MuscleMeat

van fitness naar crossfit, van rijst naar paleo (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nameless

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
9 sep 2008
Berichten
781
Waardering
16
Ik ben de laatste tijd niet heel actief meer op dit forum. Dit heeft meerdere oorzaken. In plaats van fitness ben ik namelijk crossfit gaan doen. Daarnaast doe ik niet meer aan heavy kuren maar een licht kuurtje met nog minder dan de helft die ik vroeger gebruikte. En ik eet niet meer 5 keer pet dag rijst/pasta met kip maar ik eet volgens het paleo principe.

Bovenstaande combinatie werkt voor mij echt super. Uiteraard sta ik er niet meer exact zo bij als wanneer ik zwaar gebruikte (as+gh) maar ik sta er wel goed bij en ik voel me fit. Ik wou dit even melden voor de personen die een keer wat ander willen dan 4x8 herhalingen in de sportschool en die de "standaard" eetschema's zat zijn.

Wat eet je met paleo:
Vlees van hoge kwaliteit Rund, Varken, Lam, Kip, Os en meer.
Vis Zalm, Baars, Tonijn etc.
Zeevruchten
Eieren
Groenten veeel!
Wat fruit het beste zijn de bessen en ander rood fruit
Noten wees gematigd
Natuurlijk olie olijfolie, avocado of kokosolie

Simpele koolhydraten wil je vermijden want die worden snel omgezet in suikers. Het voordeel van dit voedingspatroon vind ik dat je geen lekkere dingen hoeft te laten. Je creert namelijk zelf je lekker dingen.

Een uitgebreid aanbod recepten is te vinden in het eerder genoemde boek. Indien jullie interesse hebben in foto's van recepten die ik maar dan hoor ik dat graag, ik deel de lekkere recepten graag met jullie.

Een voorbeeld van een lekker maar toch gezond recept is n die ik afgelopen weekend heb gemaakt:

Ossenhaas in rodewijnsaus, sinazie met walnoten pesto en friet van zoete aardappel

Verwarm de oven voor op 200 graden
Snij plakken van ongeveer 1cm dik van de zoete aardappel en snijd deze vervolgens in reepjes. Doe deze in een grote kom en meng ze met kokosolie. Doe hier vervolgens grof zout, paprika poeder en tijm bij en zorg ervoor dat elk frietje wat van deze kruiden heeft. Leg de feitjes op bak folie op een bakplaat en stop ze voor 20 min in de oven, vervolgens laat je de oven nog 5-10 min roosteren.

Doe 3 handen vol met ongebakken noten melange (walnoten, cashew noten, peca noten, macedemias) in een keuken machine, laat deze de noten fijn malen. Doe hier vervolgens een hand vol olijven bij en wat teentjes knoflook. Voeg wat olijf olie toe en een hand rauwe spinazie en laat het geheel malen tot een pesto.

Zet een wokpan op laag vuur met een bodempje olijf olie. Voeg hier 400gr spinazie aan toe. Doe dit wel handje voor handje zodat de spinazie langzaam klein word in de pan en er zo meer bij past. Voeg 2 hanen taug toe en een fijn gesneden rode paprika. Voeg een kip bouillon blokje en knoflook poeder toe en wok dit rustig op laag vuur. Voeg een minuut voor serveren de zelf gemaakte pesto toe en wok dit mee.

Zet een braad- of koekenpan op hoog vuur met olijf olie en bak boter. Laat dit goed warm worden en schroei vervolgens de ossenhaas 2 minuten per kant dicht. Wikkel de ossenhaas vervolgens in zilverpapier en laat deze rusten. Doe een klontje bak boter extra in de pan en voeg hier rustig rode wijn aan toe, ongeveer een halve fles, zet de pan uit en laat dit licht stollen.

Maak het bord op met een bolletje spinazie met pessto. Leg er wat friet van zoete aardappel naast. Tot slot leg je de ossenhaas op het bord en giet hier de rode wijnsaus overheen.

Eet smakelijk!!
 
Laatst bewerkt:
En hoeveel geld en tijd mag deze hype wel niet kosten?
 
Hadden ze een miljoen jaar geleden al rode wijn?
 
Ik vind het trouwens wel leuk voor je dat je dit doet en dat het bevalt, maar je moet niet raar opkijken als je allemaal opmerkingen krijgt over dat dit belachelijk is en je uitgelachen wordt. Je post dit immers op een bodybuilding forum vol met mongolen die allemaal kip en rijst eten en er nog nooit eens aan hebben durven denken om crossfit in de mond te nemen.
 
En wat is dan het verschil met een "standaard" eetschema precies? Je vermeldt in je opsomming wat je als paleo meneertje allemaal eet geen carbs zoals rijst of aardappel. Maar dan zie ik in je recept dat je wel gewoon aardappel bij je vlees en groenten eet?

Stukje vlees/vis, veel groenten en aardappel, magisch dieet heb je daar hoor.
 
Simpele koolhydraten wil je vermijden want die worden snel omgezet in suikers.

Ok.

De maaltijd van je post was dus een maaltijd in het weekend, maar wat eet je bijvoorbeeld doordeweeks?

Ik kan trouwens wel wat meer variaties bedenken buiten crossfit om iets anders te doen dan 4x8.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven