Fitness Seller

Van gedachten veranderd over ketodieet

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Esperantisto
Het schijnt dat sommigen nog met 50 gram KH in ketose kunnen blijven en anderen nog niet met 20 gram KH in ketose komen...
Ik heb net mijn drankje voor morgen klaargemaakt. Dat is dan altijd 2 maaltijden in 1 grote glazen drinkbeker met afsluitdop. De ene helft drink ik direct na aankomst na plm 3 kwartier fietsen en de andere helft na de KT.

Voorzover ik het begrepen heb, moet je bij TKD juist geen extra vet nemen. Dus heb ik het klaargemaakt met
- 40 gram weipoeder (plm 30 gram eiwit) aangelengd met spuitwater
- 200 gram kwark (20 gram eiwit en 8 gram KH)
- 35 gram Fantomalt (=maltodextrine) met 33 g KH
- 20 ml passievruchtenconcentraat (=4 g KH)

Dat is dus 25 g eiwit en 45 g KH.

Wat vinden jullie ervan?
 
Let op bij fruit voor fructose, dit haalt je uit ketose(gaat niet naar de spieren maar naar de lever).
 
Originally posted by burn
Let op bij fruit voor fructose, dit haalt je uit ketose(gaat niet naar de spieren maar naar de lever).
Twintig ml valt nog wel mee.. het is opmerkelijk dat de siroop niet gezoet is.. een nadeel is dat de fles bederfelijk is zodra ie open is gegaan..

Wat ik nog wel verwarrend vind, is of je nu voor of na de training die KH moet hebben.. ik doe het nu maar allebei.

Interessant was nog dat ik vandaag wat correcties heb gekregen op een aantal oefeningen. Moest volgens een van de begeleiders daar bij de triceps extensie en de biceps curl continu spanning op de spier houden binnen 1 set.
De preacher curl die ik na de biceps curl deed, heb ik echter toch uitgevoerd volgens de gegevens van www.exrx.net.. hij wilde dat ik er een biceps curl van maakte, terwijl ik volgens de aanwijzingen de arm volledig uitgestrekt langs het preekbankje moest houden en dan tot horizontaal omhoog brengen.

Het maakt gigantisch veel uit hoe je de oefeningen doet, maar liever kwaliteit dan kwantiteit (moest dus weer een kilootje lager gaan zitten)
 
Originally posted by burn
Ik snap je niet helemaal hoor. Jouw stelling was:
" Dus als je als hoofdenergiebron vet eet, zul je ook vooral vet verbranden (uit eten en van jezelf). En bij KH is dat KH .. En die maak je in je lichaam eerst vrij uit glycogeen en als dat beperkend is, maak je het van eiwit (spiermassa dus)."

Dan zeg ik dat koolhydraten ook juist beschermend kunnen werken.

Nu zeg je dat je ook eiwitten uit voeding kunt gebruiken? Daar ging het toch niet om? Hoe minder eiwit je voor energie gebruikt des te meer blijft er over voor hersted e.d.


Maar er is nu wel genoeg gesproken hierover denk ik :)
Ik denk van niet :p

Het gaat om twee verschillende dingen:
1. metabolisme bij aanbod van veel of weinig KH .. Bij weinig KH zal je lichaam ook minder van KH afhankelijk worden en relatief (en absoluut) gezien meer vet gaan verbranden
2. waar haalt je lichaam KH vandaan, ongeacht hoeveel het er van nodig heeft (dus ongeacht of het vooral vet verbrandt of vooral KH)

Mijn opmerking over die eiwitten was in het kader van punt 2. ... Veel dieeteiwitten zorgen er in een laag-KH dieet, bijv. ketodieet, voor dat je minder snel naar je spieren teruggrijpt als brandstof (bron voor de weinige KH die je lichaam toch nodig heeft, ook al zit verbranding/energiebron vooral aan vetkant). Je kunt dan wel meer KH gaan eten ipv eiwit, maar dat schiet zijn doel voorbij .. Dan ga je nl ook weer meer KH verbranden en kom je bij punt 1 uit ...

Snabbelevou?

(ik hoop het wel, want ik moet toegeven dat ik het onderwerp ook een beetje beu word ;))
 
Bij een keto dieet zijn de eiwitten juist relatief al laag(teveel eiwit = uit ketose). Hoe meer je dan voor energie gaat gebruiken des te minder zal er dus overblijven voor herstel en spieropbouw. Als je een kleine hoeveelheid KH neemt zal vet nog steeds de hoofdbron van energie zijn, en kunnen de koolhydraten ervoor zorgen dat je meer eiwit uit je voeding overhoudt voor herstel + spieropbouw. Zeker als je al catabool bent(negatief kcal inname) wil je toch je eiwit gebruiken waarvoor het eigenlijk is en niet voor energie?

Jij hebt het over dat je lichaam van KH afhankelijk wordt(punt 1), maar dat wordt je lichaam niet bij kleine hoeveelheden KH. Het gaat hier ook niet om het verschil tussen weinig of veel KH, maar tussen bijna geen KH of weinig KH.
 
Originally posted by Esperantisto

Wat ik nog wel verwarrend vind, is of je nu voor of na de training die KH moet hebben.. ik doe het nu maar allebei.
zo kort mogelijk voor je training, zodat het je maag passeerd terwijl je al weer een tijdje aan het trainen bent.
 
Back
Naar boven