MuscleMeat

Van PPL > Ub/Lb + PPL (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lars95

Cool Novice
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
209
Waardering
55
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Goedendag mensen,

Na een lange tijd PPL 2x in de week te hebben gedaan ben ik van plan om over te gaan op en UB/LB + PPL schema ivm drukker door de weeks.
De indeling wordt als volgt:
Ma: ub
Di : lb
Wo: rust
Do : pull
Vrij : push
Zat : legs

UB

- Bench Press 5x 5
- Incline dumbbell press 3x 6-8
- ‎Latt pulldown 4x8-10
- ‎Rear delt raises 3x8
- Wide grip pullup 4x fail
- Lateral db raise 3x 8-12
- (W) tricep dips 4x 8-12
- Hammer curl 4x 8-12
- ‎abs 4x12-15

LB

- Back Squat 5x 3-5
- RDL 4x 6-8
- Lying leg press 4x 6-8
- Leg extension 3x 8-10
- Std. Calve raise 5x10
- Leg raise 4xfail

PULL

- Chin up 4x fail
- ‎Barbell rows 4x6-8
- ‎Cable row (one arm) 3x8-10
- ‎Straight arm pulldown 3x8-10
- rear delt cable flys 3x8-10
- dumbbell reverse flys 3x 8-12
- Overhead cable curl 3x 8-10
- Incline dumbbell curl 3x 8-10
- ‎abs 4x12-15

PUSH

- Bench Press 4x 6-8
- Decline Bench Press 3x 6-8
- ‎Incline Dumbbell Flys 3-6-8
- Shoulder Press 4x6-8
- Lateral dumbbell raise 3x 8-12
- Skullcrushers (ez) 3x 8-10
- Pushdown 3x 8-12
- ‎abs 4x12

LEGS

- DL 3x 5
- Leg press (one legged) 4x 8-10
- Lying leg curl 4x 8-10
- Back squat 3x 6-8
- Std. Calve raise 5x10
- Leg raise 4x fail

Graag feedback op bovenstaand schema voor eventuele aanpassingen of fouten.

Alvast bedankt!

Groet
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeker niet verkeerd uit. Misschien niet optimaal als je goal hypertrofie is alleen.
Zie dat je de grote lifts grotendeels op lage rep range pakt. Is je doel ook kracht gainen op al deze lifts?

Verder geen fan van (zwaar) deadliften op leg dag waar je ook nog moet squatten. Maar sommige hebben hier
geen probleem mee.

Ook train je abs 3x p/w, waarvan een keer 2 dagen achter elkaar. Zou ik zelf niet zo indelen en 2x is imo genoeg, zeker als je al zoveel squat en DL
variaties doet, vraagt ook genoeg van je core.
 
Ziet er zeker niet verkeerd uit. Misschien niet optimaal als je goal hypertrofie is alleen.
Zie dat je de grote lifts grotendeels op lage rep range pakt. Is je doel ook kracht gainen op al deze lifts?

Verder geen fan van (zwaar) deadliften op leg dag waar je ook nog moet squatten. Maar sommige hebben hier
geen probleem mee.

Ook train je abs 3x p/w, waarvan een keer 2 dagen achter elkaar. Zou ik zelf niet zo indelen en 2x is imo genoeg, zeker als je al zoveel squat en DL
variaties doet, vraagt ook genoeg van je core.

Doel is inderdaad kracht op de grote oefeningen. Voorheen altijd deadlift gedaan op Pull dag en wil eens kijken hoe dit gaat als ik dit op Leg day ga doen. De meningen verschillen hier nog wel over lees ik.

Abs doe ik eigenlijk elke dag wanneer ik train. Maar dat is dus eigenlijk helemaal niet nodig? Herstel van de buikspieren gaat sneller dan de andere spiergroepen dacht ik, vandaar dat ik ze elke dag aan het eind van mijn training pak.

Bedankt voor je advies! Kan ik zeker wat mee :)
 
Doel is inderdaad kracht op de grote oefeningen. Voorheen altijd deadlift gedaan op Pull dag en wil eens kijken hoe dit gaat als ik dit op Leg day ga doen. De meningen verschillen hier nog wel over lees ik.

Abs doe ik eigenlijk elke dag wanneer ik train. Maar dat is dus eigenlijk helemaal niet nodig? Herstel van de buikspieren gaat sneller dan de andere spiergroepen dacht ik, vandaar dat ik ze elke dag aan het eind van mijn training pak.

Als je echt maar 1 oefening doet zal het wel gaan. Maar verder kun je abs in principe net als andere spiergroepen zien, ze hebben ook voldoende rust nodig om te herstellen.
Train ze zelf 2x p/w, 1 oblique en 1 ab oefening per workout.
 
UB leg je inzake je rug eigenlijk het accent hoofdzakelijk op je lats

- Waarom / vind je dat voldoende ? (bij Pull is het meer verdeeld zie ik).
 
UB leg je inzake je rug eigenlijk het accent hoofdzakelijk op je lats

- Waarom / vind je dat voldoende ? (bij Pull is het meer verdeeld zie ik).

Je hebt gelijk. Kan beter de latt pulldown vervangen door bijvoorbeeld een T-Bar row?
 
Back
Naar boven