XXL Nutrition

Van Basten haalt van bommel terug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

haha strakke actie, gelijk hebben ze!
 
Ze hebben inderdaad gelijk. Had het er toevallig van de week nog over dat ik als ik Van Nistelrooij was, mooi zou weigeren. Goed om te zien dat ze dat ook doen, geeft een soort van rechtvaardigheidsgevoel vind ik.
 
Hij is wel één van de enige die niet meteen met de stemmingmakerij mee doet. Van Basten wordt telkens verweten dat hij pro Ajax is maar het team dat op het wk naar huis werd gestuurd in de 8ste finale stond precies 1 Ajacied (Sneijder) in de basis, en 1 speler met een Ajax-achtergrond (Van der Sar). Zelfs Van Nistelrooy betichtte Van Basten ervan niet integer te zijn. Ik neem aan dat je het verhaal wel kent over de grap die hij vertelde op de training. Dat Van Basten Huntelaar of de Griek "als-ie-maar-raak-is" (doelend op Ajax-speler Charisteas natuurlijk) in wou laten vliegen. Behoorlijk respectloos voor de coach bij wie hij ondanks dat hij al maanden bij Man U uit de gratie was geraakt nog onvoorwaardelijk eerste spits was op het WK. Pas na 3 belabberde wedstrijden werd hij eruit gehaald. Als toppunt vond Van Nistelrooy ook nog dat hij tegen Ivoorkust goed had gespeeld.

Hij en Van Bommel zijn echt ongelooflijk de hemel in geschreven de laatste paar jaren door gebrek aan écht Nederlands talent. Gelukkig komt er weer een talentvolle lichting aan.
 
Hij is wel één van de enige die niet meteen met de stemmingmakerij mee doet. Van Basten wordt telkens verweten dat hij pro Ajax is maar het team dat op het wk naar huis werd gestuurd in de 8ste finale stond precies 1 Ajacied (Sneijder) in de basis, en 1 speler met een Ajax-achtergrond (Van der Sar). Zelfs Van Nistelrooy betichtte Van Basten ervan niet integer te zijn. Ik neem aan dat je het verhaal wel kent over de grap die hij vertelde op de training. Dat Van Basten Huntelaar of de Griek "als-ie-maar-raak-is" (doelend op Ajax-speler Charisteas natuurlijk) in wou laten vliegen. Behoorlijk respectloos voor de coach bij wie hij ondanks dat hij al maanden bij Man U uit de gratie was geraakt nog onvoorwaardelijk eerste spits was op het WK. Pas na 3 belabberde wedstrijden werd hij eruit gehaald. Als toppunt vond Van Nistelrooy ook nog dat hij tegen Ivoorkust goed had gespeeld.

Hij en Van Bommel zijn echt ongelooflijk de hemel in geschreven de laatste paar jaren door gebrek aan écht Nederlands talent. Gelukkig komt er weer een talentvolle lichting aan.
Naar welk wk heb jij gekeken?
 
Ik neem aan dat je het verhaal wel kent over de grap die hij vertelde op de training. Dat Van Basten Huntelaar of de Griek "als-ie-maar-raak-is" (doelend op Ajax-speler Charisteas natuurlijk) in wou laten vliegen. Behoorlijk respectloos voor de coach bij wie hij ondanks dat hij al maanden bij Man U uit de gratie was geraakt nog onvoorwaardelijk eerste spits was op het WK.

Ik vond het wel een vermakelijke grap :) Verder vind ik dat Van Basten ook niet heel respectvol met Van Nistelrooy om is gegaan op het WK. Het middenveld was dramatisch en Ruud kreeg maar weinig goede ballen toch is hij de enige die echt geslachtofferd is door MVB.

Naar welk wk heb jij gekeken?

waarschijnlijk naar hetzelfde WK dat ik gezien heb.

Het WK snelpunnikken ???
 
Ik vond het wel een vermakelijke grap :) Verder vind ik dat Van Basten ook niet heel respectvol met Van Nistelrooy om is gegaan op het WK. Het middenveld was dramatisch en Ruud kreeg maar weinig goede ballen toch is hij de enige die echt geslachtofferd is door MVB.





Het WK snelpunnikken ???

Hoezo is Van Basten niet respectvol met Van Nistelrooy omgegaan? Omdat hij hem gewisseld heeft? Omdat hij kritiek heeft op het spel van Van Nistelrooy? Het middenveld was niet sterk nee maar dat heeft niets te maken met wat Van Nistelrooy wél deed met de ballen die hij kreeg. Slecht kaatsten, slecht overzicht, slechte positionering en veel balverlies. De spits is zo ongeveer de belangrijkste schakel (let op: schakel, niet eindpunt) in een 4-3-3. Huntelaar heeft bewezen bij Heerenveen, Ajax en het Nederlands elftal beter mee te kunnen voetballen ondanks een zwak middenveld.
 
Hoezo is Van Basten niet respectvol met Van Nistelrooy omgegaan?
Sowieso gaat de bondscoach de mist in op het moment dat hij de pers meedeelt dat Ruud niet speelt, terwijl Ruud zélf nog van helemaal niks wist!
 
Hoezo is Van Basten niet respectvol met Van Nistelrooy omgegaan? Omdat hij hem gewisseld heeft? Omdat hij kritiek heeft op het spel van Van Nistelrooy? Het middenveld was niet sterk nee maar dat heeft niets te maken met wat Van Nistelrooy wél deed met de ballen die hij kreeg. Slecht kaatsten, slecht overzicht, slechte positionering en veel balverlies. De spits is zo ongeveer de belangrijkste schakel (let op: schakel, niet eindpunt) in een 4-3-3. Huntelaar heeft bewezen bij Heerenveen, Ajax en het Nederlands elftal beter mee te kunnen voetballen ondanks een zwak middenveld.

V. Nistelrooij is zelf ook bij heerenveen begonnen en daar dus ook op gevallen. sommigen denken echt dat het enige wat hij kan de bal erin prikken is.
Het is niet respectvol voor teletekst te moeten lezen of je bent afgevallen. Het allerbelangrijkste wat een spits moet doen dat kan hij juist als geen ander, scoren! meeste kansen gaan er gewoonweg in. iets wat we tegen portugal nodig hadden...
 
Hoezo is Van Basten niet respectvol met Van Nistelrooy omgegaan? Omdat hij hem gewisseld heeft? Omdat hij kritiek heeft op het spel van Van Nistelrooy? Het middenveld was niet sterk nee maar dat heeft niets te maken met wat Van Nistelrooy wél deed met de ballen die hij kreeg. Slecht kaatsten, slecht overzicht, slechte positionering en veel balverlies. De spits is zo ongeveer de belangrijkste schakel (let op: schakel, niet eindpunt) in een 4-3-3. Huntelaar heeft bewezen bij Heerenveen, Ajax en het Nederlands elftal beter mee te kunnen voetballen ondanks een zwak middenveld.

Misschien heb je wel (al dan niet gedeeltelijk) gelijk. Tuurlijk mag van Nistelrooij ook gepasseerd worden als hij een paar keer wat slechter speelt. Als je dan echter direct uitspraken doet zoals Van Basten is er meer aan de hand. Iemand met een dergelijke staat van dienst serveer je niet compleet af na wat mindere potjes waarin de rest van het elftal ook een belabberde indruk maakt. Een vormcrisis heeft elke speler wel eens last van. Vind het mooi om te zien dat hij nu zijn voeten en uiteindelijk nu dus ook zijn mond laat spreken.

De reactie van Henk Kessler is er helemaal één om te lachen.
 
ok, dus van Basten heeft een keertje tegen die zuigende ratten van de pers gezegd dat hij van Nistelrooij niet op zou stellen voordat van Niistelrooij het zelf wist.. niet netjes wellicht, maar ook geen hoofdzonde lijkt me.

Maar wanneer heeft van Basten van Nistelrooij dan "afgeserveerd" (dus gezegd dat hij hem nooit meer op zou stellen ?).. Als van Basten dat gedaan zou hebben, wat is dan het nut van het weigeren van van Nistelrooij dan.. je ziet mij toch ook niet tegen de pers zeggen dat ik weiger ooit nog voor het Nederlands elftal te spelen :)
 
Van Basten heeft rond de selectie van de vorige interlands gezegd de komende tijd geen beroep te doen op deze twee mannen. Volgens mij gooi je dan deuren onnodig ver dicht en kan dit in het geval van Van Nistelrooij niet alleen te maken hebben met wat slechte wedstrijden.

Zodra de eerste de beste spits geblesseerd raakt komt Van Basten gelijk weer aankloppen bij RVN. Dat je met blessures te maken krijgt is al sinds jaar en dag inherent aan voetbal, dus kan je weten dat je spitsen wegvallen. Om bij de eerste de beste aanleiding dan weer bij RVN aan te kloppen vind ik hypocriet. Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden als Van Basten in een vorig stadium niet zulke domme en onnodige uitspraken had gedaan.
 
Haha Anoniem je bent weerlachwekkend.

Van Nistelrooy heeft het hele toernooi ook geen fatsoenlijke bal gekregen. En begrijp mij niet verkeerd. Ik had Huntelaar ook meegenomen i.p.v. Vennegoor, echter de hele opzet van Van Basten klopt niet.

Een toptrainer kan met ego's omgaan zoals Seedorf, Davids, Kluivert, Van Bommel, Van Nistelrooy enz enz.

Seedorf is misschien geen goede rechtshalf/rechtsbuiten, maar in de vrije rol op het middenveld vind ik en duizenden anderen hem zo slecht nog niet. Andere trainers kunnen wel goed met hem omgaan zodat hij een normale houding heeft in een elftal.

Van Basten neemt te veel kleine lichte spelers mee, die het fysiek gewoon afleggen. Dan is techniek wel leuk maar als je de bal niet hebt kun je daar niks mee.
 
goeie actie van Van Bommel..dit is toch een smack in your face voor basten
 
Haha Anoniem je bent weerlachwekkend.

Van Nistelrooy heeft het hele toernooi ook geen fatsoenlijke bal gekregen. En begrijp mij niet verkeerd. Ik had Huntelaar ook meegenomen i.p.v. Vennegoor, echter de hele opzet van Van Basten klopt niet.

Een toptrainer kan met ego's omgaan zoals Seedorf, Davids, Kluivert, Van Bommel, Van Nistelrooy enz enz.

Seedorf is misschien geen goede rechtshalf/rechtsbuiten, maar in de vrije rol op het middenveld vind ik en duizenden anderen hem zo slecht nog niet. Andere trainers kunnen wel goed met hem omgaan zodat hij een normale houding heeft in een elftal.

Van Basten neemt te veel kleine lichte spelers mee, die het fysiek gewoon afleggen. Dan is techniek wel leuk maar als je de bal niet hebt kun je daar niks mee.

Van Nistelrooy heeft maar 1 bal panklaar voor zijn voeten gekregen en die schoot hij erin. Dat heeft niets te maken met de rest van de tijd dat hij op het veld staat. Bij het Nederlands elftal wordt meer verwacht dan dat je alleen bij de eindpass (die er vaak niet was inderdaad) op de goede plaats staat. De rest van de tijd, wanneer hij verder van het doel stond heeft hij genoeg passjes gekregen. Een spits moet dan die bal vast kunnen houden en afleggen aan opkomende middenvelders of op de vleugels. Zijn controle is echter te slecht waardoor zijn handelingssnelheid te langzaam is en hij veel balverlies lijdt. Hij is gewoon over het algemeen het eindpunt, als hij binnen de 16 staat eindigt de bal vaak in het doel en als hij buiten de 16 staat bij de tegenstander.

Van Basten heeft inderdaad op een paar tenen getrapt maar dat betekent niet meteen dat hij niet met ego's om kan gaan. Van Basten heeft kritiek gehad op het spel van Van Nistelrooy en Van Bommel, wat ik heel begrijpelijk vind. Als die 2 niet bereid zijn om daar wat mee te doen dan is dat pech. Maar deze 2 spelers hebben zeker niet de status om daar boven te staan. Als je een speler hebt als Kaka die zich niet helemaal aan zijn taken houdt dan stel je hem gewoon op want je weet dat hij uit zichzelf al een team sterker maakt. Van Bommel is niet zo'n speler.
Voor Seedorf heeft Van Basten gewoon geen plaats, Seedorf zou in het Nederlands elftal alleen achter de spitsen kunnen spelen in een 4-4-2 opstelling. Hij doet te weinig verdedigend werk en zijn handelingssnelheid is te laag om in 4-3-3 te spelen. En als je dan 4-4-2 zou spelen vind ik Van der Vaart, Van Persie en Sneijder betere opties als #10.
Davids is begonnen als aanvoerder maar later afgevallen. Dat had niet te maken met zijn ego maar met zijn voetbalkwaliteiten.
Kluivert is nooit in beeld geweest bij het Nederlands elftal. Ik denk niet dat Kluivert twijfelt als Van Basten hem over een half jaar een belletje geeft omdat hij in topvorm is.

Eerst was iedereen ziek van het filmsterrengedrag en nu kan de trainer niet goed met ego's omgaan... wiens schuld is het nou eigenlijk?

Je laatste punt is het enige waarmee ik het eens ben. Maar we hebben die spelers simpelweg niet. Van Basten heeft al gezegd een speler als Viera of Makelele goed te kunnen gebruiken. Een speler die zijn verdedigende taken goed uit kan voeren en toch ook goed kan voetballen. Van Bommel is niet iemand die 90 minuten lang zijn man onschadelijk maakt en hij is ook niet goed genoeg om de vedette uit te hangen. Davids is alleen fel, verder heeft hij geen goede passing, staat vaak niet goed gepositioneerd en is op het volgende EK al weer 35 jaar oud. Seedorf win je ook geen oorlog mee. Ik vind van Bommel zeker een nuttige speler, wanneer hij doet wat hij moet doen. Als vedette is hij niets waard. Ik hoop dat we in de toekomst met Maduro en Schaars wel fysiek sterke spelers hebben die slim en goed kunnen voetballen en discipline hebben.
 
Back
Naar boven