MuscleMeat

Van Nistelrooy stopt bij Oranje

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Van Nistelrooy stopt bij Oranje


De spits wilt zich volledig richten op zijn club.
 
Kan KJH zijn doelpuntjes bij oranje gaan maken.
 
VI.n;

De interlandcarrière van Ruud van Nistelrooy is ten einde. De spits van Real Madrid is tot de conclusie gekomen dat hem geen andere beslissing rest.

'Nadat ik de programma's van Real Madrid en het Nederlands elftal nog eens goed had bestudeerd, kwam het besef dat ik, gezien de vereiste fysieke inspanning om op dit niveau maximaal te presteren, een keuze moest maken', gaf Van Nistelrooy op de KNVB-website uitleg.

'De combinatie van enerzijds de competitie-, beker- en Champions League-wedstrijden van Real Madrid en het programma van het Nederlands elftal anderzijds, is voor mij een te zware belasting', aldus de 32-jarige aanvaller.

'Er rest mij dan ook geen andere keuze. Uiteraard ga je bij dit soort beslissingen niet over één nacht ijs. Ik heb met Oranje een heel fijn EK achter de rug en kijk daar met een goed gevoel op terug.'

De boodschap uit Madrid verraste bondscoach Bert van Marwijk. 'Ik heb uitvoerig met Ruud gesproken en wil en kan niet anders dan zijn besluit respecteren', aldus Van Marwijk. 'Natuurlijk vind ik het spijtig dat ik bij het samenstellen van de Oranje-selectie, geen beroep kan doen op zijn kwaliteiten en internationale ervaring.'

Van Nistelrooy speelde op het EK tegen Rusland zijn laatste interland. In totaal maakte de Brabantse spits 33 treffers in 64 wedstrijden voor Oranje. Met die productiviteit staat hij vierde op de topscorerslijst aller tijden.

Zijn interlandloopbaan verliep echter niet zonder slag of stoot. In 1998 maakte hij zijn debuut onder Frank Rijkaard. Diens opvolgers Louis van Gaal en Dick Advocaat deden ook vaak een beroep op de aanvaller. Door blessureleed miste hij echter de nodige wedstrijden, zoals hij onder meer EURO 2000 aan zich voorbij zag gaan.

Onder Marco van Basten was er sprake van een weerbarstig interlandverloop, met een tijdelijke Oranje-stop als dieptepunt. Afgelopen EK was hij weer eerste keus van van Basten.
 
Huntelaar is een goede opvolger, maar het blijft jammer.
 
Waarom hoor ik nooit Jan Vennegoor of Hesselink :p

Humor heb je wel, dat moet ik je nageven :D

Ontopic: Jammer, vind Van Nistelrooy een hele goede spits, ligt ook erg goed in de groep volgens mij. Had verwacht dat hij nog 1 tournooi zou spelen, hij is pas 32. Maar goed, als Huntelaar zich goed ontwikkeld kan hij een goede opvolger worden.
 
Misschien omdat hij niks te zoeken heeft in het nederlands eftal.

Wie blijft er dan over alleen Huntelaar ? zijn we zo slecht bedeelt met centrum spitsen? :p
 
Kluivert gaat een comeback maken.
 
Um, Van Persie?
 
Kuyt kan ook in de spits. Maar daarna houdt het wel op ja.

Ik kan voor de rest wel namen noemen (Robin Nelisse etc) maar die zal Bertje toch niet opstellen :p
 
Mooi, werd tijd, Huntelaar in de spits! :D
 
Nelisse is ook waardeloos.
 
Achja kan Huntelaar eindelijk zn kans krijgen.
Nu qua naam en qua klasse nog minder dan van Nistelrooij maar dat kan veranderen en het is bovendien goed voor zijn ontwikkeling..
 
Misschien wordt Van Nistelrooy wel de Heintje Davids van Oranje : gaat weg ,komt terug ,gaat weg, komt terug etc............:p
 
Back
Naar boven