AndroidHealthClinic

Van korps mariniers naar bodybuilding.

Bezoekers in dit topic

Kippeneter

Cool Novice
Lid geworden
1 sep 2020
Berichten
111
Waardering
77
Lengte
1m90
Massa
86kg
Hallo rammers,

Vanaf mijn 17de leek het mij geweldig om marinier te worden. Daarom ben ik daar hard voor gaan trainen. Vanaf 0 begonnen, ik had al een paar jaar geen conditietraining gedaan ik had overgewicht en pull ups kon ik niet eens. 1,5 jaar later was ik een ander persoon geworden. Ik kon makkelijk een duurloop van 10km fixen en ik zat mooi boven de fysieke eisen die gesteld worden voor een marinier. Ik had alle vertrouwen in mijn droom. Ik ben door alle testen en keuringen gegaan maar bij de laatste test (de kennismakingsdagen) ben ik naast dat het fysiek ophield bij het slopende brienenoordcircuit, erachter gekomen dat het toch niet echt iets voor mij is! Dit kwam wel even als een klap binnen maar ik heb zoveel geleerd en gedaan in die 1,5 - 2 jaar voorbereiden, dat het me leven heeft veranderd.

De krachttrainingen vond en vind ik altijd het leukst om te doen. Dat deed ik al voordat ik trainde voor marinier, maar nog niet serieus. Vooral de progressie die ik maakte vond ik zo mooi om te zien dat ik stond te popelen op mijn rustdag om weer lekker te fitnessen!
Waar de focus 2 jaar lang op kracht/conditie lag, ligt dat sinds 5 weken nu veel meer op krachttraining. Het zelfde geldt voor voeding.

5 weken geleden woog ik 77kg met een lengte van 192cm. 5 weken later (heden) weeg ik al een mooie 81kg. En ik zie het verschil al duidelijk. Ik wil ongeveer tot 13% VP bulken en dan weer naar beneden.

Verder wil ik nog steeds een functie binnen defensie. Daarom ben ik verder gaan kijken en ga ik iets met mijn ICT achtergrond doen bij defensie.

Ik kijk er naar uit veel van jullie te leren en hier en daar zal ik ook mijn gedachtes delen met jullie :)
 
Succes! Ik ben ook begonnen op 77 kilo met dezelfde lengte.
Denk dat je een goede basis hebt door je vorige ervaring, en een goede conditie is altijd mooi meegenomen.
 
Succes! Ik ben ook begonnen op 77 kilo met dezelfde lengte.
Denk dat je een goede basis hebt door je vorige ervaring, en een goede conditie is altijd mooi meegenomen.

Thanks! Inderdaad geen verkeerde basis. Ik kan het mooi droog opbouwen.
 
Dikke IN!!:)

ICT is civiel één van de best betaalde sectoren, dus ik zou er nog eens goed over denken of je dit echt bij Defensie wilt doen, waar je aan basisambtenaarschalen en vooropleiding gebonden bent (ligt er wellicht ook aan of je als burger of militair aan de slag wilt). Wat is je vooropleiding binnen de ICT?
 
Leuke nickname!

Ga je beginnen met loggen? Ben benieuwd naar de vorderingen die je maakt en uiteindelijk wat de beroepskeuze gaat worden.
 
Dikke IN!!:)

ICT is civiel één van de best betaalde sectoren, dus ik zou er nog eens goed over denken of je dit echt bij Defensie wilt doen, waar je aan basisambtenaarschalen en vooropleiding gebonden bent (ligt er wellicht ook aan of je als burger of militair aan de slag wilt). Wat is je vooropleiding binnen de ICT?

Als je interessante ervaring kan opdoen bij defensie, dan kun je daarna cashen in het bedrijfsleven. geldt voor jou uiteindelijk ook. Jij kunt bakken geld verdienen als mechanisch engineer als je fabrieken gaat tekenen. Of bij vliegtuigbouwers aan de toeleverende kant gaat zitten :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Dikke IN!!:)

ICT is civiel één van de best betaalde sectoren, dus ik zou er nog eens goed over denken of je dit echt bij Defensie wilt doen, waar je aan basisambtenaarschalen en vooropleiding gebonden bent (ligt er wellicht ook aan of je als burger of militair aan de slag wilt). Wat is je vooropleiding binnen de ICT?

Bedankt voor je reactie! Vooral de mix tussen werken voor vrede en veiligheid met een gevarieerde werkomgeving en ICT spreekt mij erg aan. Ik heb dit jaar een MBO niveau 4 ICT opleiding afgerond. Daarmee kan ik mooi doorstromen naar het HBO.
Met Defensie kan ik een studiedeal sluiten dat mijn opleiding wordt betaald en dat ik na mijn opleiding verzekerd ben van een baan. Gewoon een +++ situatie in mijn geval. Inderdaad voordat ik mijn functie mag gaan draaien moet ik nog een opleiding van 1,5 jaar volgen tot Officier.
 
Leuke nickname!

Ga je beginnen met loggen? Ben benieuwd naar de vorderingen die je maakt en uiteindelijk wat de beroepskeuze gaat worden.

Thanks! Lijkt me een leuk idee. Kan ik daarvoor deze post gebruiken?
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Als je interessante ervaring kan opdoen bij defensie, dan kun je daarna cashen in het bedrijfsleven. geldt voor jou uiteindelijk ook. Jij kunt bakken geld verdienen als mechanisch engineer als je fabrieken gaat tekenen. Of bij vliegtuigbouwers aan de toeleverende kant gaat zitten :)

Zeker weten. De ervaring en leiderschapskills die je daar opdoet zijn uniek en zeer waardevol in het bedrijfsleven. Staat mooi op je CV :)
 
Bedankt voor je reactie! Vooral de mix tussen werken voor vrede en veiligheid met een gevarieerde werkomgeving en ICT spreekt mij erg aan. Ik heb dit jaar een MBO niveau 4 ICT opleiding afgerond. Daarmee kan ik mooi doorstromen naar het HBO.
Met Defensie kan ik een studiedeal sluiten dat mijn opleiding wordt betaald en dat ik na mijn opleiding verzekerd ben van een baan. Gewoon een +++ situatie in mijn geval. Inderdaad voordat ik mijn functie mag gaan draaien moet ik nog een opleiding van 1,5 jaar volgen tot Officier.

Klinkt als een goede deal, heb het zelf niet zo op spijkerbroek officieren maar snap de keuze wel.
En zitte ook wel paar goede tussen hoor begrijp me niet verkeerd.
Maargoed veel succes, mariniers of ict is nogal een verschil ja.
 
Klinkt als een goede deal, heb het zelf niet zo op spijkerbroek officieren maar snap de keuze wel.
En zitte ook wel paar goede tussen hoor begrijp me niet verkeerd.
Maargoed veel succes, mariniers of ict is nogal een verschil ja.

Bedankt ! Zeker een goede deal. Zo ver ik weet kun je niet doorgroeien naar Officier ICT vanaf een onderliggende functie zonder dat je alsnog een Officiersopleiding doet. Nu snap ik dat de praktische ervaring mist bij spijkerbroek officieren. Gelukkig kan ik met die studiedeal ook alvast stage lopen bij defensie bij de verbindingsdienst.
 
Met Defensie kan ik een studiedeal sluiten dat mijn opleiding wordt betaald en dat ik na mijn opleiding verzekerd ben van een baan. Gewoon een +++ situatie in mijn geval.
In het geval van ICT is dat een wurgcontract, geen goede deal.
 
Bedankt voor je reactie! Vooral de mix tussen werken voor vrede en veiligheid met een gevarieerde werkomgeving en ICT spreekt mij erg aan. Ik heb dit jaar een MBO niveau 4 ICT opleiding afgerond. Daarmee kan ik mooi doorstromen naar het HBO.
Met Defensie kan ik een studiedeal sluiten dat mijn opleiding wordt betaald en dat ik na mijn opleiding verzekerd ben van een baan. Gewoon een +++ situatie in mijn geval. Inderdaad voordat ik mijn functie mag gaan draaien moet ik nog een opleiding van 1,5 jaar volgen tot Officier.
Zeker. Opleidingsmogelijkheden v.w.b. studie zijn afgelopen jaren met het Fase-contract wel flink afgenomen, maar komt volgens mij weer verbetering in. Ik zou dit contractueel afdwingen bij aanname, dan moet het wel lukken. :)
Doorstroommogelijkheden tot officier is ook altijd een dingetje. Wil je eerst burger of onderofficier worden en daarna officier? Combineren van werk en studie is wel ideaal, maar je moet wel even wat vrije tijd en je sociale leven aan de kant schuiven als je je studie naast je werk wilt doen, maar als je gemotiveerd bent, lukt dat je zeker. :D Succes!
 
Zeker. Opleidingsmogelijkheden v.w.b. studie zijn afgelopen jaren met het Fase-contract wel flink afgenomen, maar komt volgens mij weer verbetering in. Ik zou dit contractueel afdwingen bij aanname, dan moet het wel lukken. :)
Doorstroommogelijkheden tot officier is ook altijd een dingetje. Wil je eerst burger of onderofficier worden en daarna officier? Combineren van werk en studie is wel ideaal, maar je moet wel even wat vrije tijd en je sociale leven aan de kant schuiven als je je studie naast je werk wilt doen, maar als je gemotiveerd bent, lukt dat je zeker. :D Succes!

Als je een studiedeal met Defensie sluit, dan betaald defensie je opleiding die je wilt gaan volgen waarmee je aan de slag gaat bij defensie na het behalen van je opleiding. In mijn geval zal dit dan een HBO ICT opleiding zijn. Je hebt namelijk minimaal een HBO diploma nodig om Officier te worden.
 
Als je een studiedeal met Defensie sluit, dan betaald defensie je opleiding die je wilt gaan volgen waarmee je aan de slag gaat bij defensie na het behalen van je opleiding. In mijn geval zal dit dan een HBO ICT opleiding zijn. Je hebt namelijk minimaal een HBO diploma nodig om Officier te worden.
Ik weet wat er nodig is. Succes met je opleiding, gaat zeker lukken denk ik.
 
Als je een studiedeal met Defensie sluit, dan betaald defensie je opleiding die je wilt gaan volgen waarmee je aan de slag gaat bij defensie na het behalen van je opleiding. In mijn geval zal dit dan een HBO ICT opleiding zijn. Je hebt namelijk minimaal een HBO diploma nodig om Officier te worden.
Hoelang ben je dan verplicht om voor Defensie te werken?
 
Hoelang ben je dan verplicht om voor Defensie te werken?
Bij normale functies is de dienstplicht 4 jaar. Nu zullen daar bij deze deal nog wel 1 of 2 jaar bij op komen.
 
Back
Naar boven