XXL Nutrition

Van dad bod naar sixpack?

Bezoekers in dit topic

Ano_54321

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
5.833
Waardering
6.785
Lengte
1m74
We gaan er nog eens voor :roflol:

De doelstelling van mijn trainingsschema is gericht op plezier beleven in sporten en een evenwicht tussen krachttraining en hardlopen. PPL vind ik een heel leuk schema qua indeling van trainingen. Uiteraard zijn er schema's die meer vooruitgang kunnen opleveren zoals UB/LB/FB. Daar ben ik me van bewust maar ik heb mijn trainingen samengesteld op een manier waarvan ik weet dat het trainen leuk voor me is.

Maandag: PUSH
Dinsdag: Intensieve looptraining van 30 min
Woensdag: PULL
Donderdag: LEGS
Vrijdag: /
Zaterdag: Heuvelloop van 30-45 min of rustige duurloop van 45-60 min
Zondag: /

Vermoedelijk zal ik vaak gewoon trainen wanneer ik kan en waar ik zin in heb. Mijn vrouw en zoontje krijgen voorrang :heart:

Opnieuw regelmatig sporten en plezier er in hebben is doelstelling nr 1!

Op termijn:
Hardlopen: opnieuw een tijd van 21-22 minuten op 5 km halen
Shape: met een 4 pack zou ik al blij zijn op dit moment, op termijn graag een sixpack
Krachttraining: regelmatig trainen en opnieuw wat krachtgains pakken.

Elke training geef ik een score van 1 tot 5 dansende duiveltjes en ik probeer daar een systeem in te steken maar het is geen exacte wetenschap :D sommige trainingen zullen dus soms anders gewaardeerd worden dan andere soortgelijke trainingen. Het hangt wat af van mijn gevoel na de training.

1X :devilnana:--> slechte training, een training waar ik duidelijk onderpresteer.
2X:devilnana:--> matige training
3X:devilnana: --> goede training. Het zijn dit soort trainingen waar ik naar streef op regelmatige basis om vooruitgang te boeken.
4X:devilnana:--> heel goede training, duidelijke vooruitgang
5X:devilnana: --> buitengewone training waar ik mijn grenzen heb verlegd met 1 of meerdere PR's.

Ik ga verder niet teveel woorden vuil maken aan deze openingspost, tijd om mijn woorden gewoon om te zetten in daden: let's go!
 
Laatst bewerkt:
Succes, aanhouder wint! :thumbs:
 
Training 07 oktober 2019
Type: Hardlopen

5 km - 27 min 30.
OW ow ow, wat ben ik onaangenaam verrast met deze tijd. Het was bijna 2 maand geleden dat ik gelopen had, dus had ik wel ingecalculeerd dat het allemaal wat trager zou zijn. Ik liep 2 maand geleden tijdens trainingen redelijk vlot 5 km binnen 23 minuten. Toptijd moet ergens tussen 21-22 min gelegen hebben... 27 min 30 is dus een wereld van verschil :o Het kan vanaf nu enkel opnieuw beter/sneller gaan :eyebrow:
SCORE: :devilnana:


Planning 08 oktober 2019
Type: PUSH

- Bench Press
- Incline Bench Press
- Bent Over Side Raise
- Upright Cable Row
- Weighted Dip
- Cable Pushdown
 
Laatst bewerkt:
IN!! Succes.
Track je nog voeding of is het gewoon een beetje wat de pot schaft en op gevoel eten?
 
Voor fatburn, kan je beter een uurtje op 70% max HR lopen, heb je een hartslagmeter (Garmin oi.d.)?
maar 22min op de 5k. Is serieus snel. Ik doe met m’n 98kg 27min en dan ben ik helemaal stuk
 
Succes, aanhouder wint! :thumbs:

Thanks, welkom Pun!

IN!! Succes.
Track je nog voeding of is het gewoon een beetje wat de pot schaft en op gevoel eten?

Wat de pot schaft. Met de baby is het nu DE uitdaging om regelmatig te trainen. Voedingsschema volgt dan wel binnen een paar maandjes :)

Bedankt om te volgen Bert!

Voor fatburn, kan je beter een uurtje op 70% max HR lopen, heb je een hartslagmeter (Garmin oi.d.)?
maar 22min op de 5k. Is serieus snel. Ik doe met m’n 98kg 27min en dan ben ik helemaal stuk

Thx! Ik loop idd met een smartwatch maar gebruik de hartslagmeter niet vaak. Lopen doe ik het liefst op gevoel :loopband:
 
Het gaat er meer om wat je doel is wanneer je kijkt naar de zones (blauw/groen/oranje/rood) op basis van je gewicht en VO2max kan je in hoog groen, het meeste vet per tijdseenheid verbranden aeroob, ga je sneller train je anaeroob en dat geeft andere resultaten. Vind je het gewoon lekker, dan gewoon doen waar je plezier in hebt.
 
Succes :)
Met jonge kinderen is het inderdaad allemaal wel wat moeilijker, er is nu eenmaal minder vrije tijd over, zodra je je ritme hebt gevonden zal alles wel weer goed lopen :)
Succes
 
Training 08 oktober 2019
Type: PUSH

- Bench Press
15*50kg
12*70kg
12*90kg
6*100kg

- Incline Bench Press
12*50kg
8*60kg
8*70kg --> ruime pauze genomen zodat ik in dit setje nog wat dieper kon gaan :p 4de setje zat er niet meer in.

- Bent Over Side Raise
12*12,5kg
12*12,5kg
12*15kg
12*15kg

- Upright Cable Row
12*25kg
12*30kg
12*35kg
10*40kg

- Weighted Dip
12*BW
12*BW+10kg
10*BW+20kg
8*BW+20kg

- Cable Pushdown
12*20kg
12*25kg
10*30kg --> het vat was leeg en had de moed niet meer om nog een vierde setje te doen :o

SCORE: :devilnana::devilnana::devilnana: --> tevreden over de gewichten die ik nog kan verzetten. De komende weken zou ik in principe toch weer wat snelle "beginnersgains" moeten kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Planning 09 oktober 2019
Type: Hardlopen (45-60 min rustig tempo)


Dadbod? Ik geloof er niets van.

Ik denk dat je me niet gaat herkennen piraat, die laatste foto's die je van me zag waren topshape in vergelijking met hoe ik er nu bij sta :roflol: Qua power heb ik niet enorm veel ingeboet denk ik, das dan wel positief :D
 
Laatst bewerkt:
Training 09 oktober 2019
Type: Hardlopen

45 minuutjes op rustig tempo

SCORE: :devilnana::devilnana::devilnana: --> Rustig tempo van ongeveer 10 per uur gemiddeld, gewoon genoten van het lopen.

Planning 10 oktober 2019
Type: Pussy Legday

- Squat
- Leg Extension
- Deadlift
- Leg Curl
- Calf Raise (8 setjes)

Nu gauw nog iets eten en dan nog wat quality time met mijn vrouwtje en zoontje :heart:
 
Succes Tidus! Die 4-pack kan er zeker ook komen met op gevoel eten imo.
Ben benieuwd hoeveel tijd je er de volgende keer op de 5km al vanaf haalt :loopband:
 
Interessante log, in! Succes! :)

Heb je een termijn voor ogen binnen dewelke je terug wilt naar je gewenste tijd (20' à 22' las ik) op de 5K?
En plan je hier en daar wat recreatieve wedstrijden in (ter motivatie)?
 
Succes Tidus! Die 4-pack kan er zeker ook komen met op gevoel eten imo.
Ben benieuwd hoeveel tijd je er de volgende keer op de 5km al vanaf haalt :loopband:

Tof dat je weer meeleest!

4 pack zou idd moeten lukken door weer regelmatig te sporten. Ben ook benieuwd hoe mijn 5 km tijd zal evolueren (zie hieronder)

Interessante log, in! Succes! :)

Heb je een termijn voor ogen binnen dewelke je terug wilt naar je gewenste tijd (20' à 22' las ik) op de 5K?
En plan je hier en daar wat recreatieve wedstrijden in (ter motivatie)?

Stiekem heb ik in mijn hoofd om tegen eind oktober 25 min te halen, eind november 24 min en eind december 23 min. Normaal zou dat moeten lukken maar met de baby is mijn nachtrust niet optimaal en ik voel deze week al meteen dat mijn lichaam, na 3 dagen trainen, al redelijk vermoeid is. Dat is dus een onbekende factor die het moeilijk maakt om in te schatten hoe snel ik vooruit zal gaan, zowel op gebied van cardio, kracht en shape van mijn lichaam.

Ik ben benieuwd :)

De doelstellingen blijven dus voorlopig om regelmatig te trainen en er plezier in te hebben. Denk dat het een mooi voornemen is om rond nieuwjaar dan concretere doelen vast te leggen en idd ook wat loopwedstrijdjes in te plannen voor de fun :D
 
Stiekem heb ik in mijn hoofd om tegen eind oktober 25 min te halen, eind november 24 min en eind december 23 min. Normaal zou dat moeten lukken maar met de baby is mijn nachtrust niet optimaal en ik voel deze week al meteen dat mijn lichaam, na 3 dagen trainen, al redelijk vermoeid is. Dat is dus een onbekende factor die het moeilijk maakt om in te schatten hoe snel ik vooruit zal gaan, zowel op gebied van cardio, kracht en shape van mijn lichaam.

Ik ben benieuwd :)

De doelstellingen blijven dus voorlopig om regelmatig te trainen en er plezier in te hebben. Denk dat het een mooi voornemen is om rond nieuwjaar dan concretere doelen vast te leggen en idd ook wat loopwedstrijdjes in te plannen voor de fun :D

Sounds like a plan! :thumb:
Ik denk dat je doelstellingen voor 2019 zeker wel realistisch zijn. Alles staat of valt natuurlijk met hoe je lichaam gaat reageren op de verhoogde trainingsintensiteit. En met herstel (i.e. voldoende slaap onder andere). En dat zal met een pasgeboren baby niet altijd evident zijn. Maar de motivatie is er, en dat doet al veel. :o
Ik zou, als ik jou was, zeker wat tussentijdse recreatieve loopwedstrijdjes inlassen. Zal de motivatie alleen maar ten goede komen (zeker nu de donkere en kortere dagen er weer zitten aan te komen) En het is natuurlijk ook gewoon fun. :D
 
Sounds like a plan! :thumb:
Ik denk dat je doelstellingen voor 2019 zeker wel realistisch zijn. Alles staat of valt natuurlijk met hoe je lichaam gaat reageren op de verhoogde trainingsintensiteit. En met herstel (i.e. voldoende slaap onder andere). En dat zal met een pasgeboren baby niet altijd evident zijn. Maar de motivatie is er, en dat doet al veel. :o
Ik zou, als ik jou was, zeker wat tussentijdse recreatieve loopwedstrijdjes inlassen. Zal de motivatie alleen maar ten goede komen (zeker nu de donkere en kortere dagen er weer zitten aan te komen) En het is natuurlijk ook gewoon fun. :D

Ik heb al wat lokale wedstrijdjes in gedachten en ook een aantal obstakelruns :P Vanavond eerst pussy legday doorkomen :devil:

Planning 10 oktober 2019
Type: Pussy Legday

- Squat
- Leg Extension
- Deadlift
- Leg Curl
- Calf Raise (8 setjes)

Squatten en deadliften zal ik met laag gewicht beginnen en setjes van 5 reps doen. Ik heb in het verleden al last gehad van een hernia en deze oefeningen triggeren snel rugpijn, daarom ga ik ze dus met de handrem op doen en rustig opbouwen de komende maanden.
 
Pussy legday, of pussy- and legday?
 
Back
Naar boven