MuscleMeat

Van contest log naar chronische hoofdhuid folliculitis en Lyme log. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lars035

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2009
Berichten
1.685
Waardering
282
Lengte
1m85
Massa
99kg
Vetpercentage
11%
Hello mede buffels!

Ik zal proberen zo kort mogelijk mijn verhaal te vertellen met wat mijn doelstellingen zijn en waarom.

Ik ben nu al geruime tijd aan het rommelen met mijn huid, ik kreeg uit het niks zware acne op en rondom mijn hoofdhuid. Uiteindelijk werd dit zo erg dat ik het ook op mijn borst kreeg. Bij de huisarts wisten ze mij te vertellen dat ik last had van folliculitis (ontsteking van de haarzakjes) Ik zal het medische verhaal achterwege laten, maar na 9 maanden antibiotica te hebben geslikt gingen de plekken maar niet weg en vond de dermatoloog dat ik maar eens roaccutane moest gaan gebruiken.
Nadat ik mezelf wat had ingelezen over dit middel was er geen enkele mogelijkheid in de wereld dat ik die troep zou gaan nemen en ben op zoek gegaan naar een andere aanpak. Zo ben ik terechtgekomen bij een orthomoleculaire arts, hij vertelde mij dat door mijn bourgondische leefstijl en het vele calorieën wegstouwen ik waarschijnlijk mijn lever en gal heb "vervet". Dat houdt in dat er galproppen vast zitten in mijn gal, lever en galwegen waardoor ik slecht mijn gifstoffen kan afvoeren en ik dus mijzelf aan het vergiftigen ben.
Zoals sommigen wel weten ben ik dol op eten en drinken en heb eigenlijk al die jaren met voeding ongezond geleefd. Mijn grote liefde voor kapsalon en bier brachten mij op een lichaamsgewicht van 110kg na anderhalf jaar bulken. Eigenlijk ben ik een klein dik jongetje van binnen die niet zware obesitas heeft omdat ik ook een liefde heb voor de krachtsport.

Waar had ik allemaal last van door deze "vervetting"?
- Zo goed als geen kleur meer in mijn huid.
- Overmatig zweten.
- Lichte en slappe ontlasting.
- Zware folliculitis, met name op mijn hoofdhuid.
- Veel hoofdpijn.
- Vocht vasthouden



Achteraf klinkt dit natuurlijk allemaal heel logisch dat je, als je als een varken leeft, op een bepaald moment gezondheidsklachten krijgt, mijn omgeving vroeg ook wel eens aan mij of ik nou wel gezond en verstandig bezig was met al dat schransen. Maar ik kon en lekker eten en drinken, was groot en zo sterk als een paard dus had deze link nooit gelegd. (DOM!!)

Hoe ben ik dit aan het oplossen?
Om mijn lever en gal weer normaal te laten functioneren moet ik van die proppen af, dit doe ik door middel van een ontgiftingskuur. Je eet alleen in de ochtend een licht ontbijt, drinkt om 6 uur een glas bitterzout, om 8 uur een glas bitter zout en om 10 uur een glas olijfolie met een halve vers geperste grapefruit. De volgende ochtend om 7 uur bitterzout en om 9 uur je laatste glas bitterzout. De eerste keer dat ik dit had gedaan wist ik niet wat mij overkwam.
Nu ik dit zo'n 15 keer heb gedaan voel ik me al 100 keer beter en zie er ook vele male gezonder uit. Na de eerste ontgifting kwam er zelfs weer kleur terug in mijn gezicht, maar helaas zijn nog niet alle plekken weg en kreeg mijn vriendin ook vreemde plekken.
Na lang aandringen hebben mijn vriendin en ik een kweekje laten maken van onze plekken en kwam er een bijzondere bacterie uit (enterobacter aerogenes), deze moet behandeld worden met een zware antibiotica kuur van 1000mg per dag.
Inmiddels zijn we alweer 1 maand bezig met deze kuur en hebben nog 2 weken te gaan. De plekken zijn nu voor 98% weg en nu maar hopen dat ze natuurlijk wegblijven!
Na al dat ontgiften en antibiotica ben ik veel afgevallen en ben ik bij lange na niet meer zo sterk als ik was.

Nu proberen weer 100% back on track te komen, gezond te leven, eten en keihard te trainen. Ben toch al veel vet verloren en het is zomer, dus is het ook maar is tijd om is een keer goed laag in mijn vetpercentage te gaan. Mijn doelstelling is nu om nu een keer echt gezond en uitgebalanceerd te gaan eten en trainen en te kijken wat ik nu natural maximaal kan bereiken.
Oh ja dat is het volgende, ik ben inderdaad een doping vrije krachtsporter die geen behoefte heeft aan AAS. Dit vinden sommige van jullie schijnbaar lastig om te accepteren en geloven niet in "natural bodybuilding", maar om nou niet mijn log te vervuilen zullen we maar proberen deze discussie achterwege te laten. Als je me wel op mijn woord vertrouwt ben ik daar blij mee en als je me niet gelooft is dat ook prima!

Hier ga ik dus mijn trainingen en vooruitgang posten om zo uiteindelijk in topconditie mee te kunnen doen aan de fotocontest!

OK, daar ben ik weer. Kreeg na een zware 6 weken antibioticakuur op de 1 na laatste dag weer een uitbarsting van plekken. Verschrikkelijk kwaad geworden en radeloos, ben per direct weer gaan ontgiften en gelukkig heb ik het gevoel dat ik mijn plekken weer onder controle heb. Nu verder met ontgiften totdat ik geen galproppen meer heb. Nadeel is dat ik nu ongelofelijk leeg en slap ben, weeg nog maar 93kg met 7%

Ok, lang geleden en tijd voor een update. De plekken zijn volgas weer terug...... Doorgestuurd naar het UMC om daar te horen dat het gaat om chronische folliculites en dat ik er niks aan kan doen. Ze wilde me weer antibiotica of roaccutane voorschrijven maar wel met het bericht dat het daarna waarschijnlijk terug komt. Ik weigerde opnieuw medicatie te nemen omdat ik denk dat het van mijn lever komt.
Daar waren ze verbaasd over, waarop ik antwoorden dat als je een dorp hebt met veel pyromanen; ga je er dan voor zorgen dat je goed de branden kan blussen of ga je die pyromanen oppakken.

Nu geef ik natuurlijk niet op en ga ik verder kijken wat de oorzaak kan zijn en ga ik maandag bloed laten prikken om te kijken of mijn lever en nier waarden nog ok zijn. Hopen dat daar wat uit gaat komen!

Na de zoveelste tegenslag zat ik er ook psychisch even doorheen en heb ik voor mijn doen weinig getraind en gegeten. Deze week wel redelijk normaal kunnen trainen maar weeg ondertussen nog maar 89kg...... Nu proberen weer massa te pakken en lol te krijgen in het trainen!
Omdat mijn gezondheid voorop staat en ik eet om mijn lever te stimuleren en niet te belasten is het trainen niet optimaal en zal ik waarschijnlijk niet mee doen met de contest, bij deze nog wel een kleine update van mijn shape nu.

Beetje vreemd om hier nog in te loggen, maar we zijn nu eindelijk na 2 jaar zoeken er achter waar ik last van heb. Blijkt dus dat ik de ziekte van Lyme heb.
Ongelofelijk kut dus, nu een 8 weken lange alternatieve behandelmethode want heb weinig vertrouwen in nog meer antibiotica en als de verhalen moet geloven doet dat ook vrij weinig voor me. Zit nu aan weekmakers om de bacterin uit mijn cellen te krijgen en krijg opmaat gemaakte medicatie die ik over een week moet gaan slikken om die vrij gekomen bacterin te bestrijden. Zal waarschijnlijk over 8 weken nog een keer posten om te vertellen hoe het is verlopen.

Hierboven zijn update posts van mij in mijn contestlog. Nu wetende wat ik heb en een lyme kuur start van 8 weken lijkt het mij een goed plan om een nieuwe log te openen en hier mijn ervaringen te delen met jullie. Hoe ben ik er nou achtergekomen, want in het bloed vinden ze meestal niks.
Omdat ik nog steeds zo gefrustreerd en kwaad was over die plekken op mijn hoofd die ondertussen ook kale plekken gingen veroorzaken ben ik verder opzoek gegaan met welke opties ik nog zou hebben. Mijn vader was via via aan een adres gekomen van een natuurarts die bioresonantie deed. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bioresonantie)
Niet wetende wat het inhield, maar hopeloos opzoek naar alternatieven was ik berijd om naar deze man te gaan.
Hier kwamen we er dus achter dat eindelijk na bijna 2 jaar zoeken wat ik mankeerde dat ik de ziekte van Lyme heb. Ik schoot natuurlijk meteen in paniek en zag mezelf al verlamd in een rolstoel zitten. Maar deze arts vertelde me dat hij wel een oplossing had en dat in de reguliere medische wetenschap de ziekte moeilijk is te behandelen omdat ze het alleen maar bombarderen met antibiotica.
Dit heeft geen zin omdat de bacterie zich schuil houd in lichaamseigen cellen en die afsluit. Je lichaam maakt dus geen antistoffen aan en antibiotica pakt het ook niet aan.
De kuur die ik nu neem:
Ik moet nu eerst 2 weken lang weekmakers slikken, die zorgen ervoor dat die verkrampte cellen weer open gaan en dat de bacterie vrijkomt en weer behandelbaar wordt. Dit zorgt er nu wel voor dat ik weer zieker ben omdat al die bacteriën door mijn lijf gaan, maar ook weer een goed teken want dat betekend dat de weekmakers hun werk doen.
Nu zijn ze in een laboratorium mijn urine aan het onderzoeken en kijken ze welke medicatie het beste werkt tegen de aanwezige bacteriën in mijn urine en krijg dan mijn medicatie opgestuurd. Die ga ik dan slikken in combinatie met een detox kuur om de dode bacteriën op te ruimen uit mijn lever en nieren. Na 8 weken is de kuur klaar en zegt de arts dat ik er dan waarschijnlijk van af ben.

Als nuchtere Hollander vind ik het natuurlijk allemaal wat spannend om zoveel vertrouwen in een alternatieve arts te leggen, maar na wat onderzoek op het internet heb ik inderdaad verhalen gelezen dat mensen die al jaren lang zware antibioticakuren hebben genomen na deze behandeling er pas echt vanaf kwamen.
Ik lees vanaf daar ook niet meer verder, behoud de moed en ga vol gas tegen deze bacterie vechten!

'T was wel weer leuk om te horen van die arts dat ik na al die tijd met Lyme nog zo'n lijf heb weten te onderhouden. Dus ik houd moet en vertrouwen in mijn lijf dat ik hier gewoon vanaf ga komen en dan weer massive gains ga maken!

Sorry voor het lange verhaal, maar voor de mensen die dus wat mankeren en je denkt zelf ergens echt last van te hebben; Laat je dan niet wegsturen bij verschillende artsen met antibiotica en ga zelf verder opzoek naar wat er aan de hand kan zijn!
Had ik dit allemaal niet gedaan dan had ik nog in het antibiotica en roaccutane traject gezeten en had het nog heel lang kunnen duren voordat ik er achter was gekomen wat er echt aan de hand was!
 
Damn man, wat een gekloot.. Heel veel succes! Gaat je zeker lukken om daarna weer flink te gaan gainen. :thumbs:
 
Damn man, wat een gekloot.. Heel veel succes! Gaat je zeker lukken om daarna weer flink te gaan gainen. :thumbs:
Dikke kak idd, maar we blijven positief en gaan er van uit straks weer 100 te voelen.
Wat trainen betreft ga ik weer terug naar de basis. 4X in de week trainen en maximaal 90 minuten.

Maandag: Chest triceps.
Dinsdag: Benen, buik
Woensdag: Rust
Donderdag: Rug, biceps
Vrijdag: Schouders, traps
Weekend: Rust.

Meer focus op compound oefeningen en meer rust tussen de setjes, gewoon omdat ik dat het lekkerste vind om te trainen.
 
Zolang je nu mar luisterd naar je lichaam komt het wel goed. :thumbs:
 
En er is wel onafhankelijk vastgesteld dat je echt de ziekte van Lyme hebt? Ik zag op die wiki dat ze daar veel mee doen bij dat resonantiegebeuren dus misschien betekent dat ook wel dat ze snel die diagnose geven.
 
En er is wel onafhankelijk vastgesteld dat je echt de ziekte van Lyme hebt? Ik zag op die wiki dat ze daar veel mee doen bij dat resonantiegebeuren dus misschien betekent dat ook wel dat ze snel die diagnose geven.

Alleen door deze arts, heb wat research gedaan voordat ik de behandeling ben begonnen. Veel positief, dus vertrouw op deze man zijn kennis en kunde.

Heel erg vermoeid de afgelopen dagen, wel getraind!
Slap als een vaatdoek natuurlijk, maar we gaan gewoon door.
Nu het weekend lekker rust en kijken wat we er maandag weer van bakken!
 
Jij zegt dat je de ziekte van Lyme hebt op basis van een kwakzalver. Zo zijn er al veel mensen die zich bepaalde ziektes hebben laten wijsmaken. Ik geloof er niks van. Hoe kan je nu in die zever van bioresonantie geloven. Sporen van Lyme zouden ze wel in je bloed gezien hebben. Wat zijn weekmakers? Ik dacht dat dit in plastiek en kunststof zat en juist nefast was voor de gezondheid.
 
Laatst bewerkt:
Jij zegt dat je de ziekte van Lyme hebt op basis van een kwakzalver. Zo zijn er al veel mensen die zich bepaalde ziektes hebben laten wijsmaken. Ik geloof er niks van. Hoe kan je nu in die zever van bioresonantie geloven. Sporen van Lyme zouden ze wel in je bloed gezien hebben. Wat zijn weekmakers? Ik dacht dat dit in plastiek en kunststof zat en juist nefast was voor de gezondheid.

Tjah, de reguliere medische wetenschap gooit me alleen maar vol met antibiotica zonder succes. Dan ben je er wel is klaar mee! Daarnaast wat research gedaan en er zijn heel veel Lyme patiënten die na jaren lang antibiotica gebruik naar deze man zijn gegaan en er via deze manier wel vanaf kwamen. Ik ben wel een beetje klaar met met die constante klachten en ben berijd deze behandeling te ondergaan. Over 8 weken zullen we het weten.
 
Tjah, de reguliere medische wetenschap gooit me alleen maar vol met antibiotica zonder succes. Dan ben je er wel is klaar mee! Daarnaast wat research gedaan en er zijn heel veel Lyme patiënten die na jaren lang antibiotica gebruik naar deze man zijn gegaan en er via deze manier wel vanaf kwamen. Ik ben wel een beetje klaar met met die constante klachten en ben berijd deze behandeling te ondergaan. Over 8 weken zullen we het weten.

Ik heb het niet over je behandeling, ik heb het over je diagnose: ziekte van Lyme. De dokter (echte) heeft die ergens vastgesteld dat je die ziekte hebt?
 
Medicatie slaat aan en het is ongelofelijk hoe mijn kracht weer terug komt. Eerste 2 weken van de behandeling ziek geworden als reactie op de medicatie. Nu als sneeuw voor de zon zijn al mijn lichamelijke problemen zo goed als weg en voel ik me weer beren sterk worden. Snelle wazige foto na mijn eerste training na 2 weken op bed te hebben gelegen.

2iawe36.jpg


Aanstaande woensdag een check up om te kijken hoe het gaat en hoe ver ik in mijn behandeling ben. Tot zo ver erg positief over deze "alternatieve" behandelmethode.

---------- Toegevoegd om 09:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:49 ----------

En vandaag ook weer spierpijn alsof ik nog nooit heb getraind! Lekkaaaah haha
 
Het is zeker mogelijk intracellulaire infecties te behandeling met AB die op desbetreffende plaatsen actief is. iemand die niet weet dat er ab is dat in de cellen kan geraken zou zichzelf niet bekwaam mogen wanen gepaste adviezen te kunnen verstrekken.
 
Heb zelf ook sinds een week of 2 folliculitis, op mn liezen.. Fucking irritant man. Heb wel een andere variant, ben 2 weken zalf aan het smeren en is al een stuk minder, maar i know that feel bro
Succes :thumbs:
 
Ik weet wat het is heb precies hetzelfde op mijn hoofdhuid. Heb het nu ruim een jaar er word er aardig depri van. Hoe gaat het nu met je ? Als die bioresonantie bij jou helpt dan ga ik het zeker ook proberen
 
Lang niet geupdate, maar wow wat een verschil! praktisch geen ontstekingen meer en mn haar groeit terug op de kale plekken. Blijkt dat ik van mezelf een kleurtje heb en niet grijs wit ben en mijn kracht komt weer terug als een dolle! Heel af en toe een klein plekje op mijn hoofd maar niks ernstigs.

---------- Toegevoegd om 14:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:03 ----------

Ik weet wat het is heb precies hetzelfde op mijn hoofdhuid. Heb het nu ruim een jaar er word er aardig depri van. Hoe gaat het nu met je ? Als die bioresonantie bij jou helpt dan ga ik het zeker ook proberen

Zeker het proberen waard!!
 
tijd geleden naar een bioresonantie therapeut geweest, helaas doet het weinig voor mij. Ik heb ook een hele andere diagnose gekregen, ookal heb ik bijna hetzelfde verhaal als jij. Vroeg me af hoe het nu met jou gaat? Zijn je plekken nog steeds weg?
Grz
 
Het is wel goed dat je je verhaal deelt. Je kan hiermee andere mensen helpen.
 
Ik kom dit verhaal nu pas tegen.

Ben jarenlang ziek geweest bij mij sloeg het helaas op mijn spieren, kon op gegeven moment alleen me hoofd nog een beetje bewegen. Bij mij is het eerst door een natuurgenezer vastgesteld en later ook door een arts vastgesteld dat het inderdaad om lyme ging.

Lyme is heel moeilijk vast te stellen omdat het na 24 uur niet meer in het bloed te vinden is, en omdat niemand eigenlijk dezelfde symptomen heeft.
 
Back
Naar boven