XXL Nutrition

Van een whey/eiwit shake val je af ?

Bezoekers in dit topic

Svensson zei:
Dude, met die eiwitshakes is echt niks mis. Zou er lekker mee doorgaan, mits je ook iets van dextrose tot je neemt.
Het probleem van weightgainers is dat er 9 van de 10 keer niet alleen whey-eiwit inzit maar ook andere soorten proteïne, en dat er waarschijnlijk geen dextrose inzit, maar een andere suiker.

en een 3 componenten shake met dextrose....
dat is dus niet goed volgens jou...
heb je snelle suikers,,,, wei eiwit, ei-eiwit, en melkeiwit
 
Je mag niet 2 dingen door elkaar gaan zwieren, zeggen dat eiwitshakes dienen om af te vallen houdt geen steek, zeggen dat een goed uitgewerkt eiwitrijk dieet het meest efficiënt is om af te vallen kan wel. Zolang je 1 ding niet uit het ook verliest, alles valt of staat met een kcaloverschot of kcaltekort, dáár moet je naar kijken om te beoordelen.
 
denk dat die eigenaar het een beetje verkeerd begrepen heb... als jij na de training alleen! een eiwitten shake zou nemen zou je inderdaad afvallen ... neem je eiwitten / dextro of een wheigtgain natuurlijk niet!
 
eddycaminos zei:
denk dat die eigenaar het een beetje verkeerd begrepen heb... als jij na de training alleen! een eiwitten shake zou nemen zou je inderdaad afvallen ...
Of het optimaal is, zijn de meningen over verdeeld, maar het lijkt me erg sterk dat je van een whey-shake zonder dextrose af zal vallen. I.m.o. heeft het veel meer te maken met de verhouding tussen ingenomen en verbruikte caloriën.

Stel je eet na je training helemaal niks, maar de rest van de dag grote hoeveelheden. Mij maak je niet wijs dat je dan alsnog afvalt, alleen door die ontbrekende post-workout maaltijd. Maar nogmaals, of het optimaal is denk ik niet.


Dimaggio zei:
en een 3 componenten shake met dextrose....
dat is dus niet goed volgens jou...
heb je snelle suikers,,,, wei eiwit, ei-eiwit, en melkeiwit
Ik zeg niet dat het niet goed is, het gaat hier even om de meest ideale situatie, Daarom zou ik het toch houden bij Whey en dextrose alleen. Na je training wil je een zo snel mogelijke aanvulling van glucose en aminozuren en met whey is dit beter te bereiken dan met ei- of caseïne-eiwit.
 
Miss. wel een interesant stukje gaat over de eiwitinname icm vetverbranding.
[Link niet meer beschikbaar]
 
eddycaminos zei:
denk dat die eigenaar het een beetje verkeerd begrepen heb... als jij na de training alleen! een eiwitten shake zou nemen zou je inderdaad afvallen ... neem je eiwitten / dextro of een wheigtgain natuurlijk niet!

Dat denk ik ook ja :)
 
Ik neem een half uurtje voor mijn training 30gr eiwitten en 40 gr koolhydraten en na de training hetzelfde je lichaam verbrand energie en als je dit ni bijvult door eiwitten en ook koolhydraten zal je lichaam je spieren gaan aanspreken!
 
Back
Naar boven