Fitness Seller

Van een whey/eiwit shake val je af ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

johanheeze

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2005
Berichten
2.742
Waardering
30
Lengte
1m87
Massa
92kg
Is het waar, want dat heb ik vandaag dus voor het eerst gehoord. :rolleyes: ???
 
Als je lang genoeg blijft zitten misschien wel, ja.... :(
 
Als je over de hele dag 1 eiwitshake neemt en verder niets eet val je gegarandeerd af! ;)
 
Ewit kost de meeste cals om verteerd te worden dus er zit wel wat in.
 
Ja, maar niet als je die shake neemt naast je patatje oorlog, maar in plaats van. Afgezien daarvan val je niet af van een eiwitshake... van groente eten echter zou ik het nog wel aan willen nemen (negative calorie diet enzo)
 
Nou de eigenaar van de sportschool zegt het..

Ik zeg tegen hem na de training, mag ik een eiwit shake,
hij vraagt om af te vallen?
Ik zeg nee om bij te komen :D
Hij zegt dan moet je dat niet hebben want daar val je van af kijk maar naar alle dieten zitten altijd heel veel eiwitten in zegt ie.
Het beste is een weight gainer te nemen!
Dat is iid wel zo'n 1000 calorien per shake :) Megashake heet het daar..
 
johanheeze zei:
Nou de eigenaar van de sportschool zegt het..


Hij zegt dan moet je dat niet hebben want daar val je van af kijk maar naar alle dieten zitten altijd heel veel eiwitten in zegt ie.
Dat is hetzelfde als wanneer je zegt dat appeltaart gezond is omdat er altijd veel appels inzitten. Je valt niet af door die eiwitten zelf, maar omdat eiwitten van alle macronutriënten het meest vullende gevoel geven waardoor je er minder snel te veel van eet. Ook heeft je lichaam moeite met het verbranden van eiwitten, omdat deze eerst naar glucose moeten worden omgezet. Je lichaam zal eerder vet als brandstof verkiezen en laat dat nou net handig zijn als je af wil vallen...

Ik zou dus m'n vraagtekens zetten bij de kennis van die sportschoolhouder als ik jou was. Eiwitten leveren net zoveel caloriën als koolhydraten. Je stelling is dus onjuist.
 
Wat wél veel mensen aanraden, is om na je training niet alleen eiwitten tot je te nemen maar ook een vorm van snelle koolhydraten, bijvoorbeeld dextrose. In dat opzicht heeft je gym-owner wel een punt.
 
johanheeze zei:
Nou de eigenaar van de sportschool zegt het..

Ik zeg tegen hem na de training, mag ik een eiwit shake,
hij vraagt om af te vallen?
Ik zeg nee om bij te komen :D
Hij zegt dan moet je dat niet hebben want daar val je van af kijk maar naar alle dieten zitten altijd heel veel eiwitten in zegt ie.
Het beste is een weight gainer te nemen!
Dat is iid wel zo'n 1000 calorien per shake :) Megashake heet het daar..
Beetje domme eigenaar. Tuurlijk moet je een whey shake nemen, maar met suikers erbij i.e. dextrose.
 
Trouwens, je neemt die shake als voedingssupplement bovenop je normale voeding en niet in plaats van je normale maaltijden. Ik kan niet inzien hoe iets extra's je juist zou laat afvallen...
 
Klopt helemaal, en van tonijn word je breed :cool:
 
Grappig jah grijpwijk jij wist alles al op 18 jarige leeftijd? he...
Maar ik wist het dus ook niet ik neem/nam? aandat hij er wel verstand van heeft?!
Maargoed van die snelle suikers/koolhydraten/dextrose wist ik ja goed.
Maar het is dus een beetje overdreven?
Ik weet wel dat eiwitten ervoor zijn om spieren te herstellen en te laten groeien dus zeg maar.. dus dacht ook dat het wel knor zou zitten met die shake's..
 
johanheeze zei:
Ik weet wel dat eiwitten ervoor zijn om spieren te herstellen en te laten groeien dus zeg maar.. dus dacht ook dat het wel knor zou zitten met die shake's..
Dude, met die eiwitshakes is echt niks mis. Zou er lekker mee doorgaan, mits je ook iets van dextrose tot je neemt.
Het probleem van weightgainers is dat er 9 van de 10 keer niet alleen whey-eiwit inzit maar ook andere soorten proteïne, en dat er waarschijnlijk geen dextrose inzit, maar een andere suiker.
 
dat kan ja, whey shake/eiwitten hebben de hoogste thermische waarde.
 
Man-Mountain zei:
dat kan ja, whey shake/eiwitten hebben de hoogste thermische waarde.
Dus als jij in je massafase zit, neem je geen whey-shake ???
 
Svensson zei:
Dus als jij in je massafase zit, neem je geen whey-shake ???

Ik heb t over de invloed op je vetreserves in dit geval, niet over je spieren.
 
johanheeze zei:
Grappig jah grijpwijk jij wist alles al op 18 jarige leeftijd? he...
Maar ik wist het dus ook niet ik neem/nam? aandat hij er wel verstand van heeft?!
Maargoed van die snelle suikers/koolhydraten/dextrose wist ik ja goed.
Maar het is dus een beetje overdreven?
Ik weet wel dat eiwitten ervoor zijn om spieren te herstellen en te laten groeien dus zeg maar.. dus dacht ook dat het wel knor zou zitten met die shake's..

Heeft niks met kennis van training/voeding/bodybuilding of wat dan ook te maken. Het is gewoon zo'n ongenuanceerde uitspraak dat je zoiets nooit en te nimmer kan stellen.
 
oke..
 
Back
Naar boven