AndroidHealthClinic

Van nikspack naar sixpack

Bezoekers in dit topic

P88y

Novice
Lid geworden
18 aug 2015
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m70
Vetpercentage
29%
Hey, ik ben Patty en erg nieuw hier. Dat betekent dus dat ik niet zo veel weet over krachttraining, voeding en afkortingen die hier gebruikt worden. Maar dat komt vast goed met jullie hulp en mijn rondgesnuffel hier:D

M'n topictitel zegt al een beetje wat ik wil, van nikspack naar sixpack. Mijn vetpercentage is vorige week gemeten met zo'n tang. De uitslag was 29% verder ben ik 170 lang en weeg ik 72 kilo. Die kilo's vind ik niet zo interessant (ja het is wat veel) maar die flubber buik en dat chubby gevoel, daar wil ik van af!
Mijn doel voor nu is een vetpercentage van 20%, dit kan ik echter nog bijstellen mocht ik dat willen.

Ik heb een zittend beroep, maar sport 4 - 6 keer per week. Dat ziet er ongeveer zo uit
Maandag: cardio 10-20 minuten (crosstrainer, fiets of roeien)
Rondje fitnesstoestellen
Groupchallenge (vergelijkbaar met insanity, maar dan met kettlebells en zandzakken)

Dinsdag: cardio 45 - 60 minuten, thuis op de hometrainer, of rust

Woensdag: zie maandag

Donderdag: rust, of zie dinsdag

Vrijdag: kettlebell workout, thuis met Jesse van der Velden (ik had al gezien dat men hier niet zo'n fan van Jesse is, maar ik vind het wel lekker om zo te trainen)

Zaterdag: cardio 10-20 minuten (crosstrainer, fiets of roeien)
Rondje fitnesstoestellen
Of rust, maar dan doe ik de zaterdag op zondag

Ik volg bovenstaand schema nu ongeveer 3 maanden, hard tijd voor verandering. De fitnessinstructeur heb ik al aan het werk gezet voor een nieuw schema, dat krijg ik morgen!

Ook heb ik sinds vorige week een voedingsschema. Pfff ik eet me door de dag heen, maar dat komt goed uit want ik hou van eten. Dat schema ziet er zo uit

5:45 70 Gr. Havermout, 15 Gr. Whey en een banaan

8:30 volkoren boterham met mager vleesbeleg

10:30 volkoren boterham met mager vleesbeleg en een stuk fruit

12:30 3 volkoren boterhammen met mager vleesbeleg, 200 Gr. Magere kwark

15:00 2 volkoren boterhammen met mager vleesbeleg en een stuk fruit

18:00 150 Gr. Aardappels of 36 Gr. Ongekookte volkoren pasta/zilvervliesrijst, 200 Gr. Groente, 100 Gr. Vlees of vis

Voor en na training 15 Gr. Whey, 30 Gr. In totaal

Voor slapen 15 Gr. Whey

Dit komt neer op 1956 kcal, 732 eiwit, 243 vet en 981 koolhydraten

Nb. De whey maak ik aan met water.
En ik weet dat ik veel brood eet, maar ik merk dat ik daar geen opgeblazen darmen oid van krijg.

Vragen, suggesties of support zijn zeer welkom. Vooral dat laatste;)
 
Ziet er goed uit voor je doelen. Klein kritiekpuntje: je zit erg laag in vetten. Ik zou iets hoger in de vetten gaan, ten koste van de eiwitten (518 E, 457 V, 981 KH) zou er al beter uitzien. Daarmee zit je op 1,8 g eiwit/kg, wat meer dan voldoende is.
 
Heb je aan de hand van je % gewicht etc uitgerekend hoeveel je onderhoud is? Nl wel van belang wil je afvallen.
 
Heb je aan de hand van je % gewicht etc uitgerekend hoeveel je onderhoud is? Nl wel van belang wil je afvallen.

Heb dit laten doen. M'n behoeft per dag is ca. 2032 kcal, daar zijn we onder gaan zitten.

---------- Toegevoegd om 07:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:44 ----------

Ziet er goed uit voor je doelen. Klein kritiekpuntje: je zit erg laag in vetten. Ik zou iets hoger in de vetten gaan, ten koste van de eiwitten (518 E, 457 V, 981 KH) zou er al beter uitzien. Daarmee zit je op 1,8 g eiwit/kg, wat meer dan voldoende is.

Oké. Waarom zou je wat hoger in vetten gaan zitten?
 
Wat moet ik voorstellen bij rondje fitness toestellen?je doet geen krachttraining met losse gewichten?
 
Wat moet ik voorstellen bij rondje fitness toestellen?je doet geen krachttraining met losse gewichten?

Nee, klopt geen krachttraining met losse gewichten. Ik moet eerlijk zeggen dat er in de gewichtenhoek op m'n sportschool alleen maar mannen te vinden zijn. Ik voel me een beetje ongemakkelijk om daar dan te gaan trainen in m'n uppie.

Met rondje fitnesstoestellen bedoel ik zo'n basisschema dat ik een aantal maanden terug heb gekregen voor buik, rug, benen, armen, borst en schouders. Zo'n standaard schema van 3x 15, begrijp je een beetje wat ik bedoel?
 
Gewoon met vrije gewichten beginnen, de mannen zullen je graag genoeg helpen, maar zullen je wss wel met rust laten tenzij je om hulp vraagt :)
 
Gisteren heb ik m'n nieuwe trainingsschema gehad, incl wat oefeningen met dumbbels. Dat is toch andere koek dan de fitnessapparaten. O.a. De bench press viel me wat tegen. M'n linkerarm kreeg 6 kilo niet eens omhoog. Tijd om daar flink aan te werken dus;)

En wat betreft dat ongemakkelijke gevoel waar ik voor vreesde. Ik was veel te veel met mezelf bezig om ook maar op te merken of er iemand keek.
 
Back
Naar boven