum dat je als 70kg volwassenen zo'n 4,7L aspartaan houdende frisdrank veilig kunt drinken op een dag.

Koolzuur vult goed, mensen hoeven er geen habits op aan te passen, light frisdrank zit niet stampvol suiker waardoor het nog meer honger geeft. In mijn ogen is light frisdrank met koolzuur zelfs best een waardevolle tool om mee te spelen in een cut, je kunt er stiekem je honger vrij goed mee bestrijden zonder dat je, zoals bij cola, per glas 100-200kcal naar binnen werkt. Vind wel dat je op moet letten met de cafeïne houdende drankjes, aangezien je dan in no-time ver boven de 500ml cafeïne komt per dag.

Natuurlijk zal mijn voorkeur ook altijd uit gaan naar frisdrank vervangen voor water. Maar als je veel dingen in mensen hun eetpatroon aan wilt passen vergt dat vaak iedere keer wat werk, alle vloeibare kcal vervangen voor light frisdrank is daarentegen een stap die voor de meeste mensen moeiteloos gaat. Ze moeten een paar dagen lichtjes wennen aan de smaak... That's all.

En tsja de discussie over "is in mijn ogen ook niet goed", wat zal er ongezonder zijn? Een paar liter drankjes op een dag met minimale hoeveelheden zoetstoffen omdat dat spul zoveel zoeter is dan suiker? Of een flinke welvaartspens omdat je 600-1000kcal iedere dag aan frisdrank nuttigt?
 
Een paar dagen lichtjes wennen? Spreek aub voor jezelf. Ik heb het echt geprobeerd, red Bull zonder suiker, cola zero en noem het maar op. Dat het niet schadelijk is ga ik niet eens over discussiëren want ik geloof je zo. Het is echter smerig en dat is echt heel extreem zacht uitgedrukt voor mij. Paar van xxl geprobeerd en weet kotsneigingen. Al die zoetstoffen geven mij de neiging om te braken. Aan de andere kant heb ik gezegd dat je een beetje moet kunnen genieten van je leven. Geen 1.5 liter cola dagelijks achterover slaan lol.

Ik krijg trouwens ook veel pre workout producten ed niet weg vanwege de zoetstoffen. Echt gigantisch smerig en niet enkel neiging om te braken maar daadwerkelijk ook overgeven vaak. Wellicht ben ik dan een van de weinige die allergisch is voor al die zoetstoffen.
 
Deel ik persoonlijk niet met je. Dat zoetstoffen zo schadelijk zijn voor je is voor zover ik weet al lang achterhaald. Volgens mij is het advies van het voedinscentrum dat je als 70kg volwassenen zo'n 4,7L aspartaan houdende frisdrank veilig kunt drinken op een dag.

Koolzuur vult goed, mensen hoeven er geen habits op aan te passen, light frisdrank zit niet stampvol suiker waardoor het nog meer honger geeft. In mijn ogen is light frisdrank met koolzuur zelfs best een waardevolle tool om mee te spelen in een cut, je kunt er stiekem je honger vrij goed mee bestrijden zonder dat je, zoals bij cola, per glas 100-200kcal naar binnen werkt. Vind wel dat je op moet letten met de cafeïne houdende drankjes, aangezien je dan in no-time ver boven de 500ml cafeïne komt per dag.

Natuurlijk zal mijn voorkeur ook altijd uit gaan naar frisdrank vervangen voor water. Maar als je veel dingen in mensen hun eetpatroon aan wilt passen vergt dat vaak iedere keer wat werk, alle vloeibare kcal vervangen voor light frisdrank is daarentegen een stap die voor de meeste mensen moeiteloos gaat. Ze moeten een paar dagen lichtjes wennen aan de smaak... That's all.

En tsja de discussie over "is in mijn ogen ook niet goed", wat zal er ongezonder zijn? Een paar liter drankjes op een dag met minimale hoeveelheden zoetstoffen omdat dat spul zoveel zoeter is dan suiker? Of een flinke welvaartspens omdat je 600-1000kcal iedere dag aan frisdrank nuttigt?
Ik ben ook niet neutraal hierin, bijna tien jaar in de frisdrankenindustrie gewerkt. Koolzuur houd ik niet binnen, elke slok minimaal twee keer flink boeren:(.
Af en toe een ijskoud blikje pepsi vind ik wel lekker maar dan houdt t ook op
 
Back
Naar boven