XXL Nutrition

van crunches alleen krijg je geen wasbord (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wazzup

Gargantuan Beast
20 jaar lid
Lid geworden
2 mei 2003
Berichten
34.296
Waardering
1.445
Lengte
1m89
Bijzonder saai nieuws, maar misschien moest het eens een sticky worden....


Weer eens bewezen: van crunches alleen krijg je geen wasbord

Nog steeds doen honderdduizenden mannen en vrouwen met of zonder wondermachientjes van Tell Sell crunches totdat de tussenwervelschijven uit hun ruggengraat vallen. Ze willen hun taille slanker maken of een wasbord krijgen. Onmogelijk, zeggen trainers en ervaringsdeskundigen. Binnenkort verschijnt in de Journal of Strength and Conditioning Research weer eens een studie die hun gelijk bewijst.

http://www.ergogenics.org/index02.html
 
+1 mooi stukje!
 
Dat artikel gaat over vet verliezen, niet over buikspieren krijgen.
 
Ik doe nooit crunches.
 
Zijn al tig studies over, maar miss idd wel goed idee om daar een sticky van te maken. Aangezien ongeveer 90% van de bevolking anders denkt.
 
Dat artikel gaat over vet verliezen, niet over buikspieren krijgen.

Vet verliezen = buikspieren zichtbaar. i.p.v. buikspieren trainen = buikspieren zichtbaar. Dat is het hele punt van het topic.
 
Vet verliezen = buikspieren zichtbaar. i.p.v. buikspieren trainen = buikspieren zichtbaar. Dat is het hele punt van het topic.

Het punt is eerder dat mensen denken dat je van crunches vet verbrandt bij je buik, en dat je daardoor je abs gaat zien. (afgezien dat ze ook groeien)
 
Ben het uiteraard 100% eens met de stelling van TS, wat echter wel apart is als je naar de tabellen kijkt van control en exercise groep is dat de control groep qua android fat van 43.1 naar 46.8 gaat (stijging 9%).

En de exersise groep gaat van 43.5 naar 42.3 (daling 3%)

Wellicht niet significant, maar imo wel opvallend. Maakt mij benieuwd naar voedingspatroon van exercise en control groep...
 
Ben het uiteraard 100% eens met de stelling van TS, wat echter wel apart is als je naar de tabellen kijkt van control en exercise groep is dat de control groep qua android fat van 43.1 naar 46.8 gaat (stijging 9%).

En de exersise groep gaat van 43.5 naar 42.3 (daling 3%)

Wellicht niet significant, maar imo wel opvallend. Maakt mij benieuwd naar voedingspatroon van exercise en control groep...

Ik denk niet dat er een voedingspatroon was. (ad libitum heet dat ... eet zoveel je wil ?) misschien dat de mensen die de oefening deden al dan niet onbewust minder aten. Maar de stijging van vet is vreemd (hoog) inderdaad.


/edit.. oops... isocaloric ... hmmmm...
 
Laatst bewerkt:
Ik doe nooit crunches.
Ik ook niet.

Zou inderdaad een goede zaak zijn om deze topic te sticky'en zoals je zegt, Wazzup. Misschien krijgen we hier dan ook een stuk minder vragen van beginners, en anders kunnen we dit topic nog altijd posten als iemand weer met de vraag ''Hoe krijg ik zo snel mogelijk blokjuhs?'' komt.
 
Vet verliezen = buikspieren zichtbaar. i.p.v. buikspieren trainen = buikspieren zichtbaar. Dat is het hele punt van het topic.

vet verliezen + buikspieren trainen = buikspieren zichtbaar.

Wel opletten he, dat woordje alleen staat er vast niet voor niets in de topictitel. ;)

Anders zou iedereen die maar mager genoeg is 'blokjusz' hebben.
 
vet verliezen + buikspieren trainen = buikspieren zichtbaar.

Wel opletten he, dat woordje alleen staat er vast niet voor niets in de topictitel. ;)

Anders zou iedereen die maar mager genoeg is 'blokjusz' hebben.

en hebben ze dat niet dan ? (zo nee, dan zijn ze nog niet "mager" genoeg misschien ? Als je geen spiermassa hebt ben je snel vetter dan je denkt ook als je mager bent ... skinny fat weetjewel)
 
vet verliezen + buikspieren trainen = buikspieren zichtbaar.

Wel opletten he, dat woordje alleen staat er vast niet voor niets in de topictitel. ;)

Anders zou iedereen die maar mager genoeg is 'blokjusz' hebben.


Onjuist, buikspieren zijn ongeveer 1 a 2 mm dik. En zijn absoluut NIET vatbaar voor hypertrofie. Dus enkel een laag bf% heeft invloed op de mate van zichtbaarheid van abs. Natuurlijk heeft aanleg er ook mee te maken.
 
Anders zou iedereen die maar mager genoeg is 'blokjusz' hebben.
Het doorsnee magere, 14jarige jongetjes op Hyves bewijzen het tegendeel.
 
En zijn absoluut NIET vatbaar voor hypertrofie. Dus enkel een laag bf% heeft invloed op de mate van zichtbaarheid van abs. Natuurlijk heeft aanleg er ook mee te maken.

Is dat zo?
Toen ik alleen maar slank was (ballet), zag je geen lijnen. Sinds ik train (en buikspieren meetrain dus) en nog steeds heel slank ben (KT), zie je ze wel.
Hoe verklaar je dat? Want mijn vp is nu ongeveer hetzelfde als in mijn balletperiode. :)
 
Zou leuk zijn voor de mensen met een onderkin, welke oefening zal je daar voor moeten doen dan? :rolleyes:
 
Onjuist, buikspieren zijn ongeveer 1 a 2 mm dik. En zijn absoluut NIET vatbaar voor hypertrofie. Dus enkel een laag bf% heeft invloed op de mate van zichtbaarheid van abs. Natuurlijk heeft aanleg er ook mee te maken.

Dit soort abs krijg je echt niet alleen door een lage BF.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Dit soort abs krijg je echt niet alleen door een lage BF.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Er hoeft niet al te veel vet bij om ze niet meer zichtbaar te laten maken.
 
Geen bijzonder nieuws inderdaad voor de meesten hier, maar de meeste figuren die zich daar nog mee bezig houden luisteren alleen naar wetenschappelijk onderzoek komende uit de media, dus hopelijk kan dit hen overtuigen.
 
Back
Naar boven