XXL Nutrition

Van bulk naar cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

R i c h a r d

Cool Novice
Lid geworden
5 apr 2013
Berichten
55
Waardering
5
Lengte
1m78
Massa
82kg
Hallo

Sinds oktober ben ik bezig met bulken, momenteel ben ik 8KG aangekomen (van 80kg naar 88kg) en dit wil ik volhouden tot eind februari. Dus verwacht dan wel boven de 90KG uit te komen, al zal er wel het nodige vocht bij zitten :o. Daarna is het tijd om te beginnen met cutten.
Vorig jaar heb ik de eerste keer gecut en ging ik van 85kg naar 78kg, het was een klein succesje maar het ging met moeite.. I'm in love with the coco.. ehh ik bedoel döner. Bleef dan ook maar rond de 11% en dit jaar wil ik toch droger worden, wil goed voor de dag komen in zuid-Europa ;)

Aangezien hier veel mensen zijn met de nodige ervaring hoop ik dat ik wat advies kan krijgen hierbij.
Wat adviseren jullie met de overstap van bulk naar cut.
- Eerst een week á 2 weken iedere dag op onderhoudsniveau eten en op sportdagen cardio erbij doen. En na deze periode beginnen met de cut zodat het lichaam niet opeens 1000kcal minder binnen krijgt op een rustdag?
- Gelijk met de cut beginnen en enkel op sportdagen op onderhoudsniveau te eten en dit compenseren met cardio?
- Aangezien ik geen vast werkschema heb (verschillende diensten) kan het zijn dat ik de avond laat klaar ben met werken en de dag erna vroeg moet beginnen, kan ik dit compenseren door zowel op de rustdagen en als de sportdagen gewoon 500kcal onder me onderhoud te eten en geen cardio te doen op de desbetreffende dagen?

Mijn stats met kcal behoefte berekening.
Leeftijd 22
Lengte (cm) 178 BMR 2012 kcal
Totale gewicht (kg) 88,0 Onderhoudsniveau 3119 kcal
Vetpercentage x Cutten 2807 kcal
VVM (vet vrije massa) x Bulken 3430 kcal
Activiteitsfactor 1,55

Hoe ziet mijn schema eruit? Als er nog dingen gewijzigd dienen te worden zou ik het graag willen horen zodat ik voorbereid kan beginnen aan de cut ;) Dit is voor sportdagen, tijdens rustdagen eet ik minder havermout, brood & rijst

Ontbijt: 2 eieren, 200ml halfvolle melk, 80gr havermout, eiwitshake (676kcal)
Lunch: 4 boterhammen met pindakaas (516 kcal)
Avondeten: 200gr kipfilet, 150gr rijst & 200gr broccoli (803 kcal)
Dit wissel ik af met krieltjes & vis, tonijn, volkoren wraps om hem niet te eentonig te maken.
Voor het sporten: Eiwitshake (110kcal)
Na het sporten: banaan, magere kwark, 30gr pindas (590kcal)

Komt uit op. 62 gr vetten, 298gr koolhydraten, 215gr eiwitten. En een totaal van 2697kcal. Dit zonder de kcal van de kokosnootolie meegerekend. Dus het is rond de 2750-2785. Bedoeling is om tijdens de cut als mijn kcal behoefte begint af te nemen, minder koolhydraten te gaan eten.
 
- Eerst een week á 2 weken iedere dag op onderhoudsniveau eten en op sportdagen cardio erbij doen. En na deze periode beginnen met de cut zodat het lichaam niet opeens 1000kcal minder binnen krijgt op een rustdag?

2/3 weken op onderhoud eten en geen cardio erbij doen. Zo weet je ook gelijk of je onderhoud nog klopt (gelijk blijft in gewicht). Daarna je tekort maken met voeding, cardio of een combinatie van allebei.

- Gelijk met de cut beginnen en enkel op sportdagen op onderhoudsniveau te eten en dit compenseren met cardio?

Ik zou dan eerste toch op onderhoud eten. Mbt cardio oid: wat jij het fijnste vindt, zolang je maar het tekort maakt.

- Aangezien ik geen vast werkschema heb (verschillende diensten) kan het zijn dat ik de avond laat klaar ben met werken en de dag erna vroeg moet beginnen, kan ik dit compenseren door zowel op de rustdagen en als de sportdagen gewoon 500kcal onder me onderhoud te eten en geen cardio te doen op de desbetreffende dagen?

Ja, want tekort maak je door minder voeding, meer cardio of een combinatie van allebei.

Beantwoord in de quote.
 
Back
Naar boven