Fitness Seller

Van full body naar UB/LB schema (nadruk op UB) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arconis

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2007
Berichten
344
Waardering
7
Ik heb een tijdje geleden hier ook een schema gepost wat fullbody was maar eigenlijk ook weer niet (er zaten geen lb oefeningen in). Ik heb mn zonden overdacht en ben nu met een nieuw splitschema gekomen wat er als volgt uit ziet:

Maandag/Woensdag/Vrijdag UB:

Schouders
- dumbbell Upright Row
- dumbbell Shoulder Press

Borst
- dumbbell Bench Press
- dumbbell Fly

Rug
- Barbell Bent over Row

Buik
- Crunches

Biceps
- Barbell Curl

Triceps
- Triceps Extensions

Dinsdag/Donderdag/Zaterdag LB:

Quadriceps
- Squat
- Lunge

Calves
- Standing Calf Raise

Gluteus maximus
- Deadlift

Ik zit er aan te denken om buik te verplaatsen naar wanneer ik LB aan het trainen ben, dat scheelt weer wat tijd wanneer ik bezig ben met UB en aangezien mn LB training niet zo heel lang is past ie daar denk ik beter.

Ik train voor spiermassa bij UB, bij mn LB wil ik een combinatie van spiermassa en spierconditie bereiken (of dat mogelijk is weet ik niet)
 
Spierconditie + Spiermassa = 20 rep Squats 'n Milk.
 
3 keer ub/lb is imo teveel man, doe gewoon 2 keer

en zou meer verschillende oefeningen doen voor de afwisseling,bv maandags benchpress en woensdag incline benchpress
 
Thx :thumb:



Anders doe ik wel 3 x UB en 2 x LB ? Dan hou ik het weekend over om iets ontspannends als hardlopen/fietsen te doen.

als je nadruk op ub is zou ik juist 2x ub trainen ipv 3.
Het dient helemaal geen nut 3x ub te trainen behalve overtraining, en dat geld ook voor lb, gewoon lekker 2 keer.
 
als je nadruk op ub is zou ik juist 2x ub trainen ipv 3.
Het dient helemaal geen nut 3x ub te trainen behalve overtraining, en dat geld ook voor lb, gewoon lekker 2 keer.

Why not? Als ik me er goed bij voel en ik nog steeds merk dat ik steeds zwaarder kan gaan trainen dan is er geen probleem denk ik. Het heeft allemaal met motivatie te maken, ik haal echt plezier uit mn trainingen en daarom vind ik het niet zo erg om zo vaak te trainen (het wordt binnenkort waarschijnlijk nog meer want ik zal denk ik nog op een martial art gaan :P )
 
Het is een vrij onlogisch verhaal dat je vooruit denkt te gaan door meer dan 2 keer te trainen... De enige verklaring die ik zou hebben is dat je nog niet lang traint, klopt dat?

In eerste instantie wennen je spieren namelijk aan een beweging, en wordt je sterker omdat je motoriek beter wordt. In 2e instantie krijg je pas meer spier, en als je 3 keer per week traint zal dat niet of slechts in zeer lichte mate plaats vinden.

Als je je goed voelt bij veel trainen moet je dat gewoon doen... maar het is geen manier om lichamelijk vooruit te gaan.
 
Ik train nu al best vrij lang, toch wel meer dan anderhalf jaar voluit denk ik (daarvoor rustig aan gedaan). Maar waarom zou 3 x niet effectief kunnen zijn? Bij fullbody schema's pak je toch ook alle spieren 3 x in de week? Het schema dat ik nu gebruik is niet veel anders. De dagen dat ik LB doe zijn overigens niet heel intensief, de dagen dat ik UB doe daarintegen wel.

Ik pak nu dus net zoals bij FB de spier 3x in de week, waarom zou het dan niet effectief zijn? Naast de resultaten die ik wil bereiken met het trainen vind ik het ook leuk om te trainen, ik studeer nog dus ik hoef me dagelijks fysiek niet heel veel in te spannen. Als ik weer train voel ik me weer helemaal goed daarna omdat ik de hele dag zo weinig heb gedaan. Ook lukt het me nog steeds regelmatig de zwaarte van de training op te schroeven, wat mij wel degelijk het gevoel geeft dat ik resultaten hiermee behaal.

Het is toch ook zo dat een spier na een intensieve training zo een 48 uur de tijd nodig heeft om te herstellen? Middels het schema wat ik nu gebruik kom ik daar aan.
 
Ik train nu al best vrij lang, toch wel meer dan anderhalf jaar voluit denk ik (daarvoor rustig aan gedaan). Maar waarom zou 3 x niet effectief kunnen zijn? Bij fullbody schema's pak je toch ook alle spieren 3 x in de week? Het schema dat ik nu gebruik is niet veel anders. De dagen dat ik LB doe zijn overigens niet heel intensief, de dagen dat ik UB doe daarintegen wel.

Ik pak nu dus net zoals bij FB de spier 3x in de week, waarom zou het dan niet effectief zijn? Naast de resultaten die ik wil bereiken met het trainen vind ik het ook leuk om te trainen, ik studeer nog dus ik hoef me dagelijks fysiek niet heel veel in te spannen. Als ik weer train voel ik me weer helemaal goed daarna omdat ik de hele dag zo weinig heb gedaan. Ook lukt het me nog steeds regelmatig de zwaarte van de training op te schroeven, wat mij wel degelijk het gevoel geeft dat ik resultaten hiermee behaal.

Het is toch ook zo dat een spier na een intensieve training zo een 48 uur de tijd nodig heeft om te herstellen? Middels het schema wat ik nu gebruik kom ik daar aan.

je traind bij fb iid 3 keer je spieren per week alleen wel 1 oefining per spiergroep en bij een ub lb schema vaak 2 oefeningen per spiergrpoep (ik wel).
 
Back
Naar boven