Fitness Seller

Van pulletje naar DUCK.

Bezoekers in dit topic

TheDuck

Duck it HARD
Elite Member
Lid geworden
11 dec 2019
Berichten
1.008
Waardering
1.917
Lengte
1m75
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Toch maar eens een log openen dan, ondanks dat ik me had voorgenomen om pas na een half jaar een soort progressie topic te maken.. Ik merk dat ik tussendoor te vaak iets wil delen of vragen wat ik nu nergens op het forum kwijt kan.

Na 4 jaar van focus op m’n eigen zaak, amper sporten en veel uit eten werd ik echt ontevreden over m’n lichaam. Vanaf m’n 16de tot m’n 19de gewerkt in de sportschool en daar zowat geleefd. Ik kwam er uit met een goede shape, maar dit heb ik totaal verkloot. Zodoende nu sinds een week of 8 week fors aan het aanpoten en goede progressie aan het maken.

Momenteel zit ik op 3400kcal per dag, vandaag een chest & back training gepakt en heerlijk geknald weer. Merk dat ik me fitter voel dan ooit en het ritme van eten, sporten en goed rusten weer goed te pakken heb.

Zal hier regelmatig updaten :)

Huidig:
84.5kg
20.5% BF
173cm

(Clean)Bulk tot aan eind maart om vervolgens het vet% aan te pakken.
 
In! Succes!
 
In :)
succes!
 
In, ben benieuwd :)
Ps: Zijn die 3400kcal niet wat veel voor een cleanbulk :D?
 
In, ben benieuwd :)
Ps: Zijn die 3400kcal niet wat veel voor een cleanbulk :D?
Ik kijk eerst even aan hoe m’n lichaam reageert, het is weer even testen natuurlijk. Kan altijd nog zakken. Liever iets te veel richting bulk dan te veel richting cut in dit geval. Mocht m’n vetpercentage groeien dan kan ik altijd nog schakelen natuurlijk :) Belangrijkste voor nu was om weer te wennen aan het vele eten.
 
  • Like
Waarderingen: MDC
Oké, goed dat je een plan hebt, ik blijf volgen.:thumb:
 
Ohh heerlijk die schouders vandaag! Net terug van de gym. Schouders en biceps lopen voor m’n eigen gevoel altijd achter, dus zo’n training waarbij het even goed uitpakt op de schouders voelt dan dubbel zo goed.

Morgen legday, waar ik een beetje tegenop zie omdat ik gisteren iets te fanatiek ben blijven hardlopen en dus wat spierpijn heb vandaag. Even aanzien, anders switch ik morgen namelijk even naar een rustdag en ga ik 1 januari in m’n homegym even aan de slag met de benen... Pak de benen echter liever in de gym ivm begeleiding en beter materiaal.


Hello! :wave:
 
Laatst bewerkt:
Als je vind dat je ze beter aanpakt in de gym zou ik dit ook doen, 1-2 later kan geen kwaad. Beter een goede workout in de gym dan het toch thuis willen doen en dat het slecht uitpakt.

Heb wel thuis al eens een only lunges workout gedaan en dat was ook wel pittig. Laag beginnen en dan beetje per beetje omhoog in gewicht, reps altijd max tot je eindigt op de grond :D.
 
Als je vind dat je ze beter aanpakt in de gym zou ik dit ook doen, 1-2 later kan geen kwaad. Beter een goede workout in de gym dan het toch thuis willen doen en dat het slecht uitpakt.

Heb wel thuis al eens een only lunges workout gedaan en dat was ook wel pittig. Laag beginnen en dan beetje per beetje omhoog in gewicht, reps altijd max tot je eindigt op de grond :D.
Haha zou niet de eerste keer zijn dat ik op de grond eindig en even moet blijven liggen na een benen training :roflol: Heerlijk gevoel!

Maar ja 1 jan is de gym dicht, dus even aanzien morgen en anders misschien inderdaad toch pas 2 januari gaan.
 
  • Like
Waarderingen: MDC
Gelukkig is mijn gym 24/7 :D
Daarom dat ik dus niet enkel een basic fit abbo heb, weekends tot 16u. ronduit belachelijk
 
Legday, waarbij ik m’n squat echt heb kunnen knallen deze keer! 100kg is gehaald :yes: Squat moest ik echt weer opbouwen, ondanks dat m’n benen er vol en krachtig uitzien had ik hier na al die jaren toch wel het meeste krachtverlies. Blij met dit resultaat vandaag, op naar 110!!
 
Gister avond een nieuwjaarsgala gehad, Inmiddels drink ik toch al sinds november alcohol vrij op 1 avond na. Ook gisteravond mezelf weer geforceerd door met de auto te gaan en dus geen druppel alcohol te drinken :)

Vrij forse doelstellingen gezet. Ik wil in maart (dan hebben we groot feest) de volgende stats behaald hebben:

87.5kg
14% bf of lager

Dat betekend dat ik zo’n 5-6% vet kwijt moet raken en zo’n 3-3.5kg aan wil komen. Voedingschema nu dus helemaal strak trekken en ook niet meer afwijken. Trainen is nog altijd on-point en nog niet afgeweken gelukkig, dit door blijven zetten :)

Zit er aan te denken om na januari te starten met een reverse training programma waarbij ik dus borst-rug pak op 1 dag, biceps-triceps op 1 dag, etc. Dus tegenover liggende spiergroepen. Dit heb ik “vroeger” een keer gedaan op advies van een coach en dit zorgde er toen voor dat ik weer even door het plateau brak qua kracht, ook vond ik de pomp toen enorm lekker iedere training en het blijft natuurlijk goed om trainingsschema’s eens in de zoveel tijd af te wisselen. Dit schema ga ik vanmiddag/vanavond even uitwerken en met jullie delen om feedback te vragen. :)

Zo eerst even de gym in voor borst en triceps :D
 
Hoe kom jij aan 19 of 20% vet? lijkt me sterk dat dit zoveel is aan je foto te zien.
 
Hoe kom jij aan 19 of 20% vet? lijkt me sterk dat dit zoveel is aan je foto te zien.
Nouja, op basis van elektrische metingen van de sportschool ben ik gezakt van 24.8 naar 22.2%. Echter geeft m’n coach aan dat op basis van de look ik daar iets onder zit.. Toen ik vroeger metingen deed zat ik zo rond de 12-13% op basis van 3 punts huidplooi meting, en ik moet zeggen dat ik sindsdien wel aardig wat vet heb aangezet.. Ik dacht dus dat zijn schatting van 19-20 wel aardig zou kloppen.

Huidplooimeter van xxl is onderweg, dus dan laat ik m’n vriendin ook wekelijks even een 7-punts meting doen. Zal updaten wanneer we de eerste gedaan hebben :)

Deze foto is van toen ik begon 9 weken geleden:


Dit is +3 weken geleden:


En nu:
 
Laatst bewerkt:
Ik schat zo'n 15-16% aan bovenste foto te zien. belichting op onderste laten dan weer iets anders zien. 20% is echt wel teveel hoor :)
Heb deze week ook laten opmeten 7 punts. was gewoon 12-13%, wat ik ook geschat had in mijn stats.
 
Ik schat zo'n 15-16% aan bovenste foto te zien. belichting op onderste laten dan weer iets anders zien. 20% is echt wel teveel hoor :)
Heb deze week ook laten opmeten 7 punts. was gewoon 12-13%, wat ik ook geschat had in mijn stats.
Tijd om metingen met huidplooi te gaan doen dus :D Vandaag richting de gym voor schouders & biceps, wellicht dat de coach er toch 1 heeft liggen welke ik even kan gebruiken.
 
Ik volg je.. Go on!
 
Back
Naar boven