Fitness Seller

Van buikvet afkomen tijdens krachttraining

Bezoekers in dit topic

Frans20288

Novice
Waardering
0
Lengte
1m99
Massa
94kg
Vetpercentage
20%
Wat is de beste manier om van buikvet af te komen tijdens het opbouwen van spiermassa?

Ik zit nu op een vetpercentage van 19%.

Slik iedere dag dexaprine om het te versnellen maar wat zou ik daarnaast nog kunnen doen om van het vet af te komen?
Situps is een voor de hand liggende oplossing maar ik ben ook nog opzoek naar oplossingen daarnaast.

Verder bestaat mijn voeding uit 2 maal fruit per dag, 2 maal rijst met kip en boterhammen met pindakaas.
Trainingsdagen zijn maandag, woensdag en vrijdag.
Cardio doe ik een minuut of 10/15 na training.

situps zijn er om je buikspieren te verstevigen. Niet om je buikvet te verbranden.

Je totale vet% zal naar beneden moeten voor je een sixpack krijgt. En helaas voor jou: Mannen zetten als eerste vet aan op hun buik. Dus naar alle waarschijnlijkheid zal je het daar ook het moeilijkste verliezen.

situps zijn er om je buikspieren te verstevigen. Niet om je buikvet te verbranden.

Je totale vet% zal naar beneden moeten voor je een sixpack krijgt. En helaas voor jou: Mannen zetten als eerste vet aan op hun buik. Dus naar alle waarschijnlijkheid zal je het daar ook het moeilijkste verliezen.

Dus is mijn vraag nu; hoe kom ik er vanaf :)

Wat is de beste manier om van buikvet af te komen tijdens het opbouwen van spiermassa?

Slik iedere dag dexaprine om het te versnellen maar wat zou ik daarnaast nog kunnen doen om van het vet af te komen?
Situps is een voor de hand liggende oplossing maar ik ben ook nog opzoek naar oplossingen daarnaast.

Verder bestaat mijn voeding uit 2 maal fruit per dag, 2 maal rijst met kip en boterhammen met pindakaas.

Buikvet is vet; Je kan geen vet lokaal gaan verbranden. Vet verlies je door minder calorieen tot je te nemen dan je verbrandt. Situps hebben dus geen effect op het verbranden op je buikvet. Tenzij je er non stop doet gedurende een uur, en dan nog, verlies je "overal" vet en niet enkel aan de buik.
LEt wel. Als je de buispieren keihard traint, met zware gewichten, via een 12 10 8 8 schema bijvoorbeeld, zullen de spieren vergroten. Als je echter nog te veel vet hebt, zal je deze niet zien, en zal je buik dikker lijken.
Dus:

wil je vet verbranden dan calorieintake kleiner dan de dagelijkse verbranding.
Altijd 15 min opwarmen voor je aan krachttraining doet: goed voor alles!
intensief krachttrainen, gezond eten, en 3 x 30 min cardio per week aan een hartslag van 140 slagen per minuut en je komt er.

EN LEES DE STICKIES, anders ga je hier geen vrienden maken. :)

Buikvet is vet; Je kan geen vet lokaal gaan verbranden. Vet verlies je door minder calorieen tot je te nemen dan je verbrandt. Situps hebben dus geen effect op het verbranden op je buikvet. Tenzij je er non stop doet gedurende een uur, en dan nog, verlies je "overal" vet en niet enkel aan de buik.
LEt wel. Als je de buispieren keihard traint, met zware gewichten, via een 12 10 8 8 schema bijvoorbeeld, zullen de spieren vergroten. Als je echter nog te veel vet hebt, zal je deze niet zien, en zal je buik dikker lijken.
Dus:

wil je vet verbranden dan calorieintake kleiner dan de dagelijkse verbranding.
Altijd 15 min opwarmen voor je aan krachttraining doet: goed voor alles!
intensief krachttrainen, gezond eten, en 3 x 30 min cardio per week aan een hartslag van 140 slagen per minuut en je komt er.

EN LEES DE STICKIES, anders ga je hier geen vrienden maken. :)

Kijk daar heb ik wat aan!
Dank je wel voor de tips.

Ondertussen ben ik wel de stickies aan het lezen.. maar er komen nogal wat termen op je af dus ben met google aan het vertalen, dit gaat net wat sneller! ;)

En veeeel cardio. Edit er stond al 3x30 min. FF overheen gelezen, maar dat mag nog wel wat meer.
3x45-60min. d.m.v. bijv. intervaltraining.

Laatst bewerkt:
Kijk daar heb ik wat aan!
Dank je wel voor de tips.

Ondertussen ben ik wel de stickies aan het lezen.. maar er komen nogal wat termen op je af dus ben met google aan het vertalen, dit gaat net wat sneller! ;)

Welke termen? Ik denk dat je meer hebt aan onze vertaling van dat "jargon" dan aan een google vertaling.

wat een waardeloos voedingsschema. Daar zit je probleem... breng je voeding nauwkeurig in beeld en op orde, dan komen die abzors vanzelf. Dexaprine en situps zijn waardeloos (hoogstens een marginaal verschil dat totaal overschaduwd wordt door een gebrekkige voeding)

wat een waardeloos voedingsschema. Daar zit je probleem... breng je voeding nauwkeurig in beeld en op orde, dan komen die abzors vanzelf. Dexaprine en situps zijn waardeloos (hoogstens een marginaal verschil dat totaal overschaduwd wordt door een gebrekkige voeding)

Als je dan een argument geeft, kom dan ook met een oplossing.

Overal lees ik dat rijst met kip een goede bron van eiwitten en weinig kcal. bevat en dus ook ideaal is om spieren op te bouwen.

Wat kan ik dan anders doen?

Overigens drink ik na de training ook een shake whey van sports nutricions body en fit.
Verder veel thee/water.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 11:16 ----------

En veeeel cardio. Edit er stond al 3x30 min. FF overheen gelezen, maar dat mag nog wel wat meer.

Met zoveel cardio, verbrand ik dan niet de spier opbouw die ik probeer op te bouwen?

Als je dan een argument geeft, kom dan ook met een oplossing.

OK: eet minder.

Overal lees ik dat rijst met kip een goede bron van eiwitten en weinig kcal. bevat en dus ook ideaal is om spieren op te bouwen.

Wat kan ik dan anders doen?

Overigens drink ik na de training ook een shake whey van sports nutricions body en fit.
Verder veel thee/water.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 11:16 ----------

Met zoveel cardio, verbrand ik dan niet de spier opbouw die ik probeer op te bouwen?

Wat wil je nu, buikvet kwijt of spieren erbij (en nee, allebei is niet een goed antwoord.. kies een van beide)

OK: eet minder.

Wat wil je nu, buikvet kwijt of spieren erbij (en nee, allebei is niet een goed antwoord.. kies een van beide)

Het uiteindelijke doel is spieren er bij.

Hoe meer spieren je nu kweekt, hoe sneller je daarna het vet zal verliezen.

Oke, dus vol voor krachttraining gaan.
Hierboven wordt mij aangeraden ook cardio van een half uur tot 45min, is dit slim als ik massa wil kweken?

Hoe meer spieren je nu kweekt, hoe sneller je daarna het vet zal verliezen.

Dat is schromelijk overdreven. Spieren gebruiken veel minder energie dan je voorschoteld.

Hoe meer spieren je nu kweekt, hoe meer vet je krijgt en hoe langer het daarna duurt om het vet te verliezen.

Nevermind.

130927615839.gif

Niet serieus nemen die intervaltraining?

Dat niet, maar het is overbodig om cardio te doen. Het is gewoon een kwestie van kcal in-kcal uit. Eet je meer dan je gebruikt, kom je aan. Eet je minder dat je gebruikt, val je af. Zo simpel is het

En om dat als advies te geven; meer cardio....

Dat is schromelijk overdreven. Spieren gebruiken veel minder energie dan je voorschoteld.

Hoe meer spieren je nu kweekt, hoe meer vet je krijgt en hoe langer het daarna duurt om het vet te verliezen.
Ik heb hoeveelheid energie op geen enkele wijze gekwantificeerd ddus ik vind jou opmerking compleet fout. Ik zeg dat ze meer energie verbruiken, ik zeg niet hoeveel meer.
Hoe meer spieren je kweekt, hoe meer vet????? Dat is ook niet waar. Vreemd dat je zo'n enorm verkeerde stellingen poneert.

Back
Naar boven