AndroidHealthClinic

Van Fatboy naar muscleboy (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

SHBG is laag en HDL ook.
Leverwaarden ook hoog.
Gamma-gt, Alat
 
Je schildklier en lever hebben het zwaar. Stop met drank (en roken als je dat doet) om deze waardes wat te verbeteren.

Je cholesterol is vrij normaal nu je kuurt en dit trekt vanzelf wel weer bij als je “ooit” off gaat. Let er wel op dat als je lang on blijft dit niet herstelt en je dus een verhoogd risico hebt op hart kwalen.
 
SHBG is laag en HDL ook.
Leverwaarden ook hoog.
Gamma-gt, Alat
Shbg is laag door de kuur. Is alleen maar mooi toch? Betekend des te meer vrije test.

Hdl is net te laag. Maar ja, dat is vrij normaal tijdens een kuur lijkt mij. Cholesterol laat is weer prikken als ik een tijdje off ben.

Gamma GT zou kunnen komen door het roken, maar zeker weten kan je het niet.

En die net wat verhoogde ALAT waarde is te verwaarlozen. In ieder geval zeker niet iets om verder te onderzoeken.
 
Je schildklier en lever hebben het zwaar. Stop met drank (en roken als je dat doet) om deze waardes wat te verbeteren.

Je cholesterol is vrij normaal nu je kuurt en dit trekt vanzelf wel weer bij als je “ooit” off gaat. Let er wel op dat als je lang on blijft dit niet herstelt en je dus een verhoogd risico hebt op hart kwalen.
Mijn schildklier, zou dat door de hgh kunnen komen? Heb vernomen dat je er t4 bij kan innemen? Of is dit niet wat aan de hand is?
 
Mijn schildklier, zou dat door de hgh kunnen komen? Heb vernomen dat je er t4 bij kan innemen? Of is dit niet wat aan de hand is?
Persoonlijk zou ik gewoon je kuur afmaken aangezien je toch niet stopt en lekker de zomer gaan cutten op een cruise/trt 100/150mg pw om je spiermassa te behouden en het allerbelangrijkste jou lichaam RUST te geven.
Gebruik die periode om wat droger te worden en begin dan een blast weer eind dit jaar met ingang vd bulk indien je 10/11% bf weer te behalen tijdens je cruise.

Zo leer je jou voeding te maximaliseren/perfectioneren aangezien je anders nooit 10% haalt en je een zeer goede start basis hebt voor een bulk blast.
 
Mijn schildklier, zou dat door de hgh kunnen komen? Heb vernomen dat je er t4 bij kan innemen? Of is dit niet wat aan de hand is?
Er is niks aan de hand met je schildklier geen idee hoe je hier bij komt.
 
Er is niks aan de hand met je schildklier geen idee hoe je hier bij komt.
Zegt AK toch. Ik weet ook niet aan welke waarde hij dat afleid
 
CK en alat zijn bij sporters altijd al verhoogd. Aas maakt alat en gamma gt ook hoger.
Verhoogd alat is tot 5 x max waarde.
Artsen maken zich pas zorgen bij 10x max waarde op alat.

Als je een week of 2 niet sport daalt alat en ck vaak alweer.

Schildklier is niets mis mee. Tsh ligt binnen de ref waardes.
 
CK en alat zijn bij sporters altijd al verhoogd. Aas maakt alat en gamma gt ook hoger.
Verhoogd alat is tot 5 x max waarde.
Artsen maken zich pas zorgen bij 10x max waarde op alat.

Als je een week of 2 niet sport daalt alat en ck vaak alweer.

Schildklier is niets mis mee. Tsh ligt binnen de ref waardes.
Thnx voor de uitleg. Dit dacht ik ook al
 
Toch maar eens een foto van mijn quads gemaakt. Geen pomp
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-04-18-14-27-20-976_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-04-18-14-27-20-976_com.miui.gallery.jpg
    73,4 KB · Weergaven: 172
Nu een weekje aan het trainen met een nieuw trainingsschema. Een oud schema van Jay Cutler. Max 60 seconde rust tussen elke set. Een paar oefeningen pak ik andere voor. Sinds lange tijd weer eens spierpijn gehad. Eigenlijk na elke training wel spierpijn gehad op schouders na. Pak 3 sets per oefening voor nu. En bij benen pak ik 2 oefeningen minder omdat ik dan de pijp al leeg heb.

Day 1: Chest
Day 2: Shoulders
Day 3: Back
Day 4: Off
Day 5: Arms
Day 6: Legs
Day 7: Off


Chest:
Exercise #1: 30 degree incline bench press, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #2: 30 degree incline dumbbell press, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #3: Machine pec dec, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #4: Flat DB fly, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #5: Flat bench press, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #6: Cable crossover, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #7: Lying dumbbell pullover, 3-4 sets of 8-12 reps

Shoulders:
Exercise #1: Seated dumbbell lateral raise, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #2: Seated dumbbell overhead press, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #3: Standing cable lateral raise, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #4: Alternating dumbbell front raise, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #5: Reverse pec dec, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #6: Bent over rear delt fly, 3-4 sets of 8-12 reps

Back:
Exercise #1: Nautilus pullover machine, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #2: Lat pulldown (wide / overhand grip), 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #3: Hammer strength low row, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #4: Lat pulldown (medium / supinated grip), 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #5: Barbell bent over rows, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #6: Seated cable rows (v-handle), 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #7: Seated cable rows (overhand grip), 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #8: 45 degree back extension, 3-4 sets of 8-12 reps

Arms:
Exercise #1: Rope triceps pushdown, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #2: Bench press (shoulder-width grip), 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #3: Straight bar triceps pushdown, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #4: Overhead dumbbell triceps extension, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #5: One-arm underhand grip triceps pushdown, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #6: Standing barbell curls, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #7: Standing alternating dumbbell hammer curls, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #8: One-arm machine preacher curls, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #9: Standing alternating dumbbell curls (supinating grip), 3-4 sets of 8-12 reps

Legs:
Exercise #1: Machine leg extension, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #2: Leg press, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #3: Machine hack squat, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #4: Barbell lunges, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #5: Machine front squats, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #6: Machine leg extension, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #7: Seated leg curl, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #8: Lying leg curl, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #9: Romanian deadlift, 3-4 sets of 8-12 reps
Exercise #10: Kneeling leg curl, 3-4 sets of 8-12 reps
 
Ik zie totaal geen nut in schuin BP met schuin DP. verder zou ik eerst Fly's, pullover doen voor betere rek voor je gaat pressen. zo vaak leg ext... ? Liever legcurl voor je gaat squatten. verder vaag schema.
3x legcurls....?

Op welk percentage van 1-RM doe je dit ?
 
Ik zie totaal geen nut in schuin BP met schuin DP. verder zou ik eerst Fly's, pullover doen voor betere rek voor je gaat pressen. zo vaak leg ext... ? Liever legcurl voor je gaat squatten. verder vaag schema.
3x legcurls....?

Op welk percentage van 1-RM doe je dit ?
Focus ligt bij mij op upper chest. Daarom begin ik met upper chest. Ik doe eerst 3 setjes incline DB press en daarna incline machine press. Vooral bij de incline machine press kan ik een flinke stretch op mij spier zetten. Ik vind 6 setjes voor bovenborst wel prima. Zie dan ook niet in waarom jij hier geen nut in ziet? Ik doe zelf maar 2 oefeningen leg curl. Seated en standing leg curl machine.

Geen idee op welk % van 1 RM ik dit doe. Maar ik zorg dat ik het eerste setje net 12 herhalingen haal. Meestal dan 2e setje 11 en 3e setje 9 of 10.
 
Het is niks en het wordt ook niks door schema’s te kopiëren van een pro met elite genetics.
 
Omdat het een verzinsel is dit schema. Misschien wel ergens online als zgn Cutler schema, maar zit onlogisch in elkaar. Ik denk eerder dat het een verzameling van oefeningen is, en geen echt schema.
 
Het is verstandiger om uit te zoeken wat voor jou werkt. Totaalplaatje moet kloppen: Repranges, rusttijden, totaal volume en de snelheid van je herstel.

Ik zou investeren in een goede coach.

Met het geplaatste schema doe je al snel te veel
 
Omdat het een verzinsel is dit schema. Misschien wel ergens online als zgn Cutler schema, maar zit onlogisch in elkaar. Ik denk eerder dat het een verzameling van oefeningen is, en geen echt schema.
Weer lekker negatief en betwetering ben je weer zeg. Hier een linkje naar het schema. Staan zelfs filmpjes bij waar hij zijn hele workout laat zien en dat komt gewoon overeen zoals beschreven : https://revolutionaryprogramdesign.com/jay-cutler/
 
Het is verstandiger om uit te zoeken wat voor jou werkt. Totaalplaatje moet kloppen: Repranges, rusttijden, totaal volume en de snelheid van je herstel.

Ik zou investeren in een goede coach.

Met het geplaatste schema doe je al snel te veel
Daarom probeer ik juist nu dit schema. Met dit schema probeer ik veel nieuwe dingen uit. Nieuwe split, korte rusttijden, nieuwe oefeningen. Ik kijk ff hoe het gaat, welke oefeningen bij me passen, hoe vermoeid mijn lichaam raakt ect. Hierop pas ik zelf het schema aan met oefeningen en aantallen die voor mij werken.
 
Zou persoonlijk ook geen schema van internet pakken en heel simpel uitgelegd. Elk lichaam is anders en iedereen heeft sterkere/zwakkere spiergroepen. Na x aantal jaar ga je dit zichtbaar zien en dan is de kunst om je zwakkere spiergroepen harder aan te pakken dmv meer sets of meer sessie aan te spenderen. Vandaar die schemas van internet totaal nergens op slaan, aangezien die nooit kan weten hoe jou fysiek is. Oefening selectie is tevens ook persoonlijk, de een voelt db row goed en de ander doet liever bb row. Beide goed, maar nogmaals hangt dit af van de persoon.
 
Back
Naar boven