XXL Nutrition

van crunches alleen krijg je geen wasbord (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Onjuist, buikspieren zijn ongeveer 1 a 2 mm dik. En zijn absoluut NIET vatbaar voor hypertrofie. Dus enkel een laag bf% heeft invloed op de mate van zichtbaarheid van abs. Natuurlijk heeft aanleg er ook mee te maken.

nou .... dat gaat ook weer wat ver.
 
wacht, het trainen van buikspieren is dus nutteloos?
Ook tijdens de bulk?
Dus al dat spierpijn dat ik daar heb door weighted crunches, crunches, reverse crunches te doen..heeft geen effect?
wat
 
wacht, het trainen van buikspieren is dus nutteloos?
Ook tijdens de bulk?
Dus al dat spierpijn dat ik daar heb door weighted crunches, crunches, reverse crunches te doen..heeft geen effect?
wat

Nee hoor, is helemaal niet nutteloos

Wel konden de proefpersonen nadat de 6 weken voorbij waren meer crunches maken.
 
Mensen moeten toch eens leren studies correct te lezen. Het gaat hier over plaatselijk vet verbranden, nergens staat er dat je geen dikkere abs kan kweken. Want dat kan natuurlijk wel, ook al is dat bij abs zeer beperkt.
 
L-sits ftw broski's
 
Iemand zei dat buikspieren niet vatbaar zijn voor hypertrofie? Waar komt dit vandaan?
 
Mensen moeten toch eens leren studies correct te lezen. Het gaat hier over plaatselijk vet verbranden, nergens staat er dat je geen dikkere abs kan kweken. Want dat kan natuurlijk wel, ook al is dat bij abs zeer beperkt.


Ik heb het ook niet over het onderzoek. abs zijn nauwelijks tot niet vatbaar voor hypertrofie en ze zijn idd maar 1 a 2 mm dik. Heb er meerdere in mijn handen gehad, gedurende de snijzaal uurtjes.
 
Wat zie je van hypertrofie in de snijzaal dan?
Oftewel, waar baseer je dat statement op?
 
De enige reden dat ik mijn buikspieren train is om de voorkant (buikspieren) en de achterkant (onderrug) in evenwicht te houden. Moest je dit niet doen, zou de onderrug in een blijvende hyperlordose komen te staan, wat grote gevolgen kan hebben...
Note: dit is iets wat ik geleerd heb op school, dus het kan zijn dat het niet zo is uiteraard, maar het lijkt me aannemlijk...
 
Ik heb het ook niet over het onderzoek. abs zijn nauwelijks tot niet vatbaar voor hypertrofie en ze zijn idd maar 1 a 2 mm dik. Heb er meerdere in mijn handen gehad, gedurende de snijzaal uurtjes.

wel eens die van een krachtsporter in je handen gehad ?
 
Ik heb het ook niet over het onderzoek. abs zijn nauwelijks tot niet vatbaar voor hypertrofie en ze zijn idd maar 1 a 2 mm dik. Heb er meerdere in mijn handen gehad, gedurende de snijzaal uurtjes.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:trollface:
 
vind buikspieren trainen toch niet echt boeiend. ben zelf van mening dat je die genoeg belast met de samengestelde oefeningen (denk aan squaten en diverse lifts)
 
De enige reden dat ik mijn buikspieren train is om de voorkant (buikspieren) en de achterkant (onderrug) in evenwicht te houden. Moest je dit niet doen, zou de onderrug in een blijvende hyperlordose komen te staan, wat grote gevolgen kan hebben...
Note: dit is iets wat ik geleerd heb op school, dus het kan zijn dat het niet zo is uiteraard, maar het lijkt me aannemlijk...


+1


Dit is inderdaad het voornaamste nut van buikspieren trainen. Tuurlijk worden ze ook wel iets dikker, maar dit is volgens mij zeer beperkt en ze worden er niet beter zichtbaar op. Dan zul je toch vet moeten verliezen.

AbFab
Anders zou iedereen die maar mager genoeg is 'blokjusz' hebben.

Klopt
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:trollface:

Of deze...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heeft ook met genen te maken, niet omdat je in een snijzaal een k*texemplaar hebt dat ze allemaal zo zijn...

ath_ahhaid_abs1.jpg
 


???



Plat misschien, maar gespierd, niet echt.

Maar misschien dat het bij mannen anders werkt.

Geloof nog steeds dat je voor echt dikke buikspieren, ze gewoon zwaar zult moeten belasten. Maar mocht dat niet zo zijn, hoor ik het graag. (Heel graag :D)
 
Laatst bewerkt:
tuurlijk kunnen buikspieren dikker worden. ik ken gasten die niet trainen, geen grammetje vet hebben rond hun middel. maar ze hebben geen sixpack. net zoals die vrouw op die foto. je kan dus echt wel je buikspieren wat laten groeien. het zal misschien niet zo spectaculair zijn als andere spieren. de meesten overdrijven wel met buikspieren trainen.
 
Ik weet het niet zeker meer, maar buikspieren konden toch niet goed groeien omdat ze voornamelijk bestonden uit slow-twitch spieren omdat het een stabilisatiespier is? beetje hetzelfde idee als een grote borst krijgen met 30reps ofso, gaat ook moeilijk:p
 
spieren verbruiken meer energie, geldt dit ook voor buikspieren of zit het daar anders in elkaar? Als mijn buikspieren beter ontwikkeld zijn, ga ik dan sneller vet verliezen?
 
Back
Naar boven