MuscleMeat

Van 70kg naar 80kg (bulk)

Bezoekers in dit topic

Davenger

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
1 nov 2014
Berichten
795
Waardering
72
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Hey,

Ik was ergens in 2014 begonnen met fitness met vriend, maar we zijn daarna lang gestopt en daarna weer begonnnen. We waren serieus bezig met voeding maar hadden het verkeerde trainingsschema (trainingsschema van Layne Norton) wat niet voor beginners is, maar we wilden vaak 5x per week fitnessen. Daarna zijn we lang gestopt en daarna hebben we een aantal maanden ICF 5x5 gedaan, waarbij ik bijna geen resultaten boekte (wel in gewicht) maar niet kwa spieren vond ik. Ik vond dat er te weinig massa training was en het op kracht gericht was (wat me eigenlijk niet zoveel boeit) ik wil gewoon goede fysiek. Dus heb ik na die maanden een Push/Pull schema gemaakt met iemand van deze site (4 dagen in de week) waar ik zelf keuze had welke oefeningen ik ongeveer wilde kiezen. En daarbij heb ik voor mijn gevoel veel meer resultaat mee dan die 2 maanden ICF 5x5 dus wil ik mooi doorgaan met Push/Pull schema. Ben van 69kg naar 80kg gegaan in totaal, want ik woog na een jongerenvakantie in deze zomer 69kg.

Hier zijn een aantal foto's: (Kijk naar titel van foto's)
- Wat vinden jullie van de genetics?
- Wat denken jullie dat m'n vetpercentage is?
- Wat denken jullie van de vooruitgang nu..

Bedankt!!

Foto van armen ergens midden 2014.jpg


Zijkant Voorkant Flex 2014.jpg


September 8 (2015) Side Pic.jpg


Oktober 16 (2015) Front Pic.jpg


Oktober 19 (2015) Front Pic Selfie.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog een aantal foto's:

October 16 (2015) Back Pic.jpg


October 16 (2015.) Back Picture.jpg


Oktober 16 (2015.) Front Pic.jpg
 
zou toch een heel ander fysiek verwachten bij 1,84 80kg 9%
 
Het is
zou toch een heel ander fysiek verwachten bij 1,84 80kg 9%
Het is echt geen 9% meer daarom de vraag wat jullie denken dat het is.. Heb ik gewoon kut genetics?
 
volgens mij oog ik groter, en ik ben lichter dan jij
 
Ik vind dat je voortgang niet zo spectaculair is, oppevlakkig gezien.
Je geeft aan dat je 11 kilo bent aangekomen, maar waar je die 11 kilo bent aangekomen is voor mij niet duidelijk.

Daarnaast denk ik dat je vetpercentage in de 12-14% range zit, je hebt namelijk weinig definitie voor iemand met jouw gewicht.
Kan ook liggen aan het feit dat je amper massa hebt though.

Als je aankomt, maar geen massa aanmaakt moet er toch iets mis zijn met je trainingsmethode. ICF is natuurlijk een krachttraining schema, overstappen naar een push/pull schema kan helpen mits je dit goed uitvoert. Misschien een idee om je training schema te uploaden voor meer feedback. ;)
 
Ik vind dat je voortgang niet zo spectaculair is, oppevlakkig gezien.
Je geeft aan dat je 11 kilo bent aangekomen, maar waar je die 11 kilo bent aangekomen is voor mij niet duidelijk.

Daarnaast denk ik dat je vetpercentage in de 12-14% range zit, je hebt namelijk weinig definitie voor iemand met jouw gewicht.
Kan ook liggen aan het feit dat je amper massa hebt though.

Als je aankomt, maar geen massa aanmaakt moet er toch iets mis zijn met je trainingsmethode. ICF is natuurlijk een krachttraining schema, overstappen naar een push/pull schema kan helpen mits je dit goed uitvoert. Misschien een idee om je training schema te uploaden voor meer feedback. ;)
Hier is mijn log: https://forum.bodybuilding.nl/topics/davengers-traininglog.389200/page-3

Bedankt!
 
volgens mij oog ik groter, en ik ben lichter dan jij
Geen idee hoe ik 80kg weeg en nogsteeds geen verschil te zien is, alleen m'n vetpercemtage is denk ik een klein beetje gestegen
 
Geen idee hoe ik 80kg weeg en nogsteeds geen verschil te zien is, alleen m'n vetpercemtage is denk ik een klein beetje gestegen

Je trainingschema is oke, k zie dat je deze maand pas bent begonnen met push/pull. Als je voeding op orde is en je zo blijft trainen zul je binnen een maand of twee resultaat beginnen te zien aan je lichaam. Post dan weer eens foto's om te vergelijken.
;)
 
Je trainingschema is oke, k zie dat je deze maand pas bent begonnen met push/pull. Als je voeding op orde is en je zo blijft trainen zul je binnen een maand of twee resultaat beginnen te zien aan je lichaam. Post dan weer eens foto's om te vergelijken.
;)
Bedankt! Moet ik dan weer n topic makek of deze bewerken? Ik had me voedingsschema hierook op gepost, en die bleek in orde te zijn :) Toch vind ik het raar dat ik zoveel ben aangekomen en geen tot weinig verschil zie.
 
Bedankt! Moet ik dan weer n topic makek of deze bewerken? Ik had me voedingsschema hierook op gepost, en die bleek in orde te zijn :) Toch vind ik het raar dat ik zoveel ben aangekomen en geen tot weinig verschil zie.
Kan gewoon hier, lekker gemotiveerd door gaan hoor! :)
 
Bedankt! Moet ik dan weer n topic makek of deze bewerken? Ik had me voedingsschema hierook op gepost, en die bleek in orde te zijn :) Toch vind ik het raar dat ik zoveel ben aangekomen en geen tot weinig verschil zie.

Heb je voedingschema bekeken en ik zie dat je veel brood eet, zelfs als avondeten. Probeer eens wat zilvervlies rijst of volkoren pasta toe te voegen aan je dieet. Dit bevat waardevolle mineralen, vezels en andere voedingstoffen die je spieren nodig hebben om te groeien. Daarnaast denk ik dat het misschien ook zou helpen om jezelf te verdiepen in hypertrofie. http://sport.infonu.nl/overige-sport/90441-starten-met-krachttraining-hypertrofie-training.html
 
Heb je voedingschema bekeken en ik zie dat je veel brood eet, zelfs als avondeten. Probeer eens wat zilvervlies rijst of volkoren pasta toe te voegen aan je dieet. Dit bevat waardevolle mineralen, vezels en andere voedingstoffen die je spieren nodig hebben om te groeien. Daarnaast denk ik dat het misschien ook zou helpen om jezelf te verdiepen in hypertrofie. http://sport.infonu.nl/overige-sport/90441-starten-met-krachttraining-hypertrofie-training.html
Daar zat ik zelf ook aan te denken, ik ga binmekort weer een nieuw voedingsschema posten wat die ik nu heb is die van toen ik 73kg woog. Zilvervliesrijst hoe maak je dat klaar, en dan gewoon in avond eten ipv die boterhammen voor de kwark die ik als laatste eet op een dag?
Hypertrofie heb ik al wat over gehoord: reps tussen 8-12 voor spiergroei dat doe ik al in m'n trainingsschema voor het grote deel.

Dus ik moet eerst op bv Push dag 1 eerst Triceps doen dan schouders en dan borst? Ipv andersom van groot naar kleinere spiergroepen? Dan ga ik dat morgen gelijk proberen.

En moet ik de bentoverrow/squat/benchpress/overheadpress zwaar doen (3x5/5x5) of op massa (3/4x8-12)
 
Daar zat ik zelf ook aan te denken, ik ga binmekort weer een nieuw voedingsschema posten wat die ik nu heb is die van toen ik 73kg woog. Zilvervliesrijst hoe maak je dat klaar, en dan gewoon in avond eten ipv die boterhammen voor de kwark die ik als laatste eet op een dag?
Hypertrofie heb ik al wat over gehoord: reps tussen 8-12 voor spiergroei dat doe ik al in m'n trainingsschema voor het grote deel.

Dus ik moet eerst op bv Push dag 1 eerst Triceps doen dan schouders en dan borst? Ipv andersom van groot naar kleinere spiergroepen? Dan ga ik dat morgen gelijk proberen.
Zilvervlies rijst maak je klaar net als alle andere rijst. Staat ook aangegeven op de verpakking. Wanneer je dit eet mag je zelf bepalen, maar in de avond lijkt me geen slecht idee.

Hypertrofie is een begrip dat meer omvat dan slechts "8-12 reps doen". Het is het gehele proces dat de spiergroei bevordert en wanneer je dit begrijpt zul je ook begrijpen waarom je niet groeit in massa.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit en zie wat de resultaten zijn, experimenteer en doe onderzoek. Dat is de enige manier waarop je zeker weet wat werkt en wat niet.
 
Zilvervlies rijst maak je klaar net als alle andere rijst. Staat ook aangegeven op de verpakking. Wanneer je dit eet mag je zelf bepalen, maar in de avond lijkt me geen slecht idee.

Hypertrofie is een begrip dat meer omvat dan slechts "8-12 reps doen". Het is het gehele proces dat de spiergroei bevordert en wanneer je dit begrijpt zul je ook begrijpen waarom je niet groeit in massa.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit en zie wat de resultaten zijn, experimenteer en doe onderzoek. Dat is de enige manier waarop je zeker weet wat werkt en wat niet.
Dus: Triceps - Schouders en dan borst op pushdag?
 
- 4 dagen per week (push/pull)
- oefeningen uitvoeren met perfecte form
- minimaal 4 sets (6-12reps)
- Eerst kleine spiergroepen dan de grotere spiergroepen (bv: triceps - schouders - borst)
Massa sets (licht) 1-2min pauze
Zwaardere sets 2-3min pauze

Dus zo?
 
Laatst bewerkt:
- 4 dagen per week (push/pull)
- oefeningen uitvoeren met perfecte form
- minimaal 4 sets (6-12reps)
- Eerst kleine spiergroepen dan de grotere spiergroepen (bv: triceps - schouders - borst)
Massa sets (licht) 1-2min pauze
Zwaardere sets 2-3min pauze

Dus zo?

Je kan de omgekeerde volgorde proberen, van klein naar groot maar velen hebben daar geen of weinig baat bij.
Als je naar bankdrukken kijkt, het overgrote deel van de trainee gebruiken bijvoorbeeld teveel schouder en triceps bij het bankdrukken en te weinig borst. Als dan de triceps en schouders al leeg zijn krijg je amper nog gewicht omhoog met bankdrukken en dergelijke.

Zo lang rust zou ik niet doen. 30 tot 45 max 60 seconden op alle oefeningen is zat. Volblazen die spieren en door stampen met flinke gewichten.
 
Je kan de omgekeerde volgorde proberen, van klein naar groot maar velen hebben daar geen of weinig baat bij.
Als je naar bankdrukken kijkt, het overgrote deel van de trainee gebruiken bijvoorbeeld teveel schouder en triceps bij het bankdrukken en te weinig borst. Als dan de triceps en schouders al leeg zijn krijg je amper nog gewicht omhoog met bankdrukken en dergelijke.

Zo lang rust zou ik niet doen. 30 tot 45 max 60 seconden op alle oefeningen is zat. Volblazen die spieren en door stampen met flinke gewichten.
Haha isgoed! Ik twijfelde al over om eerst de kleine spieren te doen en dan de grote, dus dat hoeft niet perse. Dus de trainingen (van me log) zijn gewoon goed?
 
Ik vind persoonlijk dat je altijd met groot moet beginnen. Als je enigzins vermoeid compounds gaat doen, is de kans op blessures ook aanwezig. Van groot naar klein vind ik persoonlijk het chillst. Pak je minder dan 5hh dan zou ik 2-3 minuten rust doen. Alles boven de 6hh kan makkelijk op 60-90 seconden max.
 
ik vind het raar dat je 80kg weegt en kleiner bent dan ik, ik word vaak zwaarder geschat dan ik ben, waar ligt dit aan?
 
Back
Naar boven