XXL Nutrition

van DBpress naar benchpress, last van polsen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

69ingChipmunks

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
13 jun 2011
Berichten
3.199
Waardering
322
Lengte
1m81
Ben een groot voorstander van gebruik met dumbbells. Nadeel hiervan is dat mijn sportschool maar tot de 32kg dumbbells gaat dus zit er niks anders op dan te gaan benche met een halterstang.

Vind het alleen irritant dat ik dan altijd een spotter mee moet hebben aangezien ik liever alleen train... maar goed, heb het laatst een aantal keer geprobeerd en ik krijg echt ontiegelijk last van mijn polsen?

Mijn broer heeft last van precies hetzelfde verhaal en hij is ook onlangs overgestapt naar de halterstang.

Is dit normaal als je net met benchpress begint en je pakt het al ''vrij zwaar'' omdat je dumbbells gedaan hebt? of kan ik een blessure verwachten als dit langer doorgaat?

Suicide grip zou denk ik een oplossing zijn, maar hier begin ik liever niet aan wegens persoonlijke redenen.
De meeste mensen doen het via een normale grip dus ik vroeg me af of jullie hier ook last van hebben? Het is een soort van druk op je polsen die je voelt en als je klaar bent met benche en je draait je polsen een beetje rond hoor je van die kleine knakjes alsof iemand met z'n vingers aan het knakken is :o
 
Duw je vanuit je handpalm of vanuit je vingers? Misschien is je grip te zwak, deadlift je?
 
Duw je vanuit je handpalm of vanuit je vingers? Misschien is je grip te zwak, deadlift je?

Heb nooit geen last van grip problemen, doe er ook extra oefeningen voor.
Ik duw vanuit mijn handpalm, zou sowieso niet weten hoe ik zou moeten duwen vanuit mijn vingers??
 
Je zou evt. wraps kunnen gebruiken ter ondersteuning van je polsen, ook een goede warmingup doet vaak wonderen.
 
Fat Gripz? Deze gebruik ik altijd voor benchen.
 
Fat Gripz? Deze gebruik ik altijd voor benchen.

Ja? Zou dit helpen?
Schijnt ook een goede onderarm bouwer te zijn, toch?

Edit: Holy shit, die dingen kosten nog 40-50 euro ook nog :roflol: Ik had echt iets van een tientje verwacht.
 
Laatst bewerkt:
Knokkels naar het plafond. Kan zijn dat jou polsen "achterover geklapt" zitten, veel mensen merken dit pas als ze erop gewezen worden.
 
Knokkels naar het plafond. Kan zijn dat jou polsen "achterover geklapt" zitten, veel mensen merken dit pas als ze erop gewezen worden.

Zo iets dacht ik inderdaad ook al ja maar kreeg ze maar niet fatsoenlijk recht. Zal wel even wennen zijn, van db's naar barbell.
 
Knokkels naar het plafond. Kan zijn dat jou polsen "achterover geklapt" zitten, veel mensen merken dit pas als ze erop gewezen worden.

Dit inderdaad. Bij CGBP heb ik er ook last van, maar dan is het makkelijker om zo te drukken.
 
Zo iets dacht ik inderdaad ook al ja maar kreeg ze maar niet fatsoenlijk recht. Zal wel even wennen zijn, van db's naar barbell.

In het begin is het ook best lastig om die positie van je handen vast te houden, eerst ermee oefenen op een laag gewicht tot het bijna vanzelf gaat, anders moet je je concentreren op je polsen terwijl je bezig bent met een zware inspanning.
 
Ik heb het niet op de dag van benchen zelf, maar altijd de dag daarna last van mijn polsen. Ik heb daarbij ook grip problemen.
 
Dit inderdaad. Bij CGBP heb ik er ook last van, maar dan is het makkelijker om zo te drukken.

Bij CGBP variant is vaak de positie van de handen op de barbell bepalend voor de druk op de polsen.
Vaak wordt gedacht dat je de handen zo dicht bij elkaar moet plaatsen,
wat als resultaat last aan de polsen geeft.
 
Ik heb er zelf ook redelijk wat last van, maar dat is beter met thumb press grip. False grip voelt niet goed en onveilig aan.
 
Heb hier eigenlijk nooit last van bij CGBP, alleen bij de normale BP.

Ik heb het niet op de dag van benchen zelf, maar altijd de dag daarna last van mijn polsen. Ik heb daarbij ook grip problemen.

Heb je dan ook niet op de dag zelf dat er wat druk op je polsen staat of dat je dat ''knak geluidje'' krijgt zodra je rond beweegt met je polsen?
Ik zelf had de volgende dag nergens meer last van, denk alleen zodra ik wat zwaarder ga met de BP dat dit wel erg schadelijk kan zijn voor mijn grip.

Maar ik denk dat dit alleen even wennen voor nu zal zijn.
 
Heb hier eigenlijk nooit last van bij CGBP, alleen bij de normale BP.



Heb je dan ook niet op de dag zelf dat er wat druk op je polsen staat of dat je dat ''knak geluidje'' krijgt zodra je rond beweegt met je polsen?
Ik zelf had de volgende dag nergens meer last van, denk alleen zodra ik wat zwaarder ga met de BP dat dit wel erg schadelijk kan zijn voor mijn grip.

Maar ik denk dat dit alleen even wennen voor nu zal zijn.

Op borstdag zelf staat er geen druk op mijn polsen. Maar soms thuis voel ik wel dat mijn pols(alleen de rechter) vastzit waardoor ik hem moet knakken. Enige oefeningen waarbij ik wel last heb zijn deadlifts, shrugs en squats, dit heeft altijd met grip te maken. Daarom gebruik ik nu straps, helpt wel wat.
Bij squats krijg ik soms last van mijn pols doordat ik de stang op z'n plaats moet houden natuurlijk.
 
Back
Naar boven