XXL Nutrition

Van split naar 5x5

Bezoekers in dit topic

Obbie

Novice
Lid sinds
19 nov 2012
Berichten
21
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
74kg
Dag, ik train al een klein jaartje nu. Begonnen met wat dumbbells, daarna een bench erbij en sinds een paar weken in bezit van een squatrek, barbell en gewichten.

Ik heb altijd een splitschema gedaan met isolatieoefeningen.

Mijn vraag is of ik nu een paar maanden 5x5 stronglift kan gaan doen? Heeft dit nut/voordelen?

Alvast bedankt. Mvg Rob
 
ja gewoon doen.
 
Ik ben toevallig ook aan het kijken om dit te doen. Wat je voor jezelf moet bepalen is of je nog steeds massa of kracht wil trainen. Verschil hier tussen is de rust. Zorg dat je bij massa trainen niet langer dan 60 seconden rust neemt.. Als je kracht traint 4-5 minuten rust tussen de sets.
 
Ik ben toevallig ook aan het kijken om dit te doen. Wat je voor jezelf moet bepalen is of je nog steeds massa of kracht wil trainen. Verschil hier tussen is de rust. Zorg dat je bij massa trainen niet langer dan 60 seconden rust neemt.. Als je kracht traint 4-5 minuten rust tussen de sets.

bron?
 
4-5 minuten rust? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord, en ik heb toch al echt heel wat internet artikeltjes door gelezen in de loop der jaren! Wou je niet 1-2 drukken op je toetsenbord? Of anders ben ik benieuwd naar je bron inderdaad.
 
stronglifts, starting strengt 5x5. rust pakken die je nodig hebt om de oefeningen goed uit te voeren. je begint laag ingewicht dus kun je met korte rusttijden af. tegen het einde heb je de rust hard nodig. zelf pak ik niet meer dan 3min max. als je dan nog niet voldoende hersteld bent....

maar ts zou het ook moeten doen voor de compound oefeningen in deze schema's, waar hij eerst iso deed. compound zijn toch de oefeningen voor meer spiergroei. of 5x5 voor hem hierbij het beste is is een ander verhaal.
 
Gewoon doen icm goede veoding en dan ga je stuk sterker worden en meer kracht is meer spier!
 
Ik ben toevallig ook aan het kijken om dit te doen. Wat je voor jezelf moet bepalen is of je nog steeds massa of kracht wil trainen. Verschil hier tussen is de rust. Zorg dat je bij massa trainen niet langer dan 60 seconden rust neemt.. Als je kracht traint 4-5 minuten rust tussen de sets.
lol ik ben toevallig sinds vandaag aan SL 5x5 begonnen, ik ga denk ik de kracht kant op dus zal je tip wel gebruiken =D
 
als je SL doet gaat de rust tijd vanzelf wel omhoog wanneer het zwaar word.
 
stronglifts, starting strengt 5x5. rust pakken die je nodig hebt om de oefeningen goed uit te voeren. je begint laag ingewicht dus kun je met korte rusttijden af. tegen het einde heb je de rust hard nodig. zelf pak ik niet meer dan 3min max. als je dan nog niet voldoende hersteld bent....

maar ts zou het ook moeten doen voor de compound oefeningen in deze schema's, waar hij eerst iso deed. compound zijn toch de oefeningen voor meer spiergroei. of 5x5 voor hem hierbij het beste is is een ander verhaal.

Bedoel je 3 minuten tussen de sets?
 
ja 3min tussen de sets bij het einde als je tegen je max aan zit van je 5x5.
je begint bij SL ligt in gewicht dus heb je ook niet veel rust nodig. ik probeer de rust tijd niet onnodig lang te houden. pak wat je nodig hebt.

---------- Post toegevoegd 7 August 2013 om 19:31 ----------

begin SL neem ik 30sec aan het eind 2 a 3 minuut tussen sets. dus in het begin ben je vrij snel klaar.zou je eventueel nog pullups, hanging leg raises, planks ofzo bij kunnen pakken.
 
Back
Naar boven