Fitness Seller

Van cut naar leanbulk

Bezoekers in dit topic

• RLS

Only one life, live it
    Elite Member
    Waardering
    439
    Lengte
    1m81
    Massa
    66kg
    Vetpercentage
    10%
    Ik heb besloten een (lean)bulk log te starten, en niet verder te gaan in mijn vorige cut log. Die log is uiteraard wel terug te vinden: https://forum.bodybuilding.nl/topics/mijn-foto-log-cut.438522/page-14#post-11157280

Na 117 dagen cutten heb ik onderstaand resultaat geboekt:

2024-06-10_10-28-52.jpg

De data daarvan zijn:
    2024-06-10_09-07-25.jpg

Ik ben nu op zoek naar de juiste Kcal inname om op te leanbulken. Zit vanaf nu op 2.000 Kcals per dag, en ga er vanuit dat ik daar nog steeds wat op afval. Ik blijf vervolgens met 300Kcals per dag/week ophogen tot ik op plateau zit, en vervolgens nog 1x 300Kcals erbij om op een overschot te zitten.

Training:
    3x per week
    1: Rug/Triceps
    2: Benen/Schouders
    3: Borst/biceps

Ik doe per spiergroep 3 oefeningen op 4x10.
    Dit met progressive overload per set. Ook, als ik de laatste set minimaal 7 herhalingen haal, start ik volgende keer met hoger gewicht (2e gewicht van vandaag).
    1 minuut rust tussen sets en 2 tussen oefeningen. Ik weet dat rust aan de lage kant is voor bulk/groei maar ik vind het erg fijn trainen dus wil het in ieder geval ook voor groei een kans geven.

Naast bovenstaande nog 10k stappen per dag aan cardio.

Goed resultaat.

Was het echt alleen 10k stappen aan cardio? Blijf je die doen?

Je viel met 1800 kcal nog 0.5 per week af dus onderhoud zal dan rond 2300 zitten. Misschien ietsje meer vanwege tijdelijke adaptaties en voordat je daadwerkelijk weer blijft aankomen.

Hoe lang ga je aankijken of je daar op zit?

• Like
    Waarderingen: RLS
    Goed resultaat.

Was het echt alleen 10k stappen aan cardio? Blijf je die doen?

Je viel met 1800 kcal nog 0.5 per week af dus onderhoud zal dan rond 2300 zitten. Misschien ietsje meer vanwege tijdelijke adaptaties en voordat je daadwerkelijk weer blijft aankomen.

Hoe lang ga je aankijken of je daar op zit?
    Was alleen die 10k stappen en die blijf ik sowieso voorlopig tot nader order doen. Dan kan ik tenminste nog wat eten ;) .

Ik kijk minimaal een week en wellicht 2 weken wat het doet. Als ik komende week op 2000 nog afval, ga ik volgende week naar 2300.
    Heb nog zitten denken om er tussenin naar 3x2300 en 4x 2000 te gaan, maar het is nu toch een beetje puzzelen, en dan het liefst dagelijks zelfde inname.

Ik zou ook rond die 10000 stappen blijven, eventueel in de winter kan je zakken naar 8000 stappen per dag.
    Ik zou gewoon blijven opbouwen met gelijke marco's iedere dag

Was alleen die 10k stappen en die blijf ik sowieso voorlopig tot nader order doen. Dan kan ik tenminste nog wat eten ;) .

Ik kijk minimaal een week en wellicht 2 weken wat het doet. Als ik komende week op 2000 nog afval, ga ik volgende week naar 2300.
    Heb nog zitten denken om er tussenin naar 3x2300 en 4x 2000 te gaan, maar het is nu toch een beetje puzzelen, en dan het liefst dagelijks zelfde inname.
    7x2000Kcals = 14000Kcals per week
    7x2300Kcals = 16100Kcals per week
    je kunt dan ook 3 hoge dagen nemen met 2700Kcals. zo kun je ook aan die Kcals wennen, en kom je toch op 16100 per week. zo speel je met je Kcals inname, en resultaat pas je aan waar nodig

• Like
    Even volgen dit!
    Ik begin straks ook met lean bulk, dus ben wel benieuwd naar je evolutie.

Heb je al es je vet% gemeten of boeit dat niet?

• Like
    Even volgen dit!
    Ik begin straks ook met lean bulk, dus ben wel benieuwd naar je evolutie.

Heb je al es je vet% gemeten of boeit dat niet?
    Niet gemeten nee. Gokje is rond de 9/10% ?
    Ik heb puur visueel gestuurd wat betreft vet%. En uiteraard op de harde data in de OP.

Wekelijkse update:

Gewicht weekgemiddelde:
    -0.1
    Schommelingen: 0/+0,1/+0,1/0/-0,6/+0,3/0/-0,6

Deze week vaker veel later gegeten dan normaal ivm afspraken, weeg moment wel gelijk, dus maagvulling zal meespelen.

Buikomtrek: -0,6 cm (ja heb vaker nagemeten....)

Visueel zie ik weinig/geen verschil.

Ik ga komende week 2.100Kcal toevoegen.

IMG_0371.jpeg

Ik heb besloten een (lean)bulk log te starten, en niet verder te gaan in mijn vorige cut log. Die log is uiteraard wel terug te vinden: https://forum.bodybuilding.nl/topics/mijn-foto-log-cut.438522/page-14#post-11157280

Na 117 dagen cutten heb ik onderstaand resultaat geboekt:

Bekijk bijlage 628341

De data daarvan zijn:
    Bekijk bijlage 628342

Ik ben nu op zoek naar de juiste Kcal inname om op te leanbulken. Zit vanaf nu op 2.000 Kcals per dag, en ga er vanuit dat ik daar nog steeds wat op afval. Ik blijf vervolgens met 300Kcals per dag/week ophogen tot ik op plateau zit, en vervolgens nog 1x 300Kcals erbij om op een overschot te zitten.

Training:
    3x per week
    1: Rug/Triceps
    2: Benen/Schouders
    3: Borst/biceps

Ik doe per spiergroep 3 oefeningen op 4x10.
    Dit met progressive overload per set. Ook, als ik de laatste set minimaal 7 herhalingen haal, start ik volgende keer met hoger gewicht (2e gewicht van vandaag).
    1 minuut rust tussen sets en 2 tussen oefeningen. Ik weet dat rust aan de lage kant is voor bulk/groei maar ik vind het erg fijn trainen dus wil het in ieder geval ook voor groei een kans geven.

Naast bovenstaande nog 10k stappen per dag aan cardio.
    Je ziet er na een cut logischerwijs gespierder uit, maar ook groter.
    Dus ondanks verlies van massa en gewicht kun je er dus groter en sterker uitzien. Natuurlijk blijf je gewoon trainen en eten maar dan nog, mooi om te weten en te zien dat het allemaal win win is....

Respect!

• Bicep
    Goeie menn, ben benieuwd hoe je de bulk gaat bevallen. Cut is zeer succesvol verlopen en met een tranquilo tempo kan je maanden aan een stuk doorbouwen en niet vet worden.

Kwaliteit boven kwantiteit, 1kg pw gainen = moddervet eind vd zomer.

Goeie menn, ben benieuwd hoe je de bulk gaat bevallen. Cut is zeer succesvol verlopen en met een tranquilo tempo kan je maanden aan een stuk doorbouwen en niet vet worden.

Kwaliteit boven kwantiteit, 1kg pw gainen = moddervet eind vd zomer.
    Leerzaam...

• Like
    Back
    Naar boven